Witte stukjes op dashboard bij gebruik ontwasem functie

Canon-Eye

Forumguru
Voor een producteigenschap is het toch wel gek dat het niet bij alle auto's voorkomt.
Of zouden er zó veel verschillende onderdelen in overigens dezelfde of zeer vergelijkbare modellen worden toegepast? :pieker:
 

Captain Hook

Forumguru
@Canon-Eye Niet bij alle auto's idd. Gelukkig niet.
Maar als je naar dit probleem zoekt, blijkt het wereldwijd (!) voor te komen.
(zie de eerdere url links)

Ligt dat aan het lokale klimaat? Geen idee? De gebruikswijze?

Bedenk ook: er zijn hele volksstammen die gewoon met een prima functionerende DSG-7 rondrijden... :D
 

Erik1977

Forumguru
1100 euro? Juist, nou dan haal ik af en toe wel ff een natte lap over het dashboard.....
Des temeer reden om de auto van binnen eens wat vaker te reinigen. :thumbsup:
 

Snitser

Actief lid
Je hebt het goed gelezen inderdaad. Het betrof een gespecificeerde offerte van de garage waar ik al heul lang kom. Heb geen reden om te twijfelen aan dat bedrag, ik twijfel wel of ik het er voor over heb....
 

Lnb

Nieuw lid
Hier het zelfde probleem golf 7 gti dsg. wit stof op het dashboard sinds afgelopen maand....
 

Eguan

Nieuw lid
Bedankt Snitser voor dit topic! Sinds eind augustus vorig jaar hebben wij een Skoda Octavia en had al een keer een dashboard ontdaan van wit spul. Even later, inderdaad na gebruik van de ontwasum functie, weer allerlei kleine witte deeltjes. Als je er met je hand overheen gaat lijkt het wel krijt wat je uitveegt. Dit topic maakte alles duidelijk.

Aangezien er nog garantie op de auto zat, maar met een onafhankelijke Bosch garage contact opgenomen en die beaamde dat dit niet goed is. Prijsopgave van ruim € 1600,-. Die € 1100,- is dus nog heel netjes!

Morgen wordt hij onder garantie vervangen, evenals het rechter scroll wieltje op het stuur. Die reageerde met de dag slechter.

Verder heel erg tevreden over de Octavia III FL uit 2017. Eerste Skoda, maar toch wel onder de indruk van hoe het rijdt en wat voor doordachte dingen er in de auto zitten. Nog even los van de navigatie die je gewoon 2 keer per jaar zelf kan updaten :yeehaa:
 
Bovenaan Onderaan