Yeti naar de sportschool geweest

Cordoba

Forumguru
Duidelijk zichtbaar dat het koppel van de Yeti niet via software beperkt wordt (dan zie je over een flink toerenbereik echt een strak plafond).
Wat ik wel bijzonder vind, is dat na tuning het vermogen tot pakweg 1550 rpm lager is dan vóór tuning.
 

Maggy

Forumguru
Goeie, had ik niet gezien.
Vwbt vermogen tot 1550, dit is niet waarneembaar. Ik ben geen strepentrekker, maar schakellui.
 

Frup

Forumguru
Duidelijk zichtbaar dat het koppel van de Yeti niet via software beperkt wordt (dan zie je over een flink toerenbereik echt een strak plafond).
Wat ik wel bijzonder vind, is dat na tuning het vermogen tot pakweg 1550 rpm lager is dan vóór tuning.
Scherp opgemerkt!
Weet je soms ook of dat een specifiek tuning dingetje is bij VVT, of dat dit ook bij andere tuners en blokken gebeurt bij tuning? Ik zou er ook niet blij mee zijn bij mijn wagen in ieder geval.
In ieder geval lijkt TS blij te zijn met het behaalde resultaat.
 

Maggy

Forumguru
Ja, ben er blij mee idd, ik heb sws niet de indruk dat dit blok snel afslaat bij lage toeren, ik merk het in iig niet.
Rijden is nu gewoon veel soepeler, zonder haperen.
 

EdK

Forumguru
Ohh oké, was in veronderstelling dat je toen eerste keer tunen voor je , je het rollenbank ook had gedaan.
Maar niet dus.....
 

Tees

Donateur
Ik vraag me dan af wat de betrouwbaarheid van dat meetpunt bij 1450 toeren is...want het zou heel onlogisch zijn als die lager ligt in vermogen/koppel, en bovendien is het vermogen onder de activatiegrens van de turbo maar beperkt te beïnvloeden bij deze motoren.
En het eerstvolgende meetpunt is pas bij 1750 toeren en dan bij 2000. Ze trekken een prachtige kromme erdoorheen, maar die is natuurlijk niet onderbouwd met meetgegevens.

Samenvattend: ik denk dat t wel meevalt :jaja:. En wat ze op de websites zetten is natuurlijk de mooiste versie van die curve, ze zetten er geen neer waar dit soort opmerkingen op gemaakt kunnen worden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Je kunt op de FB pagina van VT gewoon even zoeken op 1.2 tsi of willekeurig welke andere motor en dan de curves bekijken van alle individuele stage 1 + tunings.
 

Tees

Donateur
Ach, Facebook, daar doe ik niet aan mee :nono:. Maar als jij nou even die allemaal rustig doorkijkt Menno, en aan ons laat weten dit vaker voorkomt? ;)

Overigens zou het mij juist gaan om het koppel onder de 2000 toeren. Als die turbo eenmaal wakker is, heeft het beestje voor mij voldoende vermogen, maar juist uit stilstand wegkomen is ie heel traag. Maar aangezien dáár tuning geen oplossing is, doe ik t maar niet.
 

ertromp

Forumguru
Helemaal eens met @Tees.
We weten hoe verschillend de testbanken zijn.
Dan ook nog het eerste meetpunt en de verschillende as verdelingen.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen want als de auto bij JD op de bank gaat zie je wellicht een ander beeld bij start meting
 

Rosinfield

† In Memoriam
Komt niet vaker voor. In hoeverre er al dan niet en hoe zwaar dan aan moet worden getild, is natuurlijk een heel andere kwestie ;)
En ja, bij 2000 rpm begint het feest
 

Maggy

Forumguru
Ik vindt het wel lekker dat het vermogen rustig opbouwt, juist waar ik het wil hebben is het aanwezig, das voor mij toch wel het belangrijkst.
Als ik nu 105 rij, en gas bijgeef, dan gaat ie ook echt vlot richting illegaal, zonder gemor en gebrom.
 

Captain Hook

Forumguru
Wettelijke snelheidslimieten overschrijdend rijgedrag is geen enkel probleem met vrijwel alle auto's.
Al dan niet voorzien van extra power d.m.v. electronische foefjes... :koffie:

De enige die dan gaat morren is de bestuurder die ter verantwoording wordt geroepen en als je het heel erg bont maakt, moet je brommen.
 
Bovenaan Onderaan