Xenon lichten afstellen (te hoog)

hemi24

Forumguru
Kan niet automatisch, aangezien er geen goede referentie voorhanden is...
Wat er gebeurd is dat de units in de afstelstand worden gepositioneerd.

upload_2020-9-25_21-28-29.png
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
@hemi24 wat bedoel je met afstelstand?

De motor heb ik gestart en ik heb gewacht dat de xenon lampen in positie stonden (afstelstand?). Daarna heb ik VCDS gestart en naar betreffende module gegaan. Module 55 en gekozen voor basisinstelling. Jou plaatje ziet er bij mij heel anders uit.
 

hemi24

Forumguru
De koplampunits hebben geen vaste referentie, dus nadat ze in de basisstand zijn gezet door de procedure, moet je ze dus nog handmatig afstellen mbv een koplampafsteltoestel.
Afsluitend leer je de ingestelde stand aan als nieuwe juiste positie/waarde.
 

VAG-man

Forumguru
Oké dan had ik het begrepen.

Mijn xenon ging ná de positie waarde en door opnieuw de basisinstelling te doen met VCDS alsnog ruim 5 cm omhoog. Waarbij de auto op ca. 2 m van de muur afstond.
Heb jij daar een verklaring voor?
 

hemi24

Forumguru
Verkeerd afgesteld in het verleden; als je afstelt zonder de units eerst in de basispositie te laten gaan, loop je kans dat je ze afstelt tegen de grens waarbinnen ze zelf kunnen bijregelen.
 

VAG-man

Forumguru
Vervolg op dit topic beetje :ot:

Ik bleef toch ontevreden over de hoeveelheid licht en heb daarom OSRAM Cool Blue gekocht en deze komen er aankomende dinsdag in.

PXL_20210219_125542020_copy_1728x3072.jpg
 

VAG-man

Forumguru
Het werk laat ik doen door een schadeherstelbedrijf:D.
Vorige week vrijdag kreeg ik geen voorrang. Klein kusje gegeven aan een Suzuki. Bumper moet er af (ook handig voor vervangen van de xenonlampen) en toen dacht ik dan sla ik twee vliegen in één klap.;)

Ik zal een fotootje posten van de nieuwe lampen.
 

VAG-man

Forumguru
Lastig om foto's te nemen van lampen. Het is stukken witter dan de oude. Ik ben er héél blij mee. Het kost hooguit 10 minuten werk. Stofkappen eraf en de xenonlampen eruit klikken.

PXL_20210225_192540637_copy_2880x1620.jpg
 
Bovenaan Onderaan