Yeti vs Duster

Rosinfield

† In Memoriam
Begreep dat die geblazen 1.2 vooral in de Duster komt vanwege grotere zuinigheid en minder vervuiling. Persoonlijk vind ik zoiets ook veel lekkerder rijden dan een grotere ongeblazen motor met een zelfde vermogen. Veel minder toeren en dus een stuk rustiger (hiervoor een Toyota 1.5 met ook 105 pk; scheelt wel een toertje of 1000 bij 120 p/u))
 

VEEJAY

Forumguru
hmm vermogen heeft toch niet veel met toeren bij 120km per uur te maken, dat ligt toch aan de bakverhouding of begrijp ik je verkeerd Ros?
 

Rosinfield

† In Memoriam
nou, ik denk dat over het algemeen een 1.6 zonder turbo behoorlijk wat meer toeren zal maken dan een 1.2 met turbo (en zelfde vermogen). Die laatste rijdt daardoor een stuk rustiger, wat je vooral merkt als je rond 120 p/u rijdt. Dat is tenminste wat ik ervaarde nadat ik van de ene naar de andere situatie was gegaan. Ik vermoed dus dat ik een Duster met 1.2 turbo ook prettiger zal vinden dan een met een 1.6 zonder turbo
 

Skoody Boo

Actief lid
Over turbo's: Ik vond dat je in de Yeti 1.2 goed voelde dat je na gas geven even moesten wachten voor de turbo ook zo ver was. Maar daar zijn kuurtjes voor natuurlijk.

Wil je voor weinig geld een 4x4 dan is de Duster onverslaanbaar.
 

Rosinfield

† In Memoriam
zegt me in het geheel niets. Ze zouden er een stuk of 10 moeten nemen en dan ook een zelfde aantal Yeti's. Dan is zoiets uberhaupt toetsbaar. Nu kan het een toevalstreffer zijn.
 

Joske

Forumguru
Reparaturen
Kilometerstand Reparatur Kosten
25.093 km Getriebeöl gewechselt Garantie (250 Euro)
33.413 km komplettes Getriebe getauscht Garantie (2725 Euro)
Tankgeber inklusive Tachoeinheit ersetzt Garantie (1159 Euro)
Sitzgestell des Fahrersitzes getauscht Garantie (419 Euro)
52.809 km Getriebeöl gewechselt Garantie (250 Euro)
52.853 km beide Abblendlicht-Glühlampen ersetzt 26,50 Euro
58.576 km Kupplungsnehmerzylinder ausgewechselt Garantie (1125 Euro)
67.237 km Fahrzeug fällt in Notlauf. Nach Neustart wieder o. k. -


Dat is inderdaad wel de moeite.. iemand die goed Duits kan en dit wil vertalen voor mij? :)
 

EdK

Forumguru
reparaties
Kilometerstand reparatiekosten
Veranderde 25.093 km garantie transmissieolie (250 EUR)
Volledige overbrenging vervangen 33.413 km garantie (2725 EUR)
Tankelement unit inclusief snelheidsmeter vervangen waarborg (€ 1.159)
Zittingframe van de bestuurdersstoel vervangen waarborg (€ 419)
Veranderde 52.809 km garantie transmissieolie (250 EUR)
52.853 km zowel dimlicht lampen vervangen 26,50 €
58.576 km koppelingswerkcilinder vervanging garantie (in 1125 EUR)
67.237 km voertuig valt in overdrive. Na reboot o k -


google translate is je vriend in barre tijden
 

Joske

Forumguru
had ook wel aan Google gedacht, maar vind de vertalingen niet altijd zo geslaagd daarmee.. maar toch bedankt!
 

