Yeti met 200.000 km - verstandige aanschaf?

EdK

Forumguru
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Veel ouderen willen geen 'computer auto'. Veel te ingewikkeld t.o.v. vroeger, en ik kan ze geen ongelijk geven.
Ik denk dat dat de vraag naar auto's uit dat tijdperk opdrijft en dus de prijs ook?

Eigenlijk is de Scala me ook te ingewikkeld aan het worden. Maar die heeft nog een paar knopjes méér dan de VW of Seat.
Als je dan steeds in het menu moet duiken om de dagteller terug te zetten, of de verwarming aan te passen....
Er gaat niets boven een knopje en een schuifje. Die kan je ook in het donker blindelings vinden.
De Scala heeft tenminste nog een knop aan/uit voor de ventilatie én een knop om direct in het betreffende scherm te komen.
En sinds de update is het verdraaid irri dat als ik de navigatie aanzet die ook meteen in het virtueel dashboard verschijnt.
Op het stuur een toets enkele keer weer indrukken om de 'sportstand' te krijgen zoals IKhet wil, tenslotte is het MIJN auto.

grtss
 

Cordoba

Forumguru
De auto die EdK als tip noemt, lijkt in elk geval op papier in orde, maar is wel een auto die net op NL-kenteken is gezet, dus dat betekent dat de historie lastiger is te achterhalen. Mogelijk dat je via een dealer de onderhoudshistorie kan achterhalen, maar bijvoorbeeld een forse aanrijdingsschade zul je minder makkelijk boven water krijgen. (Tenzij je met een lakdiktemeter de lakdikte van de verschillende panelen gaat checken, of een bedrijf kent dat via gegevens van verzekeringsmaatschappijen (in het buitenland) kan checken of er iets bekend is van de auto.
 

Rataplan

Forumguru
@Niels83 ik bedoelde dat ook niet denigrerend of elitair maar is iets wat ik altijd in mijn achterhoofd houd bij aankopen van voertuigen of machines en eigenlijk is het heel kort door de bocht in één zin samengevat wat de rest hier in het topic ook aangeeft.
 

Skoman

Nieuw lid
Dank voor al jullie reacties so far. De 2 ton km Yeti waarmee ik deze topic opende is inmiddels afgevallen; naast de hoge km-stand vertoonde de wagen teveel (optische) beschadigingen om mij het gevoel te geven een "nieuwe" auto te kopen. Zoek nu verder tot max. 130.000 km. Sowieso een 1.2 tsi. Tot ca. 10.000 euro. Moet lukken.
 
Bovenaan Onderaan