Winterbanden omzetten...niet dus !!

peperskoda

Forumguru
Jaaa, die meter wil ik ook maar dan wel in de hoogte en niet in de lengte ook nog het liefst tijdens de spits.......
 

ougie

Forumguru
De ochtendspits wel te verstaan,,,,,,,,,lijkt mij.:cheer:
Stoel achterover, muziekje aan en een beetje fileflirten.
En je collega's maar zwoegen.
 

peperskoda

Forumguru
BOT: Onder mijn Roomster heb ik nu hagelnieuwe Nokian winterbanden op 15" en op de Citigo heb ik de banden van mijn vorige auto (Yaris) weer gemonteerd dat zijn Blackstone(= private label van de van der ban groep gefabriceerd door een Roemeense Conti fabriek) banden in de maat 175/70 r 14.. Ik ben er dus helemaal klaar voor....
 

EdZ

Donateur
Ik had op mijn vorige Roomster 14" wintervelgen en had er niet bij stil gestaan dat mijn huidige Roomster standaard 15" heeft. De schijven zijn te groot voor de 14"...

Even zoeken naar een ander setje dus....en de oude maar in de verkoop eerdaags...
 

peperskoda

Forumguru
@EdZ Heeft meer te maken met het vermogen dat je in je Roomster hebt dan met de standaard maat van de wielen. Bij de 86pk uitvoeringen past 14" namelijk wel gewoon, ondanks dat daar in mijn geval ook standaard 15" op gemonteerd wordt.
 

EdZ

Donateur
Klopt en eigenlijk wist ik het ook. Alleen niet meer aan gedacht tot ik een van de voorwielen erop wilde zetten. *kloenk*. Ik ben al blij dat ik niet met de achterwielen ben begonnen want die passen waarschijnlijk wel.
 

EdK

Forumguru
standaard werd mijn RR afgeleverd op 15 inch toendertijd ( RR1) en meteen officieele alu velgen van 16 inch op laten monteren met de zomerbanden en stalen 15 inch gevallen met winterbanden...
 

peperskoda

Forumguru
Ik heb mijn winterbanden nu op Audi "Pepperdusters" 15" gemonteerd (dat zijn de standaard wielen van de eerste A3) Past perfect en het staat nog wel aardig ook, zijn voor weinig te vinden bij sloperijen.....
 

EdZ

Donateur
Even naar Kwik-Fit geweest voor een setje. De velgen zijn zowat net zo duur als de banden (320 voor stalen velgen, 350 voor Continental banden). Die heb ik laten liggen, voor dat geld heb je zowat LMV.
In Barendrecht een bedrijf gevonden dat het voor 400 kon doen, met Bridgestone Blizzak LM30. Was nogal druk daar op zaterdag om 08.30, maar voor 270 euro wilde ik best een paar uurtjes wachten.
 

EdZ

Donateur
Jawel. De dame achter de balie schrok ook van de prijs. Duurder dan andere stalen velgen blijkbaar.
 

Joske

Forumguru
Wacht even, lees ik dat nu goed, vraagt de Kwik-Fit 320 euro voor vier stalen velgen? :banghead::wavecry::thumbsdown::mad:
Nou weet ik weer precies waarom ik daar nooit kom....
bij ons in BE ook prijs gevraagd voor 4 nieuwe stalen velgen voor de Faab.. 15 duims.. kostte mij 80 euro t stuk. LM was goedkoper.. :sterretjes:
 

ougie

Forumguru
Heb de oude in geruild, maar omgerekend zou mijn setje zonder inruil €450,- gekost hebben.
Nieuwe stalen velgen, 14" en nieuwe Good Year Ultra Grip bandjes, 175 65 14.
 

oghkru

Lid
185/60 R15 weet iemand of dat onder een Citigo 2012 past en/of er uberhaupt nog interesse is voor velg met kap en winterband is?
 
Bovenaan Onderaan