Rosinfield

† In Memoriam
het spreekt allemaal wel vanzelf; oliewissel, versnellingsbakolie,tank-sensor, toerenteller eenheid, cylinder koppelinghouder, noodloop. Dat was het wel zo'n beetje
 

Canon-Eye

Forumguru
En met Getriebe wordt m.i. de versnellingsbak bedoeld - toch ook iets anders dan de "volledige overbrenging"...
 

veld94

Lid
Zoek je een trekpaard voor de caravan? De Duster gaat maar tot max 1500 kg trekgewicht en heeft geen automaat in hun programma, terwijl ik met mijn Yeti 2.0 TDI 4x4 2000 kg mag trekken met een DSG 6 automaat. Wat de nieuwe Yeti gaat leveren in hun nieuwe programma, weet ik niet, maar bij de huidige Yeti was het altijd wel mogelijk. Ik zou niet eens hoeven kiezen, de Duster was zowiezo geen optie. Teveel beperkingen.
 

turboturbo

Forumguru
Het resultaat was niet al te positief.

De versnellingsbak overleed al na 33000 km en het carros is na 3 jaar al roestig.
Zo zijn er ook wel verhalen te vinden van vroegtijdig overleden DSG bakken, toch?
Iets met DSG dokter :)

En die reparatur-lijst van die Duster zie ik nog een verschil: het woordje garantie komt erin voor :D
 

Captain Hook

Forumguru
Ga eens in een Duster zitten/rijden en doe datzelfde nog eens keer in een Yeti.
Dan snap je meteen waar dat forse prijsverschil vandaan komt...;)

Ik heb destijds een proefrit gemaakt in de Duster en ik wist meteen waarom die het niet ging worden... Alleen al het zitmeubilair en de slechte ergonomie van het interieur zijn grote minpunten. Dan liever de soberheid en eenvoud van een Skoda.:jaja:
 

OuweHippie

Senior Member
Zoek je een trekpaard voor de caravan? De Duster gaat maar tot max 1500 kg trekgewicht en heeft geen automaat in hun programma, terwijl ik met mijn Yeti 2.0 TDI 4x4 2000 kg mag trekken met een DSG 6 automaat. Wat de nieuwe Yeti gaat leveren in hun nieuwe programma, weet ik niet, maar bij de huidige Yeti was het altijd wel mogelijk. Ik zou niet eens hoeven kiezen, de Duster was zowiezo geen optie. Teveel beperkingen.
Je vergelijking is niet bepaald realistisch want er worden twee auto's vergeleken die min of meer met bepaalde wensen van een aantal mensen vervult en rekening houdt met hun financiële mogelijkheden.

Dat voor de prijs van jouw ene Yeti twee Dusters of twee Yeti's gekocht kunnen worden geeft al aan waarom het niet te vergelijken valt.

Ik zou voor dat bedrag geen Yeti overwegen omdat er in het segment < en > €43.500,= aardig wat SUV's te koop zijn waarbij de Yeti, helaas, wat mager afsteekt.

Daar komt nog bij dat de wegenbelasting voor een diesel veel hoger is en de verzekeringspremie ook niet misselijk zal zijn om over de afschrijving maar te zwijgen.
 

veld94

Lid
Je vergelijking is niet bepaald realistisch want er worden twee auto's vergeleken die min of meer met bepaalde wensen van een aantal mensen vervult en rekening houdt met hun financiële mogelijkheden.

Dat voor de prijs van jouw ene Yeti twee Dusters of twee Yeti's gekocht kunnen worden geeft al aan waarom het niet te vergelijken valt.

Ik zou voor dat bedrag geen Yeti overwegen omdat er in het segment < en > €43.500,= aardig wat SUV's te koop zijn waarbij de Yeti, helaas, wat mager afsteekt.

Daar komt nog bij dat de wegenbelasting voor een diesel veel hoger is en de verzekeringspremie ook niet misselijk zal zijn om over de afschrijving maar te zwijgen.
Mijn Yeti is de eerste in NL die is omgebouwd (door Profiglass) naar grijs kenteken, hij is bedrijfsmatig aangeschaft, dan vervalt de bpm ca 13000 euro en de btw ca 7000 euro, daar word de Yeti toch aardig goedkoper van. Ik ontdekte zelfs dat in deze situatie de DSG uitvoering nog 500 euro goedkoper werd dan de hand versnellingen versie. Vandaar de DSG uitvoering. En wat de wegenbelasting betreft, ca 89 euro per kwartaal...........
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan