Xenon lichten afstellen (te hoog)

Topic in 'Superb II' gestart door Tim007, 02-01-2018.

1. hemi24

hemi24 Forumguru

Kan niet automatisch, aangezien er geen goede referentie voorhanden is...
    Wat er gebeurd is dat de units in de afstelstand worden gepositioneerd.

upload_2020-9-25_21-28-29.png

Laatst aangepast: 25-09-2020
    ertromp vindt dit leuk.

2. VAG-man

VAG-man Forumguru

@hemi24 wat bedoel je met afstelstand?

De motor heb ik gestart en ik heb gewacht dat de xenon lampen in positie stonden (afstelstand?). Daarna heb ik VCDS gestart en naar betreffende module gegaan. Module 55 en gekozen voor basisinstelling. Jou plaatje ziet er bij mij heel anders uit.

3. hemi24

hemi24 Forumguru

De koplampunits hebben geen vaste referentie, dus nadat ze in de basisstand zijn gezet door de procedure, moet je ze dus nog handmatig afstellen mbv een koplampafsteltoestel.
    Afsluitend leer je de ingestelde stand aan als nieuwe juiste positie/waarde.

4. VAG-man

VAG-man Forumguru

Oké dan had ik het begrepen.

Mijn xenon ging ná de positie waarde en door opnieuw de basisinstelling te doen met VCDS alsnog ruim 5 cm omhoog. Waarbij de auto op ca. 2 m van de muur afstond.
    Heb jij daar een verklaring voor?

5. hemi24

hemi24 Forumguru

Verkeerd afgesteld in het verleden; als je afstelt zonder de units eerst in de basispositie te laten gaan, loop je kans dat je ze afstelt tegen de grens waarbinnen ze zelf kunnen bijregelen.

VAG-man vindt dit leuk.
  6. VAG-man

VAG-man Forumguru

Vervolg op dit topic beetje :ot:

Ik bleef toch ontevreden over de hoeveelheid licht en heb daarom OSRAM Cool Blue gekocht en deze komen er aankomende dinsdag in.

PXL_20210219_125542020_copy_1728x3072.jpg

7. marwin

marwin Forumguru

ben benieuwd... hoeveel werk dit is en hoe het licht beeld voor en achteraf is..

8. VAG-man

VAG-man Forumguru

Het werk laat ik doen door een schadeherstelbedrijf:D.
    Vorige week vrijdag kreeg ik geen voorrang. Klein kusje gegeven aan een Suzuki. Bumper moet er af (ook handig voor vervangen van de xenonlampen) en toen dacht ik dan sla ik twee vliegen in één klap.;)

Ik zal een fotootje posten van de nieuwe lampen.

9. VAG-man

VAG-man Forumguru

Lastig om foto's te nemen van lampen. Het is stukken witter dan de oude. Ik ben er héél blij mee. Het kost hooguit 10 minuten werk. Stofkappen eraf en de xenonlampen eruit klikken.

PXL_20210225_192540637_copy_2880x1620.jpg

eriktv en hemi24 vinden dit leuk.

Deel deze pagina