Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance

We hebben een Yeti 1.8 besteld in de kleur Mato Brown en bekleding Dune Gobi Sand. Mijn keuze is op de Yeti gevallen door de motor met 250 NM.

Hij mag 1800 kgs trekken. We hebben een caravan die 1500 kg mag wegen.

Zijn er al mensen met caravan ervaring in de bergen met en Yerti 1.8:icon_smile_question

productie week 15
Geleverd week 17
 

Hefo

Nieuw lid
Mooie auto!

Geen ervaring met een Yeti, ook niet echt caravan-ervaringen in de bergen. Wel met een 1.8 tsi 4x4 (Octavia) als caravantrekker. In één woord: super! Fijne soepele motor met meer dan voldoende vermogen. In Frankrijk kom je nogal eens leuke heuvels tegen op de snelweg. Geen enkel probleem.
Een Yeti in de bergen met 1500 kg erachter gaat het zeker goed doen!
 
Dat heb ik al gedaan voordat ik hem besteld heb. Maar ik ben benieuwd naar echte ervaringen van gemaakte bergkilometers met de caravan. Op het caravan forum heb ik iemand gevonden maar die heeft nog niet gereageerd.

Als hij op tijd wordt geleverd kan ik hem proberen op een weekje meivakantie Frankrijk:489:
 
Heeft iemand al ervaring met het chiptunen van een yetri 1.8. dan gaat het van:

160 pk > 200 pk
250 nm> 300 nm

Dat zijn toch aardige waarden voor een "gezinsauto"
 

Race Eend

Forumguru
De motor in de Yeti is niet anders dan in de Octavia/Superb overigens,
er zijn er hier meerderen op het forum die dit hebben laten doen met de 1.8 T(F)SI.
 
ok

maar voor 200 pk en 300 nm zijn de kosten 339 euri wat ik gevonden had.

En voor 210 pk en 340 nm zijn de kosten 850 euri.

Waar ik bang voor ben dat je de motor tot het uiterste tuned het misschien net teveel voor de motor is. Maar dat is gevoelsmatig. Ik heb er geen ervaring mee
 

Race Eend

Forumguru
Je kunt meer schade doen met een tuning van 200pk & 300Nm als je niet weet wat je doet, dan als je zeer bekend bent met de motoren.

Normaliter worden ze met 210pk en 340Nm weggezet, alle 1.8 T(F)SI's.
 

Bothje

Heel gewoon lid
:ot:Via de link die je aangeeft kom je op een stukje waar bij de ondertekening de firma naam fout is gespeld, dat ziet er toch niet serieus uit, lijkt mij.

Zou dan toch bij de firma van Race Eend gaan informeren........
 

Captain Hook

Forumguru
Die firma, die hun eigen naam niet eens goed spelt, geeft zelfs aan de 1.2 TSI te kunnen tunen. Maar in de praktijk blijkt dat nog helemaal niet het geval te zijn... Dus tja...:crazy:
 

Neptukker

Forumguru
De demo Yeti 1.8 TSI van Huiskes kokkeler in Oldenzaal is inmiddels van JDEngineering - tuning voorzien.
Zover ik weet is Huiskes Kokkeler géén verkoper van JD tuning (met behoud van garantie). Betekent dit dat ze dat vanaf nu wel zijn of was het een eenmalige actie? Anders is het wel opmerkelijk dat er niet voor een ABT chip gekozen is.
 

Race Eend

Forumguru
Ze hebben die week 2 skoda's laten doen, zowel de Skoda Octavia van een afnemer van de auto bij hen. Als hun eigen Yeti demo.

De bedrijfsleider daar is dhr Haafkes, zijn broer is eigenaar van de vestiging in Goor (en die doen ook veel tuningen via ons).


Ook Skoda Vruggink doet veel tuning via Lochem trouwens, op het moment van schrijven staat er ook een Octavia RS van hen bij ons binnen.
 
Bovenaan Onderaan