Wijzigingen in Business pakket Octavia

Stylist

Senior Member
Volgens mijn ben ik blij dat mijn BL 3 weken geleden besteld is. Met ESP standaard want 1.8 TSI. Maar voor zakelijke veelrijders zou dat iig standaard moeten zijn op alle varianten.

Overigens is PON raar bezig met het samenstellen van opties. Sportonderstel is niet leverbaar, maar in BE en DU bijvoorbeeld wel. Zelfdimmende buitenspiegels zitten hier alleen in een duur pakket of een L&K en zijn in BE en DU voor weinig als optie leverbaar...Als je PON vraagt naar de redenen krijg je bij iedere medewerker die je spreekt een ander antwoord. Ook de dealer komt er door bij de juiste personen die het wel weten daar.
 

floris

Lid
wat pakketten betreft, je zou alles gewoon los moeten kunnen bestellen.
Simpel gedacht als: als het in een pakket zit kan het dus gemaakt worden in de fabriek dus ook apart!?
 

rcFred

Senior Member
Wat ik begreep zou er aan de prijs niets veranderen, maar we zullen het wel merken als het vanaf 1 mei weer kan. Wordt ik vanzelf wel gebeld door de dealer.
 
Nou dan ben ik schijnbaar mooi het haasje sinds ik afgelopen vrijdag hoorde dat de dealer m'n auto niet besteld heeft omdat ING schijnbaar de uiteindelijke bestelling vergeten was door te zetten.


Ik wacht ondertussen al sinds December en daar komen nu dan nog even 2 á 3 maanden bij.... gdvrr.de.gdvrrr.

Op de zaak zijn ze er ook niet erg blij mee sinds ik nu al 25.000Km over m'n limiet zit...
 

rbo

Senior Member
De mijne is pas afgeleverd binnen 7 weken , dus valt wel mee.Maar ik begrijp je reactie.
 

mvdkam

Nieuw lid
Vrijdag nog even bij de skodadealer op bezoek geweest. Ik heb inmiddels een nieuwe prijslijst en optielijst voor het business line pakket. De prijs van de Octavia Combi 1.4 TSI Elegance Business Line was 26.430 Euro, is nu 26.190 Euro geworden. Belangrijkste wijziging is 16 inch Crateris i.p.v. 17 inch Pallas. Verder wat kleinere wijzigingen, o.a. bandenreparatieset i.p.v. reservewiel. Verder staat er niets meer vermeld over mistlampen met cornerfunctie; de business line elegance heeft nu dagrijverlichting gekregen. Xenon, Columbus, parkeersensoren voor/achter etc. zijn gewoon gebleven. Bovendien zijn de Pallas velgen tegen een meerprijs van 240 Euro bij te bestellen. Kortom, al met al valt het nogal mee. De mijne is inmiddels besteld, met 17 inch pallas, sunset beglazing achter en trekhaak met afneembare kogel. En in de kleur Arctic Green metalic.....
 

Falcon

Donateur
Op de zelfdimmende buitenspiegels en geen sportstuurtje na, gaat mij dit met 1.4 TSI Ambition Businessline + extra opties (Waaronder ESP) 200 euro aan lease netto in de maand schelen! Goed bezig Skoda!

Kijk daar kan ik over 1,5 jaar wel bij de vrouw mee aankomen. :D Nu nog die 1.8 TSI 4x4 erin en dan bent ik helemaal blij! ;)
 

Hefo

Nieuw lid
Op de zelfdimmende buitenspiegels en geen sportstuurtje na, gaat mij dit met 1.4 TSI Ambition Businessline + extra opties (Waaronder ESP) 200 euro aan lease netto in de maand schelen! Goed bezig Skoda!

Kijk daar kan ik over 1,5 jaar wel bij de vrouw mee aankomen. :D Nu nog die 1.8 TSI 4x4 erin en dan bent ik helemaal blij! ;)


Helaas is op dit moment de 1.8 tsi 4x4 niet in Business Line te krijgen :407:. Maar wie weet over 1,5 jaar!
 

