Windgeruis voorportier

Maarten

Forumguru
Wat mij erg opvalt is een stevig windgeruis nabij het linkervoorportier van de Fabia.
Ik heb de indruk dat dit meer is dan het hoort te zijn.

Een eerste puntje voor de 1000km check...

Verder (buiten de Maxidot zoals in het andere draadje vermeld) absoluut niets dan lof over deze heerlijke bolide!
 

Maarten

Forumguru
Misschien dat ik er morgen meteen even naar laat kijken als ik toch bij de dealer ben voor de Maxidot.
 

Ronnie

Forumguru
Je kunt het ook zelf verhelpen; Het voorportier moet ong. 0,5 mm achter het voorscherm liggen, en de raamstijl van het voorportier kun je (met raam open) zo iets naar binnen buigen(even de knie in binnenkant portier en dan de "bocht"van de raamstijl iets naar binnen trekken), dan zou het over moeten zijn.
 

Maarten

Forumguru
Je kunt het ook zelf verhelpen; Het voorportier moet ong. 0,5 mm achter het voorscherm liggen, en de raamstijl van het voorportier kun je (met raam open) zo iets naar binnen buigen(even de knie in binnenkant portier en dan de "bocht"van de raamstijl iets naar binnen trekken), dan zou het over moeten zijn.

:1884: Vindt je het erg als ik dat aan de dealer over laat? :1884:

Klinkt me nogal eng. Je kent mij vast niet, anders zou je het mij niet zelf laten doen...:blush:
 

Ted

Forumguru
Ronnie heeft gelijk dat het iets naar binnen zetten van de bovenrand het probate middel is. De plaatafdeling van de dealer doet het op dezelfde wijze. Anderzijds als het hele portier te veel naar buiten staat kan je ook je slotplaat een paar mm naar binnen plaatsen. dan heeft je rubber een grotere voorspanning. Ben je beetje technisch dan is dit in een hand omdraai gedaan. Zo niet, op naar de dealer!
 
:1884: Vindt je het erg als ik dat aan de dealer over laat? :1884:

Klinkt me nogal eng. Je kent mij vast niet, anders zou je het mij niet zelf laten doen...:blush:

We kunnen het Maarten SFC niet aandoen dat hij door zijn toedoen straks zijn gloednieuwe auto 2 maanden kwijt is :ahum:
 

Maarten

Forumguru
Het was enorm druk bij de dealer. Het aanpassen van het voorportier hebben we naar de 1000km beurt geschoven.
 

Falcon

Donateur
Heeft dit ook iets te maken met de lekkage te maken die verschillende nieuwe FII hebben? Ook linksboven in de hoek?
 

Maarten

Forumguru
Helaas hebben de monteurs bij de delaer niets kunnen doen aan de windruis.
Volgens hen zou het stellen van de deur leiden tot slecht sluiten van het portier. Hierdoor zou de deur kunnen gaan klemmen of moeilijk gaan sluiten.

Het schijnt een Fabia II euvel te zijn.
Mocht ik me er aan blijven irriteren, dan laat ik er toch nog eens naar kijken bij de 15000km beurt.
 

EdK

Forumguru
Helaas hebben de monteurs bij de delaer niets kunnen doen aan de windruis.
Volgens hen zou het stellen van de deur leiden tot slecht sluiten van het portier. Hierdoor zou de deur kunnen gaan klemmen of moeilijk gaan sluiten.

Het schijnt een Fabia II euvel te zijn.
Mocht ik me er aan blijven irriteren, dan laat ik er toch nog eens naar kijken bij de 15000km beurt.


Misschien een extra tochtstrippie plakken ?? is mischien niet de mooiste oplossing maar als het werkt !?

Maar het is niet toevallig zo dat je achterraam niet helemaal dicht is ?
Had ik namelijk op bepaald moment met de RR, kleine nichtje mee in de auto en met der voetje tegen raamknop gezeten, was een kiertje van niets maar gaf wel ruis !
 

plaza

Forumguru
Wat mij erg opvalt is een stevig windgeruis nabij het linkervoorportier van de Fabia.
Ik heb de indruk dat dit meer is dan het hoort te zijn.

Een eerste puntje voor de 1000km check...

Verder (buiten de Maxidot zoals in het andere draadje vermeld) absoluut niets dan lof over deze heerlijke bolide!

Ik heb precies hetzelfde, kunnen ze helaas niks mee, moet er maar meedoen ( whatever )
 
Helaas hebben de monteurs bij de delaer niets kunnen doen aan de windruis.
Volgens hen zou het stellen van de deur leiden tot slecht sluiten van het portier. Hierdoor zou de deur kunnen gaan klemmen of moeilijk gaan sluiten.

Het schijnt een Fabia II euvel te zijn.
Mocht ik me er aan blijven irriteren, dan laat ik er toch nog eens naar kijken bij de 15000km beurt.

Punt 2 klopt, punt 1 onzin, er is namelijk een schrijven van geweest waarin staat dat je bij de fabia II bij klachten over windgeruis bij de spiegels vandaan enkele afdichtingen dient te vervangen.
 

plaza

Forumguru
Punt 2 klopt, punt 1 onzin, er is namelijk een schrijven van geweest waarin staat dat je bij de fabia II bij klachten over windgeruis bij de spiegels vandaan enkele afdichtingen dient te vervangen.

Windgeruis spiegels, oplossing afdichtingen , geldt dat ook voor oct 2 ?
 
Bovenaan Onderaan