Windgeruis voorportier

Windgeruis spiegels, oplossing afdichtingen , geldt dat ook voor oct 2 ?

Nee, helaas alleen bij een fabia II komt het soms voor dat er luchtlekkage optreed bij de voet van de spiegel(s) maar niet bij een octavia, deze hebben meer last van wervelingen rond de spiegelhuizen, wat wel wat geluid aan de buitenzijde van de auto veroorzaakt, maar geen lekkage waarbij rijwind het interieur indringt, en dit is door de vorm van de spiegelbehuizing dus construcief vastgelegd.
 

Maarten

Forumguru
Hey Topsport.

Waar kan ik dit vinden zodat ik ermee bij de dealer terecht kan?

Ik kan wel vertellen dat ik het op ee forum heb gelezen, maar daar zullen ze niet veel boodschap aan hebben denk ik zo.
 
Hey Topsport.

Waar kan ik dit vinden zodat ik ermee bij de dealer terecht kan?

Ik kan wel vertellen dat ik het op ee forum heb gelezen, maar daar zullen ze niet veel boodschap aan hebben denk ik zo.

Als het goed is heeft je dealer daar een "technische mededeling" van ontvangen, daarin wordt de werkbeschrijving en de juiste te bestellen onderdelen beschreven, maar laat ze wel controleren of het daadwerkelijk bij de afdichting van de spiegelhuizen vandaan komt
 

Maarten

Forumguru
Vandaag weer even bij de dealer binnen geweest vanwege het Maxidot euvel.
Meteen even naar de technische mededeling gevraagd.
De chef werkplaats gaat het uitzoeken.
 

Hetzer

Forumguru
Ook ik heb dit keer totaal iets geconstateerd, bij het linker voor portier, bij mij echter geen lekkage of windgeruis, maar juist een gekraak, als ik van stilstand weg rijd, of als ik , als ik zachtjes rijd ineens op de rem druk, hoor ik een licht gekraak van de boven zijde van het portier, het is het gekraak van de boventse deur rubbers. Het lichte gekraak is alleen hoorbaar als deur goed gesloten is. Ik heb het pas onlangs gemerkt, en heb vandaag even de rubbers ingespoten met silicone spray.
Mocht dit niet werken, en het verdwijnt niet, dan ga ik wel eens naar de dealer,
 

Maarten

Forumguru
Ik ben afgelopen week door de dealer gebeld.
Hij wil de Fabia voor twee dagen hebben zodat men de oorzaak van de windruis kan proberen te achterhalen en te herstellen.
1 en 2 september gaat de Fabia naar de dealer.
We wachten af.
 
Mijn fabia combi heeft dit probleem al sinds het begin dat ik de auto heb (april 2008). ik ben voor de windruis al diverse keren bij de dealer geweest. Resultaat is het volgende: wen er maar gewoon aan er is niets aan te doen.
 

Maarten

Forumguru
Vannacht heeft de auto gelogeerd bij de dealer. Hij zou eigenlijk twee dagen moeten blijven, maar is inmiddels weer thuis.
Helaas kan ik vanwege het slechte weer het resultaat niet horen.
De dealer vertelde me dat ze een modificatie op de spiegel hebben doorgevoerd. Nu hopen dat het heeft geholpen!
 
De spiegelmodificatie die jou dealer wil uitvoeren is alleen van toepassing op de eerste modellenreeks. Zelfs de mijne (april 2008) viel buiten deze modificatie omdat deze af fabriek al zou zijn uitgevoerd.
 
Bovenaan Onderaan