(zeer) beperkt zicht bij regen

Viper

Lid
Ik heb nog een flesje TurtleWax ClearVue RainKleer staan, ik zal dat eens proberen op de zijramen, en mijn bevindingen hier posten...
 

namleop

Actief lid
Hierbij een plaatje van de regen op mijn zijraam, van vanmiddag. Het "geribbelde" stuk in het midden is een stroom van regen die naar achteren wordt geblazen.

Ik reed hier ongeveer 100km/u, bij een lagere snelheid zakt de waterstroom naar onderen en blokkeert die het zicht in de spiegel behoorlijk.
Dit gebeurt niet altijd, ik denk dat de richting van de wind/regen er ook mee te maken heeft.
 

Bijlagen

  • Afb0035.jpg
    Afb0035.jpg
    13 KB · Weergaven: 368

Ron467

Actief lid
Ik reed hier ongeveer 100km/u, bij een lagere snelheid zakt de waterstroom naar onderen en blokkeert die het zicht in de spiegel behoorlijk.


Probleem opgelost!:aangenaam:
De mensen die hier last van hebben rijden dus gewoon te langzaam:biggthumpdown:
 

turboturbo

Forumguru
Rain-X

Hier even het kleine nadeel van Rain-X ná een vochtige nacht of na een regenbui gedemonstreerd:

IMG_3803.jpg IMG_3804.jpg IMG_3807.jpg IMG_3808.jpg

De voorruiten zijn dus behandeld, je ziet dat het vocht als heel kleine druppeltjes op de ruiten blijft zitten.

's Ochtends dus eerst even met een trekker aan de gang, daarna kan ik wegrijden, want ander kan ik zelfs een boete riskeren, heb ik zojuist geleerd :crazy:
 

EdK

Forumguru
goh doet ik altijd anders !

Heb een knoppie op portier zitten en als ik die bedien gaan de ramen elektrisch naar beneden en weer omhoog bij de juiste handeling
En dan zijn de ramen ook weer schoon......
 

mzzls1

Senior Member
@Helmond42
jij hebt -zoals de foto van 6 berichten eerder- ook die streep van water over je zij ruit?

Ik namelijk wel, alleen vaak veel erger. Ik moet door mijn achter ramen kijken of ik iets zie.
sinds ik een abonnement heb bij een poets bedrijf is het minder, maar bij flinke regen zie ik echt niets meer.
 

bobracing

Forumguru
@Rallye Dit heeft Mercedes-Benz al sinds de jaren 70 standaard op hun wagens zitten :)
Ik rij vanaf mijn 17e al een Mercedes oldtimer en ben nu bijna 30... Ik merkte de afgelopen maanden inderdaad dit probleem op en had dit nog nooit eerder meegemaakt.... Nu jij de link geeft van het topic waar zij de strips hebben aangepast gaat het belletje bij me rinkelen haha. Is echt heel simpel princiepe, kwestie van soort L latje naast de vooruit zodat het naar boven geleid wordt en dus over het dak gaat. Dit is nu ook de reden waarom een Merk als Mercedes-Benz nu nog steeds last heeft van de grote groep mensen die nog steeds in hun auto blijven rijden ook al is deze ruim 20/25/30 jaar oud..... Bevat alle techniek die nu pas vaak op nieuwe wagens terug te vinden is en het comfort en gemak in vele opzicht was vaak al standaard haha, denk aan verwarmde spiegels, verwarmde sproeikopjes in de motorkap.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het principe is simpel, maar de toepassing deugt niet helemaal - althans op de Greenline. Voor details zie post #8 in bovengenoemde link.

Onderaan gaat het prima, maar halverwege de A-stijl is de capaciteit zover afgenomen dat het water over het randje vloeit.
Meestal heb ik het geluk dat ik onder de waterstroom door nog net genoeg zicht hou op de spiegel. :jaja:
 

EdK

Forumguru
RainX is een tijdelijke oplossing want je moet het om de zoveel tijd weer aanbrengen, en dan nog...
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je het op je ruit hebt gesmeerd en uitgewreven, breekt het de oppervlaktespanning van het water waardoor er geen druppels of stromen meer kunnen ontstaan terwijl het water zich ook niet meer aan het glas hecht. De rijwind doet de rest...
 

EdK

Forumguru
Totdat de werking na een week tot 2 weken weer ophoud en je weer opnieuw kunt schoonmaken en behandelen...
 

dirkkroneman

Forumguru
2 weken? Nou bij mij toch wel wat langer hoor, zeker op de zijuitgang blijft over het algemeen zeker 3 maand zitten. Ook op de voorruit merk ik bij vorst, dat sommige auto's bevroren ruiten hebben en ik niet :)
 

mzzls1

Senior Member
Eigenlijk vreemd dat wij zelf moeten stunten met middeltjes.

Vanavond had ik het ook weer zo erg. Ik zie echt niets door dé zijruit. Invoegen is echt gevaarlijk, moet kijken door de achter zijruit!
Water lijkt wel vanaf de spiegel te komen, maar ja dat is dus heel erg moeilijk te zien.

Toch raar, lijkt mij gewoon een ontwerp fout.
 
Ja dat is het ook,.... Maar het is niet alleen bij de Fabia hoor, de Golf 6 variant die ik regelmatig rij heeft precies hetzelfde probleem.
 
Bovenaan Onderaan