Witte vlekken Aluminium raamlijsten

Ramiz

Nieuw lid
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand dit probleem herkent.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn Octavia Combi voor de derde keer gewassen (in de auto wasstraat), echter toen zondag het zonnetje scheen merkte ik van die witte vlekken op de aluminium raamlijsten. Ik krijg deze met geen mogelijkheid weggepoetst. Lijkt alsof de vlekken in de raamlijsten zitten en niet aan het oppervlak.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Octavia is van december 2014.

Heb vandaag geprobeerd de wasstraat te bellen, echter door de Carnaval zijn deze tot woensdag gesloten.



foto 4.JPG
foto 1.JPG foto 3.JPG
 

Bijlagen

  • foto 2.JPG
    foto 2.JPG
    100,6 KB · Weergaven: 23

MeneerB

Forumguru
Wow, dit zijn er wel heel veel.

Ik heb ook een tweetal van die vlekjes in de raamlijsten zitten. Die zaten er af fabriek in.
Het zit onder de blanke laklaag en krijg je niet weggepoetst. Ze zijn in de afgelopen anderhalf jaar ook niet groter geworden of zo.

De enige optie is vervangen van de raamlijsten. (Garantie !)

Ik heb er niets aan laten doen aangezien ze bij mij bijna niet opvallen en door het vervangen van die lijsten de fijnigheid er wel af is.
Maar in jou geval zou ik zeggen: naar de dealer.
 

H@RM

Senior Member
Probeer het eerst heel voorzichtig weg te poetsen om te kijken of het inderdaad geen oppervlakte vuil/kalk is.

Maar ik vrees inderdaad ook dat het onder blanke lak laag zit.
I.p.v. de wasstraat kun je beter de dealer gaan bellen om het onder garantie te laten verhelpen. Kan echt niet met zo'n jonge auto
 

s-line

Forumguru
Is een bekend probleem hoor Audi enzo heeft hier ook last van. Bij de een begint het eerder als bij de ander maar het komt toch.
Als je de auto met te sterke shampoo wast gebeurd dit eerder,dus waarschijnlijk gebruikt de wasstraat iets te sterk geconsentreerde shampoo.
 

Joske

Forumguru
Als je de auto met te sterke shampoo wast gebeurd dit eerder,dus waarschijnlijk gebruikt de wasstraat iets te sterk geconsentreerde shampoo.
maar dan zijn het oppervlakkige vlekken? niet?

Kan me niet voorstellen dat deze door de blanke laag gegaan is of is deze dan teniet gedaan?


Ben ik blij dat ik steeds mijn auto met de hand was..... :pieker:
 

Yargo

Actief lid
Ik denk toch dat dit jammer genoeg de slechte kwaliteit is van deze dingen. Bij mijn vorige superb zaten de dakdragers (Combi) onder deze zelfde witte plekken. Bij mijn huidige Superb Combi is het niet anders. Slechte materiaalkeuze als je het mij vraagt....
 

Ramiz

Nieuw lid
Dealer vandaag gebeld, zijn dicht ivm Carneval. As woensdag zijn ze weer open.....wordt vervolgd.
 

micky

Forumguru
dat is volgens mij kalk en niet zo weg te vegen, probeer eens met een beetje autowax, volgens mij verdwijnt het dan ook, het gene wat @s-line zie je idd vaak met de jaren, maar ik heb het nooit gehad bij mijn Audi's en de oudste was een Allroad uit 2005 die 8 jaar was toen ik hem wegdeed, overigens ging die ook NOOIT door de krasstraat.
 

Pendragon

Forumguru
Als dit onder de lak zit dan moeten ze ze maar snel vervangen anders wordt het al erger. Ik heb een S2 en ik heb deze nog gecheckt maar helemaal niks van dit soort vlekken. Ik maak deze lijsten altijd schoon met Wiro universele reiniger: http://www.majoorbussum.nl/webshop/product/26/wiro-reiniger-850-gr.html
Zie de link voor info. Je maakt een spons (die erbij zit) nat onder de kraan en je wrijft hem door de pot. Je maakt de lijsten schoon en daarna afspoelen of met een natte doek het overblijvende wit van het schoonmaakmiddel verwijderen. Het werkt echt heel goed, is krasvrij. We gebruiken het ook op de gootsteen, glasplaat van electrisch fornuis, afzuigkap etc.
 

Pendragon

Forumguru
Linda (mijn vrouw) gebruikte dit al voor andere chroom onderdelen in huis en toen ik zag dat het chroom bij mij dof en vlekkerig werd heb ik dit als proef op een plekje getest en geloof me, wat een verschil. Ze kocht het ooit op de huishoudbeurs en gebruikt het nu nog altijd voor de dingen die ik hier boven ook schreef. Ik weet dat Lidl het ook heeft in hun W5 serie, maar die hebben we eens geprobeerd en is echt niet hetzelfde. Op de pot staat zelfs dat je er je auto mee kan wassen, nou zover wil ik nu ook weer niet gaan :D Het bestaat uit Groen Zeep, Plantaardige vetten, Glycerine, Pijp-aarde, Citroen-Reukolie en water. De spons die erbij zit krast niet.
 

Pendragon

Forumguru
Dat mag je zo samenvatten @Joske :) Ik denk dat het iets meer is, want door o.a. de pijp-aarde zit er ook een polijstende werking in. En als het niet zou werken zou ik het hier echt niet plaatsen ;) Dit staat er op de pot:

11003211_10203301801456976_811765916_o.jpg
 

Joske

Forumguru
natuurlijk kunnen we zo een spullen niet vinden in BE natuurlijk.... hou je mij eens een potje opzij ;)
dan rekenen we wel af op de volgende meeting :D
 

Pendragon

Forumguru
op die website kun je ze online bestellen, maar ik neem wel een pot mee de volgende keer en dan mag je het testen. Ik zal deze week eens kijken of ik een filmpje kan maken met voor/na op de Superb.
 
Bovenaan Onderaan