MarcoO2

Forumguru
Op de zelfdimmende buitenspiegels en geen sportstuurtje na, gaat mij dit met 1.4 TSI Ambition Businessline + extra opties (Waaronder ESP) 200 euro aan lease netto in de maand schelen! Goed bezig Skoda!

Scheelt dat zoveel, die wijziging? Waar zit dat grote prijsverschil dan in? Ik neem aan dat je het hebt over de wijziging in het Businesspakket?
 

Falcon

Donateur
Nee eigenlijk zit de grote wijziging in dat ik nu geen 1.6 MPI met gas installatie meer kan/hoef te kiezen en dat de opties die toen der tijd in elegance versie nu ook in de ambient versie zitten.

Daarnaast is de pioneerset die ik erin wil een stuk goedkoper dan mijn vorige en de prijs van de hoofdsteunmonitoren lager is
 

Michel

Forumguru
Enigszins offtopic, omdat het niet om de Business Line uitvoering(en) gaat:

Bij de Octavia zijn er op het oog niet zoveel wijzigingen, behalve dat er nu dan kan worden gekozen voor een sportinterieur en de MDI interface. Ik ben benieuwd of die MDI interface achteraf nog kan worden geplaatst. Heeft iemand dit al laten doen? Mijn dealer kon me hier tot op heden nog geen antwoord op geven.
 
Yep, vorige week een antwoord gekregen van m'n dealer het gaat schijnbaar 500Euro kosten om de USB versie van de MDI interface in een O2 FaceLift te bouwen.
 

Stylist

Senior Member
Toch maar eens even gebeld met leasemij. Was toch de nieuwe versie besteld, dus met de 16" velgen. Leasemij had zelf de upgrade naar 17" er bij besteld. Maar weer niet het standaard sportonderstel dat er nu wel is. Wordt dus achteraf geregeld. Maar geen sportstoelen dan denk ik ?

Ik heb de 1.8 TSI met DSG besteld, dus die wordt dan wel standaard met ESP én Hill Hold geleverd. Garage had het wel op de rekening gezet, maar ik heb de leasemij er maar even op gewezen dat het standaard is en dus niet besteld /betaald hoeft te worden. Scheelt mij ook weer bijtelling als ze het straks toch zouden meenemen in de berekening van de fiscale waarde.
 

maf

Lid
Toch maar eens even gebeld met leasemij. Was toch de nieuwe versie besteld, dus met de 16" velgen. Leasemij had zelf de upgrade naar 17" er bij besteld. Maar weer niet het standaard sportonderstel dat er nu wel is. Wordt dus achteraf geregeld. Maar geen sportstoelen dan denk ik ?

Ik heb de 1.8 TSI met DSG besteld, dus die wordt dan wel standaard met ESP én Hill Hold geleverd. Garage had het wel op de rekening gezet, maar ik heb de leasemij er maar even op gewezen dat het standaard is en dus niet besteld /betaald hoeft te worden. Scheelt mij ook weer bijtelling als ze het straks toch zouden meenemen in de berekening van de fiscale waarde.

Heb je dan de Business Line? Volgens mijn dealer (zie andere draad over TSI met Hill Hold http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8234) is dat dus niet standaard...
 

Stylist

Senior Member
Ja, sinds de aanpassingen van 1 mei (zie de nieuwe specificaties bij www.autoinbedrijf.nl > Skoda) blijkbaar wel. Er staan zo'n mooi 1-tje bij de optie en onderaan bij de uitleg dat het nu bij de 1.4 TSI DSG, 1.8 TSI DSG en 4x4 standaard is.
 

rcFred

Senior Member
Voor de mensen die willen weten wat de levertijd is: de mijne met 1.4TSI is afgelopen vrijdag (1 mei dus) besteld en staat op de planning voor week 24 en dan levering ongeveer week 26. Redelijk snel nog allemaal.
 

rcFred

Senior Member
Mjah omdat er een bestelstop is geweest is er in die 2 weken natuurlijk aardig wat opgehoopt. Ik denk dat mijn dealer "met een slaapzak in de zaak was gaan liggen" om de eerste te zijn om weer auto`s te bestellen. Maar het is nog even afwachten of de planning ook klopt, hoop het wel natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan