Amundsen You drive me crazy

OctaviaWest

Actief lid
Ik post dit even hier ipv in het navigatiegedeelte, denk dat hier meer O3-rijders meelezen. Anders maakt iemand wel een snelkoppeling. Thx.

Ik heb sinds 20 september een O3 combi met Amundsen navigatie en infotainment. Ik heb een redelijke mp3-collectie en vul usb-sticks en SD-kaartjes met muziek. En ze spelen tot nu toe allemaal. Tot dusver geen probleem. Maar de Amundsen zorgt wel telkens voor een verrassing elke keer ik in de auto spring. 'Na iedere start snel alles nakijken' was zo'n komisch acroniem waarmee ze een Nissan-rijder destijds wat zaten te sarren. Maar met de Amundsen wordt dit mopje ook bij mijn O3 in de praktijk gebracht...

Ik weet namelijk nooit vooraf wat de Amundsen gaat doen. Er zit een USB-stick en een SD-kaart in. Ik luister meestal naar de USB-stick, wanneer ik de motor stilleg en het contact uitzet. Bij de volgende start springt hij soms zomaar zonder reden op radio. Of hij begint ineens de SD-kaart te spelen. Ofwel zegt hij dat er geen bronnen beschikbaar zijn, terwijl ik toch gewoon usb-stick of SD-kaart kan kiezen als ik in het menu ga. Wat een raar ding! Soms vindt hij de usb-stick niet, en dan moet ik hem uittrekken en terug inpluggen. Natuurlijk begint hij dan alle mp3's weer van het begin af te spelen en weet je niet meer waar je gebleven was. Het is telkens een verrassing. Maar ik begin het wel een beetje moe te worden.

Nu denk ik niet dat er iets defect is aan mijn toestel. Elk exemplaar zal ongetwijfeld dezelfde rare manieren hebben. Ik weet ook dat niks perfect is en zelfs het meest geperfectioneerde toestel zal wel altijd ergens kritiek krijgen, maar gezien de prijs van dit speeltje ben ik toch wat teleurgesteld. "Het meest achterlijke infotainmentsysteem dat je voor 750 euro kan kopen", dat zou wat overdreven zijn in negatieve zin, maar het gaat toch die richting uit. Ik vind het jammer dat een toestel met die prijs niet beter is afgewerkt/doorontwikkeld.

Hopelijk komen er nog firmware-updates die de bestaande problemen/onvolkomenheden oplossen zonder er nieuwe te veroorzaken...
 

res-q

Senior Member
Mijn sd-kaart wordt soms ook ineens niet meer herkend, en staat bij een nieuwe start ineens de Amundsen op radio. Herkenbaar dus!
Usb gebruik ik niet, maar verder wel herkenbaar! Vind het zelf niet zo'n groot probleem :-)
 

OctaviaWest

Actief lid
Tja, dat is allemaal in theorie. In de praktijk kiest hij vaak zelf wat hem het beste uitkomt. Mocht het een radiotoestel van 50 euro zijn, dan zou ik dat nog niet zo erg vinden. Maar vanwege de prijs van de Amundsen-optie verwacht ik dat hij wel doet zoals het hoort.

Het is nu ook weer niet de allerbelangrijkste zaak ter wereld, geen supergroot probleem, maar van een nieuwe auto waar ik een flinke som voor heb betaald, verwacht ik toch dat alles naar behoren werkt, ook de opties. Ik wil wat van mijn aankoop genieten, maar word af en toe met onvolkomenheden geconfronteerd. Jammer.
 

flatron

Actief lid
Ik had gehoopt dat dit in een Skoda niet zou voorkomen dit "probleem". Wat ik persoonlijk dan vervellend vind is dat je dan helemaal opnieuw moet beginnen bij het eerste liedje of moet gaan zoeken. Ik heb na een tijdje mijn USB gelaten voor wat hij is in mijn Fiat. En mp3's terug op CD gezet. Met de CD heb ik dit probleem niet. Heeft de Columbus in combinatie met de HD dit ook?
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Tja, dat is allemaal in theorie. In de praktijk kiest hij vaak zelf wat hem het beste uitkomt. Mocht het een radiotoestel van 50 euro zijn, dan zou ik dat nog niet zo erg vinden. Maar vanwege de prijs van de Amundsen-optie verwacht ik dat hij wel doet zoals het hoort.

