Wijzigingen in Business pakket Octavia

Herbie

Lid
De kleur Corrida Red (zoals die van floris) is inderdaad heel mooi op foto. Heb deze kleur nog niet in het echt gezien, maar zal ook wel mmoi zijn. Hoe zit het me de rode metaalkleur (eerder soort bordeaux denk ik)...is daar ergens een foto van of heeft iemand deze toevallig? Zou ik wel eens willen zien.
 

C-man

Lid
contact met dealer

Vandaag weer even telefonisch contact gehad. Vinden wel wisselingen in pakket plaats, maar nog niet duidelijk welke. Volgende week meer nieuws. In ieder geval van 17 naar 16 inch.
 

rcFred

Senior Member
Vreemd dat mijn dealer (nee niet de drugsversie) al een hele lijst had met de wijzigingen en de rest nog weinig weet... Toen ik er zat werd ook nog even met PON gebeld om de lijst door te lopen of alles ook klopte.
 

C-man

Lid
Dealer

En kun je dan ook even aan ons doorgeven wat die lijst dan is???

Wat zijn de wijzigingen? :confused:
 

rcFred

Senior Member
Ik heb de wijzigingen net onder/boven jouw eerste bericht gezet en er waren al wat wijzigingen voorbij gekomen, die heb ik niet in mijn bericht gezet.

De dealer had per email een aantal a4tjes ontvangen met wijzigingen van alle modellen, dus ook de Fabia, Roomster en Superb, aangezien dat voor mij niet interessant was heb ik niet onthouden wat die wijzigingen waren.
 

Neptukker

Forumguru
reken daar maar niet op want hij moest juist iets goedkoper (minder duur worden)

En waarom ESP standaard, volgens mij heeft ESP meer nut op hogere auto's.
Veiligheid voor alles. Ik heb het bijbesteld hoewel ik er vanuit ga dat het systeem maar liest nul keer nodig is. Better safe than sorry! :1439:
Terecht dat ESP vanaf (ik meen) 2012 verplicht wordt. Bij autotesten in Duitsland is het ontbreken van ESP ook een doodzonde volgens de testers.
 

maf

Lid
Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat het reserve wiel komt te vervallen voor zo`n mooi spuitpakketje... Ook geen thuiskomertje dus. En dat is voor alle O2 versies, ook de Elegance (BL). Verder zou er een kleur komen te vervallen, 1 van de rood-achtigen als ik het me goed herinner en er zou een rokerspakket inkomen. Ik weet niet precies wat zo`n rokerspakket inhoud, maar ik denk dat de opbergvakjes waar een asbak in zou kunnen, verdwijnen en er dus ook daadwerkelijk een asbak in komt. Zelf rook ik niet dus zou ik dat ook niet nodig vinden om asbakken in mijn auto te hebben.
De velgen zouden inderdaad veranderen van 17" naar 16" en dan voor de BL de Crateris velgen (die vind ik persoonlijk wel mooier).
Wat ik begreep zou eind deze week of begin volgende week de 2010 versie besteld kunnen worden.

Wat ik begrepen heb van mijn dealer is dat de kleur Satin Grey eruit is gegooid. Deze had ik namelijk als kleur gekozen en dat is Aqua Blue geworden (stiekem zelfs mooier!).
 

mvdkam

Nieuw lid
Heb gisteren nog even gebeld met de skodadealer. Op mijn verzoek heeft hij nog eens met "Pon" gebeld. En inderdaad, velgen gaan van 17 inch naar 16 inch. Pas vanaf 1 mei kan weer besteld worden. Ook dan pas zijn de nieuwe prijzen bekend, waarbij het overigens wel mogelijk zou zijn om de 17 inch velgen bij te bestellen (meerprijs eveneens nog niet bekend). Ik krijg vrijdag een telefoontje als een en ander bekend is.

Tot zover......
 

Neptukker

Forumguru
Heb gisteren nog even gebeld met de skodadealer. Op mijn verzoek heeft hij nog eens met "Pon" gebeld. En inderdaad, velgen gaan van 17 inch naar 16 inch. Pas vanaf 1 mei kan weer besteld worden. Ook dan pas zijn de nieuwe prijzen bekend, waarbij het overigens wel mogelijk zou zijn om de 17 inch velgen bij te bestellen (meerprijs eveneens nog niet bekend). Ik krijg vrijdag een telefoontje als een en ander bekend is.

Tot zover......

Als de Elegance BL goedkoper moet dan zou Xenon verlichting wel een kunnen sneuvelen. Iemand die daar iets over weet? Ik neem namenlijk niet aan dat de Columbus er uit gaat.
 

Captain Hook

Forumguru
Het lijkt mij tijd worden dat ESP (op iedere Octavia) standaard wordt.
Ook zoiets bizars (qua veiligheid dan).
In duitsland hoef je alleen maar op het classic model meer te betalen voor de ESP en dan slechts EUR 300,-.
Maar in Nederland is het op vrijwel alle modellen een optie tegen de DUBBELE meerprijs (EUR 590,-!) :shocked:
Zo zie je maar weer, veiligheid is niet sexy (zeker in NL niet) :crazy:
 

Edwin

Lid
Ook zoiets bizars (qua veiligheid dan).
In duitsland hoef je alleen maar op het classic model meer te betalen voor de ESP en dan slechts EUR 300,-.
Maar in Nederland is het op vrijwel alle modellen een optie tegen de DUBBELE meerprijs (EUR 590,-!) :shocked:
Zo zie je maar weer, veiligheid is niet sexy (zeker in NL niet) :crazy:
Met dank aan de overheid (BPM).......
 
Bovenaan Onderaan