Yeti: wordt nu gemaakt

corsaar

Senior Member
@Rosenfield

Het is een spel en jullie zijn de spelers.
Dus gewoon gokken.
En ja ik kan er om lachen !
De aflevering volgorde van Skoda's lijkt meer op een loterij !
De basis is zoek.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat idee heb ik ook. Heb ook maar besloten me er verder niet druk om te maken en niet weer zelf aan de bel te gaan trekken. We zien wel en ik acht het bepaald niet ondenkbaar dat CB hem eerder heeft.

Rosinfield

† In Memoriam
Wat ik me trouwens afvraag is wat te doen gebruikelijk is wat betreft wassen/schoonmaken van de auto die je inruilt. Niet dat ik daar te beroerd voor ben, maar ik weet natuurlijk ook dat ze dat bij de dealer zelf heel grondig over gaan doen. Het lijkt me op zich dus niet zo zinnig.

EdK

Forumguru
Wat ik me trouwens afvraag is wat te doen gebruikelijk is wat betreft wassen/schoonmaken van de auto die je inruilt.

Om de verstandhouding met de dealer in het goede te houden geef ik hem even de dag voor inleveren een wasstraatbeurtje en zuig ik hem netjes schoon.
Tevens maak ik de ruiten aan de binnenkant ook nog even schoon en spuit ik er een bosluchtje van de supermarkt erin.

Maar echt tot in de puntjes van binnen en buiten schoonmaken daar begin ik niet aan.
En aftanken van de brandstof tank begin ik geheel niet aan.

CaseyBasey

Actief lid
Rosinfield: wassen en poetsen van m'n inruilauto heb ik geen moment overwogen! In de 4 jaar dat ik 'm bezit ben ik er 1x mee een wasstraat doorgegaan, alleen omdat ik dat nog nooit eerder had gedaan en wel eens wilde weten hoe dat zou zijn. Verder heb ik nog NOOIT een van m'n auto's gewassen en heb daar ook nog nooit nadelige effecten van ondervonden. Na een regenbuitje lijkt m'n 11 jaar oude Corolla wel weer als nieuw.

wimv

Actief lid
@EdK: ik heb hem even door de wasstraat gereden (goedkoopste programma) en heb de matten uitgeklopt. Afgeleverd met een halve tank benzine.
Wim

corsaar

Senior Member
Een beetje schoonmaken is wel netjes.
Toen ik het aan de verkoper vroeg zij hij letterlijk.
Het maakt helemaal niets uit hij gaat meteen door naar een opkoper.
Ik heb de auto van binnen uitgezogen en verder niet.
Na de bestelling 4 maanden niet gewassen.
Normaal was ik een auto 1 x per 3 maanden.

wimv

Actief lid
@EdK: even door de wasstraat gereden (goedkoopste programma) en de matten uitgeklopt. Ingeleverd met een halve tank benzine.

Captain Hook

Forumguru
maar ik weet natuurlijk ook dat ze dat bij de dealer zelf heel grondig over gaan doen. Het lijkt me op zich dus niet zo zinnig.

Uit goed fatsoen doe ik het wel.
En wat betreft dat 'grondig'. Ik weet uit ervaring dat ik zelf grondiger, zorgvuldiger en beter schoonmaak dan een auto bedrijf...:ahum:

Rosinfield

† In Memoriam
Nou , dank jullie wel! Weet wat me te doen staat, n.l. (praktisch) niets.
CaseyBasey: het wordt nu toch wel heel erg "alter-ego-achtig"! Ik ben er ook zo 1, al was ik hem wel een paar x per jaar, vanwege veel vogelpoep bij ons huisje in Friesland en stofzuigen idem dito vanwege hondenharen en zand/modder. Maar hoe zit dat met je nieuwe Yeti, ga je dan je habits aanpassen? Ik heb me wel voorgenomen er iets meer aandacht aan te gaan besteden. Ben echter bang dat dat toch weer snel gaat verwateren.

wimv

Actief lid
@Captain Hook: Helemaal mee eens. Maar het gaat hier om je eigen gevoel. Ik kon het voor mezelf niet maken een smerige auto in te leveren. Brandschoon is natuurlijk niet nodig maar netjes mag best wel vind ik.

CaseyBasey

Actief lid
Stofzuigen doe ik wel 1x of 2x per jaar, namelijk voor we op vakantie gaan. Dan sop ik ook even de ramen aan de binnenkant. Geeft me wel en beetje feestelijk gevoel op de eerste reisdagen.
De Yeti is m'n eerste nieuwe auto, dus de kans is groot dat ik er in eerste instantie netjes op zal zijn. Maar ik ken mezelf inmiddels een beetje en denk dat dat gauw minder zal worden...

corsaar

Senior Member
Om het even te bundelen.
Captain Hook en wimV houden van schone auto,s
Rosenfield, Casey Basey en Corsaar gaan minder netjes met hun
vervoermiddel om !

Rosinfield

† In Memoriam
Scheelt ook dat ik in A'dam woon, waar de auto op straat staat. Bij 2 nieuw gekochte auto's werd de pret meteen fors gedrukt door grappenmakers die dachten hem meteen maar wat minder nieuw te moeten laten lijken door er met een sleutel langs te gaan. En dan de parkeerschade, schade van winkelwagentjes en als je pech hebt vandalisme. Dan word je er al snel wat minder zuinig op dan wanneer hij netjes in een garage staat buiten de staat. Al ben ik ook van nature geen poetser/schoonmaker, ook niet in huis.

EdK

Forumguru
mooie samenvatting Corsaar, maar mag ik ook in het eerste lijstje staan ?????
Normaal is het zo dat als de één in de supermarkt rondhuppelt ik ff naar de overkant rij en even aftank en de auto was en stofzuig.
Ik kan echt niet leven in een wagen vol met troep en afval.
Oké in de wintertijd is het misschien iets minder frequent dan in de zomertijd maar ik probeer de boel netjes en schoon te houden zowel binnen als buiten.

Maar misschien dat het ook komt omdat het een privé wagen is en geen leasebak !
En ik ervan uitga dat hoe meer zorg ik aan de wagen besteed hoe meer dit in mijn inruil kan schelen.
Of die gedachtegang klopt of niet klopt daar doe ik geen uitspraak over.

Captain Hook

Forumguru
Als ik dit zo hoor, dan moet ik gruwelen... :smirk:

Ieder zo z'n gewoontes.
Eten en drinken is ten strengste verboden in onze auto(s). Altijd geweest en zal altijd zo blijven. Alleen schoon water is toegestaan als drankje (want dat geeft geen vlekken of plakplekken als er geknoeid wordt) Gewoon het feit dat het geen zwijnestal hoeft te worden, geeft zoveel meerplezier (bij mij tenminste). En daarbij maakt het absoluut geen verschil of het een leaseauto of privéeigendom is. Per slot van rekening kan eenieder op een willekeurig moment met je meerijden en dan is het wel zo prettig als het een beetje clean vervoermiddel is.

Dat je zelfs na vijf jaar en 180.000km nog het idee hebt alsof 'ie fabrieksfris is. :super:

ps: ik zal wel een pietlut zijn, maar het zij zo...:koffie:

Bovenaan Onderaan