Yes! Gekocht: OII Elegance Business line 1.2TSI DSG-7

Maarten

Forumguru
Ray,

IK heb het onregelmatig. Zeer irritant verschijnsel en het doet zich voor bij diverse gsm merken.

Ook dat hard duwen kan ik onderschrijven!

Maarten

Forumguru
Gisteren een telefoontje van de dealer: de aanvraag garantie/coulance voor de door mij opgegeven klachten/mankementen waren nog niet allemaal retour vanuit de importeur.
Hierdoor moet de reparatie afspraak verzet worden.
Jammer; het einde van de garantieperiode komt dichterbij. Ik had liever dat e.e.a. ruim voor het verlopen hersteld zou zijn.

Race Eend

Forumguru
Dat maakt natuurlijk niets uit, als een probleem al speelt binnen de garantie maar (nog) niet opgelost kan worden, dan blijft dat recht op garantie gewoon behouden (op deze specifieke storing uiteraard).

Maarten

Forumguru
Zo, de OII staat de komende dagen bij de dealer voor het vervangen van de DSG-7.
Ook het derde remlicht staat op de lijst.
Enige vreemde was dat de klachten van de Columbus plots van de lijst gevallen waren.
Na kort overleg en het overleggen van mijn bewaarde mail werd mij beloofd dat het goed zou komen.

Ruffnecks

Nieuw lid
Hoi, dat is minder je dsg bak die vervangen moet worden. Dat is toch wel snel of vanaf het begin al problemen mee gehad, ben je tevreden van je columbus navi en is die zoveel beter dan amundsen plus of valt dat wel mee.

hemi24

Forumguru
@Maarten: hopelijk weten ze alle problemen te fixen! @ Ruffnecks: Wat ikzelf heel erg mis, is dat mijn huidig systeem geen splitscreen ondersteund en geen RDS regel onder de kaartweergave weer kan geven, wat bij de Columbus wel het geval was en dan mis je toch een stuk flits- en file-info... Verder lijkt het systeem wat ik nu heb behoorlijk op het Amundsen systeem.

Maarten

Forumguru
Weer een update.

De DSG loopt weer als een zonnetje. Het voelt als nieuw. Ook de andere problemen zijn verholpen, op de klachten van de Columbus na.

De dealer kon geen gebreken vinden in de Columbus. Dit doet echter niet af aan de klachten heb ik hem verteld. De klachten zijn er en die zuig ik niet uit mijn duim. Waarom zou ik?
Het traag zijn, knipperende scherm, verdwijnen van de voorkeuze telefoonnummers is er. De dealer vroeg me of ik kon bewijzen dat het zo was.
Dat is lastig, want het treed onwillekeurig op.
In eerste instantie was het voorstel om de Columbus te vervangen en de oude op te sturen naar de importeur. Mocht het zo zijn dat er geen gebreken aan de Columbus zouden worden ontdekt dan zouden de kosten voor mijn rekening komen. Nou, toen heb ik de dealer haarfijn uitgelegd dat ik daar dus nooit mee akkoord zou gaan en of hij wel wist wat hij me voorlegde.

Nu is de stand van zaken zo dat er wederom een DIS melding (of zoiets) aangemaakt is om de importeur te verzoeken het euvel onder garantie te verhelpen.

Afwachten maar...

Edit: Over de Columbus kan het hier verder. http://www.skodaforum.nl/board/f30/problemen-columbus-mijn-oii-21507.html

Bovenaan Onderaan