Xenon lampen vervanger door betere. Iemand ervaring?

eriktv

Forumguru
Ik heb de afgelopen weken 6.000km onder de wielen gehad, dus zal een aardig eind komen ;). Retourtje Tsjechië was alleen al in totaal 24 uur in de auto (:mad: Baustellen). Maar goed om te weten dat het wellicht nog beter wordt!!
 

Arjann

Forumguru
Ik twijfel nog tussen deze 2 lampen voor m'n S2. Dacht ergens gelezen te hebben dat de Nightbreaker met regen beter is:pieker:
 

Highway

Forumguru
Heb de Osram CBI in mijn S2 geplaatst toen Ik deze net had (ongeveer 2 jaar geleden). Geen problemen mee gehad. Bordtjes langs de weg worden goed verlicht, ik mis wel wat contrast bij slechte omstandigheden (bij regen de strepen op de weg etc).

Keertje de oude lampen (OEM) terug plaatsen, kijken of het dan beter is. Ben natruulijk ook niet jonger geworden dus kan zijn dat mijn ogen gewoon wat minder aan het worden zijn.
 

andrehj

Forumguru
Ik twijfel nog tussen deze 2 lampen voor m'n S2. Dacht ergens gelezen te hebben dat de Nightbreaker met regen beter is:pieker:
Dat zijn ze ook, want bij regen (als je je lampen het hardst nodig hebt!) is gelig licht beter (geeft dan een beter contrast). Vandaar dat ik voor nieuwe lampen (zit er binnen een paar jaar aan te komen) altijd voor de NBU's zou gaan.
 
Heb vandaag met deze wolkbreuk in de ochtend met de nieuwe CBI gereden en dat beviel mij prima. Gisteravond met driog weer ook even weg geweest.. heb het idee dat ik er stukken meer mee zie dan de standaard lampen welke dus 4 jaar oud waren..

Heb wel het idee dat de lichtbundel nu hoger is? Maar kan toch eigenlijk niet met AFS..? Heb verder niet aan de stelschroeven gezeten of iets..
 
Bovenaan Onderaan