@DipCranky :
Dank voor de terugkoppeling!
Ik zit dit topic nog even terug te lezen, en die vervuilde kleppen blijken dus maar bijzaak te zijn.
Wat er volgens mij gebeurd is, is dat hete uitlaatgassen zich een weg hebben gebaand langs de injector op, waardoor deze kapot is gegaan (bovenaan lijkt er ook van alles gesmolten). Daardoor liep je auto op drie pitten (je oorspronkelijke probleem).
Nu blijf ik met een paar vragen zitten:
- Kan het zijn dat de (hetere) uitlaatgassen van LPG hierin een rol hebben gespeeld? Ik ben dit faalmechanisme namelijk nog niet eerder tegengekomen in de 12 jaar dat ik inmiddels de 1.8 TSI in de diverse fora volg.
- En was het afdichtvlak tussen injector-neus en cilinderkop nog goed? Ik kan me voorstellen dat dat hiervan niet beter geworden is. Het zou jammer zijn als je binnenkort (met een nieuwe injector) weer stil staat, omdat ook daar de verbrandingsgassen langsop lekken.