Yes! Gekocht: OII Elegance Business line 1.2TSI DSG-7

Ridley

Forumguru
Snap ik! Is toch weer een klasse hoger, en die Faab was al fijn!

By the way: droog gehouden???

Maarten

Forumguru
Inmiddels rijd ik alweer een paar maanden vol tevredenheid in mijn OII. Wat een heerlijke auto. Iedere kilometer is een genot. Ik ben zo blij dat ik voor de DSG gekozen heb!
De 28e gaat hij even naar de dealer voor wat garantie puntjes.

- Stotterende, trillende DSG bij optrekken lage versnelling (met name de 2e) Dit treed af en toe op.
- Cornerlights werken niet, ook niet via instelling Maxidot (STG 09 Byte 14 - bit 7 Byte 17 - bit 0)
- Snelkeuze telefoonnummers in Columbus blijven niet opgeslagen en verdwijnen iedere keer weer
- Columbus geeft regelmatig een flikkerend (kleuren/storing patroon)scherm bij overschakelen van functie
- Voorruit wordt heel erg snel 'blauw' en vies. Iets met de airco?
- Derde remlicht is vochtig, druppels aan de binnenzijde
- Achterruitverwarming werkt niet goed; langzaam

Geen wereld schokkende zaken, maar ik wil er even naar laten kijken.

ertromp

Forumguru
Derde remlicht is bij mij ook vervangen.
Er is een serie remlichten geweest waarbij in de hoeken van het remlicht haarscheurtjes ontstaan door spanning waardoor lekkage ontstaat.

De overige punten herken ik niet al lees je vaker dat de DSG-7 in de 1e en 2e versnelling wel eens wil schokken.

Inmiddels rijd ik alweer een paar maanden vol tevredenheid in mijn OII. Wat een heerlijke auto. Iedere kilometer is een genot. Ik ben zo blij dat ik voor de DSG gekozen heb!

- Stotterende, trillende DSG bij optrekken lage versnelling (met name de 2e) Dit treed af en toe op.
- Voorruit wordt heel erg snel 'blauw' en vies. Iets met de airco

Ben benieuwd wat m.b.t. deze puntjes wordt ondernomen.......heb 't nl. ook bij mijn O2 .
Ik lees 't graag .

Maarten

Forumguru
Ik zal de resultaten hier posten.
Is jouw auto ook bij Arnold de Rijk in onderhoud?
Hebben zij er al naar gekeken bij jouw auto?

arjahoekstra

Actief lid
Hoi Maarten,

Voor het trillen van de DSG is een gemodificeerde koppeling beschikbaar. OAM 198 140 C.
Is bij mij ook geplaatst, en was de oplossing voor het trillen bij lage snelheid.

arjahoekstra

Actief lid
Hé Maarten,
Dat deed hij af en toe, en was ook niet reproduceerbaar. Gebeurde vooral bij lage toeren bij optrekken. Leek net of de motor gesmoord werd. Koppeling is toen vervangen en trillingen waren daarna weg.

Maarten

Forumguru
Zojuist mijn OII opgehaald bij mijn dealer.
Hij was daar naartoe vanwege een aantal garantiepunten.

- Stotterende, trillende DSG bij optrekken lage versnelling (met name de 2e) Dit treed af en toe op. (aanvraag garantie bij importeur)
- Cornerlights werken niet, ook niet via instelling Maxidot (ingesteld door dealer)
- Snelkeuze telefoonnummers in Columbus blijven niet opgeslagen en verdwijnen iedere keer weer (aanvraag garantie bij importeur)
- Columbus geeft regelmatig een flikkerend (kleuren/storing patroon)scherm bij overschakelen van functie (aanvraag garantie bij importeur)
- Columbus is steeds vaker heel traag met opstarten, invoeren van adressen en bedienen van telefoon en navigatiefunctie. (aanvraag garantie bij importeur)
- Voorruit wordt heel erg snel 'blauw' en vies. Iets met de airco? (Niets bijzonders gevonden)
- Derde remlicht is vochtig, dikke druppels aan de binnenzijde bij flinke regen of sneeuw. Wellicht lek? (aanvraag garantie bij importeur)
- Achterruitverwarming werkt niet snel/goed; heel langzaam (alles is doorgemeten, geen bijzonderheden)
- Linker buiten spiegel (elektrisch) klapt te ver door (aanvraag garantie bij importeur)

Zoals te lezen zijn er een aantal punten aangevraagd bij de importeur om onder garantie te kunnen vervangen.
Ik heb een vervolgafspraak gemaakt eind februari. Ik hoop dat alle punten toegekend zullen worden.

Tevreden vertrok ik weer naar huis...

Noord26

Forumguru
Ik was van de week ook bij voor wat garantie-puntjes bij de dealer, maar die heb ik nog nooit horen vertellen over 'aanvraag garantie bij importeur'. Als er iets mis is, wordt dat onderdeel besteld en gemaakt. De garage is toch bekend met de voorwaarden om iets te mogen vervangen? Ze werken er dagelijks mee. Dat ze dat eerst aan moeten vragen vind ik persoonlijk gewoon erg vreemd. Zeker als er nog garantie op je auto zit is valt er toch niets aan te vragen? Dan dient het gewoon opgelost te worden en dat is de juiste onderdelen bestellen ipv 'aanvragen'. Nu komt het over alsof het niet onder garantie zou vallen en dat eerst goed gekeurd zou moeten worden.

Maarten

Forumguru
IK begrijp wat je bedoelt. De dealer heeft e.e.a. aan me uitgelegd en daarbij kennelijk ook verteld wat zij intern doen.
Ook moest de koppeling voor de DSG besteld worden in back-order.
Ik heb er alle vertrouwen in dat er geen hobbels op de weg zijn...

Ik houd jullie op de hoogte.

RayDelft

Forumguru
Zojuist mijn OII opgehaald bij mijn dealer.

- Snelkeuze telefoonnummers in Columbus blijven niet opgeslagen en verdwijnen iedere keer weer (aanvraag garantie bij importeur)

- Columbus is steeds vaker heel traag met opstarten, invoeren van adressen en bedienen van telefoon en navigatiefunctie. (aanvraag garantie bij importeur)
...

Deze punten herken ik. Het verliezen van de snelkeuzeprogrammering treedt af en toe op maar is erg hinderlijk.
Heb jij dat elke start? of soms of regelmatig?

Bovendien, soms heb ik het idee dat het touchscreen niet zo zeer touch maar hard duwen is voordat er een lettertje komt bij instellen bestemming.

Bovenaan Onderaan