Het is nu ook weer niet de allerbelangrijkste zaak ter wereld, geen supergroot probleem, maar van een nieuwe auto waar ik een flinke som voor heb betaald, verwacht ik toch dat alles naar behoren werkt, ook de opties. Ik wil wat van mijn aankoop genieten, maar word af en toe met onvolkomenheden geconfronteerd. Jammer.

De eerste auto die perfect is moet nog gemaakt worden. En dat is zelfs een utopie.
 

Pollewop

Forumguru
De eerste auto die perfect is moet nog gemaakt worden. En dat is zelfs een utopie.

Net wat je zegt... Het eerste perfect werkend "multimedia center" voor in de een auto is er nog niet. Heeft volgens mij te maken met het feit dat het nog betrekkelijk nieuwe technologie is. Zelfs bij de duurste merken hebben ze nog veel te verbeteren, en dan ben je wel "iets" meer kwijt als 750 euro...
Het zal nog wel een paar jaar duren voordat er een soort "standaard" is waaraan de apparatuur zal gaan voldoen. In de tussentijd doet iedere fabrikant wat 't ie wil.
Maar ik vind het helemaal niet tegenvallen, hoor... Ik krijg er altijd wel muziek uit, en de geluidskwaliteit vind ik perfect...In ieder geval een hele verbetering t.o.v. de cassettebandjes... :jaja::jaja::jaja:

 
Laatst bewerkt:

lawewing

Forumguru
Ik heb een Amundsen+ en deze werkt tot nu toe feilloos. Gaat altijd verder met afspelen van muziek waar hij gestopt was.
 

Gieliovd

Forumguru
Als we het wel over de Amundsen+ hebben uit de O3, ik heb dit ook.

De USB functie houdt er geregeld mee op. Deze week met een lijstje naar de dealer.
 

Skodafan1

Nieuw lid
Ik ben over één ding van de octavia niet zo tevreden en dat is de amundsen.

Punten waar ik niet tevreden over ben:
-je moet em altijd eerst.aanzetten voordat de overige knoppen of stuurwiel bediening werkt
-Begint direct met geluid afspelen ook al had je volume zacht gezet.voordat de.auto uit ging
-Alternatieve routes opzoeken optie mis ik
-verschillende routes niet duidelijk zochtbaar met name rood en oranje route

Wat is jullie ervaring en hebben jullie misschien nog tips?

Greetz
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm

henriz

Forumguru
Wisselen naar volgende of vorige album kan niet. Niet via stuur (zou perfect zijn) en ook niet via het apparaat zelf. Je moet de speellijst van het huidige album opvragen en dan 1 folder omhoog en dan uit de lijst van albums een kiezen. Dat is tenminste 3 acties en dat op een touch screen. Dus je kunt ze ook niet blindelings doen.
 

VWim

Forumguru
Ik ben over één ding van de octavia niet zo tevreden en dat is de amundsen.

Punten waar ik niet tevreden over ben:
-Begint direct met geluid afspelen ook al had je volume zacht gezet.voordat de.auto uit ging
Als het goed is start het geluid altijd op hetzelfde niveau, je kunt dat namelijk instellen in je geluidsinstellingen. Even zoeken, dan is het zo gefixt.
 
Wisselen naar volgende of vorige album kan niet. Niet via stuur (zou perfect zijn) en ook niet via het apparaat zelf. Je moet de speellijst van het huidige album opvragen en dan 1 folder omhoog en dan uit de lijst van albums een kiezen. Dat is tenminste 3 acties en dat op een touch screen. Dus je kunt ze ook niet blindelings doen.

Dat is ook mijn irritatie tot nu toe, en het inpluggen van mijn telefoon in de USB aansluiting zorgde ervoor dat alle bronnen een error gaven en niks meer deden :(
 

Darkside

Forumguru
Wat ik mis op mijn Columbus (O2) is het niet kunnen bladeren door de mappen via het stuur zoals ik dat kon in mijn opel.
Maar de USB connectie zelf werkt prima. Is altijd beschikbaar en zelfs als ik hem los koppel om nieuwe CD's toe te voegen gaat hij de volgende dag gewoon verder midden in het liedje van gisteren.
Ik hoop dat dit ook zo werkt op de nieuwe columbus
 
Bovenaan Onderaan