Winterbanden.

sunnyboy

Senior Member
Hangt er vanaf waar je woont.
Ben zelf bij Profile vestiging in Schiedam geweest voor ongeveer 500 euro voor een setje. Vredestein Snowtrac2 195/65-15 op stalen velgen incl. opslag zomerbanden en velgen. Hier en daar bellen en prijzen vergelijken kan nooit kwaad. /forum/images/graemlins/623.gif
Dealert rekende 250 eurootjes meer.
Alsjeblieft meneer, tel uit het verschil.
 

ougie

Forumguru
Profile zit niet tever uit de buurt. 500 Euro is wel te doen. Als je schade rijdt is het dat zeker waard. Bedankt vast. /forum/images/graemlins/aangenaam.gif
 

Fabia

† In Memoriam
Kijk anders ff op Marktplaats voor stalen velgen en haal de winterbanden bij bv Profile. Heb ik verleden jaar gedaan, mijn stalen velgen + wieldeksels komen van een Fabia Creation en daar heb ik winterbanden om heen laten zetten. ga zaterdag ze er weer onder laten zetten. Voelt toch een stuk veiliger in de wintern
 
http://www.atu.de

Je moet er wel zin in hebben maar er is veel keuze en je moet je banden thuis opslaan. Maar je hebt dan wel licht metalen velgen ipv stalen. vb continental TS 810, 195/65 R 15 voor ?€129 incl band, montage en velg.
 

Laus

Actief lid
van de week de LM eens bellen hoe deze ermee omgaat.

Weet iemand iets van ING Carlease wat dat betreft?
 

CoSko

Nieuw lid
Echt goedkoop: rsu-reifen.de
Doen alleen leveren per post en hebben goede aanbiedingen op ebay.de.

Heb er een set Vredestein Snowtrac2 195/65R15 gekocht voor 416 euro. LET WEL: inclusief stalen velg, gebalanceerd e.d.!! Heb wel het geluk dat ik ze op een Duits adres kan laten bezorgen. Verzending naar Nederland is plm 30 euro duurder.

Con
 

Chris

Lid
Beste,

Wat denk je van die aanbeiding van Skoda zelf? 489€ voor een setje van 4 banden inclusief velgen?

Veel Succes,

Chris
 

CoSko

Nieuw lid
Ik denk dat dat een stukje duurder is dus. Bovendien krijg je dan van die no-name banden. Die Vredestein komen als op 1 na beste uit de ANWB test. De Goodyear Ultragrip 7 (nr1) leveren ze bij RSU ook, maar kost voor de hele set plm 80 euro meer.

Con
 

Blacky

Forumguru
kijk op marktplaats zoals Fabia zei. Heb de winterbanden van mijn vorige auto daar verkocht.Ik heb bij de koop van de Octavia een set winterbanden gekregen.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hangt er vanaf waar je woont.
Ben zelf bij Profile vestiging in Schiedam geweest voor ongeveer 500 euro voor een setje. Vredestein Snowtrac2 195/65-15 op stalen velgen incl. opslag zomerbanden en velgen.

[/ QUOTE ]

Nou dat maakt zeker uit: in Amsterdam rekent de Profile voor exact hetzelfde setje 650 euro: 425 euro voor de banden (snowtrac2, zelfde maat) en 225 euro voor de stalen velgen. En dan zit er nog niet eens opslag bij. Dat is dus meer dan 150 euro verschil!! Hoe kan dat nou?
 

Edwin

Lid
Volgende week zaterdag worden er Goodyears onder mijn auto gezet door Euromaster via de leasemij (heb nu Goodyear zomerbanden welke me goed bevallen. Euromaster kon gewoon leveren, terwijl Profile ze niet meer hadden. Door de leasemij wordt ik verplicht de winterbanden te laten verzorgen door Profile, Euromaster of Kwik-Fit. Er wordt een vaste prijs gerekend per maand, of het nu Michelins zijn of Goodyears (keuze uit 4-5 merken door de leasemij aangewezen).
 

higgy

Forumguru
@CoSko: die winterbanden a 489,-/set incl. velgen van de Skodadealer zijn van Semperit. Toch ook weer niet een of ander hasjiebasjiemerk hoor.
 

Hetzer

Forumguru
uhhhhhhh hasjiebasjeimerk???????

niet bepaalt Semperit is een erkend Duits merk en is ook erg populair in b.v Oostenrijk

Het is ook onderdeel van de Continental banden groep!!!
en word ook geimporteerd door meneer Pon!!!
 

rickske

Actief lid
Ik heb er semperit onderliggen en vind het een goede band op gebied van wegligging en weggedrag bij winterse temperaturen.
 

Fabia

† In Memoriam
Rij zelf op winterbanden van Toyo. Bevalt best goed, al merk wel dat íe toch net wat harder is dan een zomerband. Hij slaat wat meer op dwarsriggels. Ze zitten er sinds gisteren weer onder. Wel een leuk gezicht een Fabia Equipe Plus met wieldeksels van een Creation eronder. Maar goed alles beter dan alleen zwarte stalen velgen. Dit staat toch wat beter. En prompt gaat de temperatuur weer omhoog, dat had ik vorig jaar ook. Ze lagen er nog niet onder of we kwamen bijna boven de 10 graden uit........... /forum/images/graemlins/uitlachen.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Morgen gaan de Goodyear Eagle UltraGrips er weer onder.

Goeie band, laatst nog best getest, maar helemaal super is hij pas tegen het vriespunt. Boven de 7 graden is het net alsof je auto dronken is en dat gebeurt af en toe weleens in onze kwakkelwinters. Er zou eens een test moeten worden gehouden die speciaal op onze winterse omstandigheden is afgestemd, dus erg nat en niet al te koud. Volgens mij komen dan de Conti's, Vredesteins en Pirelli's beter uit de bus.

De UltraGrips waren wel weer top in die ene week afgelopen maart...

Maar ja, wat moet je? De Potenza's zijn rond het vriespunt juist zo hard als baksteen. Au! Dan toch maar wat zachter winterrubber. Bovendien spaar ik zo de sportbanden voor de seizoenen waarin je echt voordeel van ze hebt. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Edwin

Lid
Ik zal wel laten weten hoe de Ultra Grip 7's mij zullen bevallen, as zaterdag worden ze eronder gezet. Ik rijd elke dag van Assen naar Leeuwarden, deels binnendoor, dus een mooi testtraject.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Volgende week zaterdag worden er Goodyears onder mijn auto gezet door Euromaster via de leasemij (heb nu Goodyear zomerbanden welke me goed bevallen. Euromaster kon gewoon leveren, terwijl Profile ze niet meer hadden. Door de leasemij wordt ik verplicht de winterbanden te laten verzorgen door Profile, Euromaster of Kwik-Fit. Er wordt een vaste prijs gerekend per maand, of het nu Michelins zijn of Goodyears (keuze uit 4-5 merken door de leasemij aangewezen).

[/ QUOTE ]

Ik kan ze bij Arval Lease meeleasen voor 6 euro per maand.
Voor dat geld worden ze er in april afgehaald, dan gestored in de Kwik Flut of Euromaster vestiging tot november, en vervolgens in november weer " vakkundig" gemonteerd.

Lijkt me niet te veel dus, 6 euro /forum/images/graemlins/cool.gif
 
Bovenaan Onderaan