Wie heeft ervaring met aftermarket lederen / alcantara autobekleding?

CDK

Forumguru
Wie heeft er ervaring met aftermarket inbouw van leder of alcantara op stoelen, deurpanelen en wellicht dashboards en stuurwielen?
Bij een eventuele aanschaf van een nieuwe auto overweeg ik deze namelijk ook volledig te laten bekleden, dus ook het dashboard, deurpanelen en liefst ook de dakhemel :) Wellicht inspireert het ook andere leden om hun auto een eigen finishing touch te geven.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen :jaja: en uiteraard is een plaatje bij dit praatje om je woorden kracht bij te zetten ook van harte welkom ;)

De onderstaande vragen kwamen bij me op.....,

1) Bij welk bedrijf heb je dit laten doen en zou je deze ook aanbevelen?
2) Was je tevreden met het resultaat?
3) Hoe zag het er na verloop van tijd uit?
4) Wat vond je van de verhouding tussen prijs en kwaliteit?
5) Zou je het bij een volgende auto weer doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Greetz Corné
 

CDK

Forumguru
@Cordoba, dat herinner ik mij ja. Alleen wil ik de info graag in een apart topic hebben, zodat anderen het ook makkelijker als naslagwerk kunnen raadplegen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of Oenoud tijd heeft om die info opnieuw te plaatsen of aan te vullen: hij is tenslotte druk bezig met zijn pas gestarte bedrijfje en zijn oldtimer BMW is onlangs ook wat verkreukeld, dus hij zal tot de kerst wel erg druk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

vleier

Forumguru
hij is in iedergeval al 4 maand niet actief geweest dus ergens denk ik dat hij nu een beetje druk is
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben bij Leder Inbouw Nederland geweest in Alphen aan den Rijn en bij Alba Automotive in Amsterdam.
Beiden hebben ruime ervaring in diverse interieurs met leder bekleden. Ik ben overgestapt van LIN naar Alba omdat ik een afspraak had gemaakt over de prijs voor het interieur en daar kwamen ze op terug toen alles helemaal was afgesproken met additionele kosten. Daar heb ik een bloedhekel aan, dus ben ik via de dealer bij Alba terecht gekomen.
De kwaliteit van beiden kan ik niet beoordelen, maar ik heb van mijn dealer begrepen dat LIN slordig werk af heeft geleverd, stiksels scheef, snijfoutjes in het leer, enz. LIN heeft dit erkent toen ik daar om vroeg, maar gaven ook aan dat dit probleem nu al enige tijd was opgelost.

Qua mogelijkheden kun je alle kanten op, diverse kleuren leer in een interieur (zie mijn topic Blauwe Haai), stiksel in kleur, diamond stitching, geperforeerd, combinaties Alcantara/leer zijn ook mogelijk, etc. Daarnaast zijn ook stoelverwarming, stoelkoeling en massage mogelijk. Het bekleden van sturen, versnellingspoken en complete dashboards is geen enkel probleem. Beide bedrijven bekleden ook complete vrachtwagen interieurs, alles dus, wanden, plafonds, dashboards, etc. In elke kleur van de regenboog, met stiksel, knopen, noem maar op.
Persoonlijk zou ik je Alba aanraden, vraag naar Manon Top en noem mijn naam da's ook goed voor mijn indruk ;). Refereren aan de man van de geborduurde haai is al genoeg :maakmegek:

Ik heb verschillende auto's gehad met leer achteraf, al weet ik daarvan niet waar dat is gedaan, maar ik ben altijd erg tevreden geweest. Het leer bleef de hele leaseperiode mooi, voelde goed aan en zat keurig om de stoelen heen. Mijn huidige Renault heb ik ook achteraf stoelverwarming laten inbouwen, omdat Renault dat niet kon leveren en ook daar ben ik erg tevreden over. De knopjes hebben ze netjes in de stoelen verwerkt, twee standen qua warmte in dit geval.
Massage (pneumatisch) heb ik kunnen proberen bij Alba en dat was ook prima, bij LIN hebben ze een trilsysteem, daar ben ik minder van gecharmeerd. Ook een (pneumatische) lendensteun kan bij Alba achteraf worden ingebouwd en werkt veel beter dan een af fabriek lendensteun, omdat deze beter is in te stellen.

Als je het werk van Alba wilt zien, kan dat bij mij @Corné de Kluijver, wij wonen niet gek ver bij elkaar vandaan, dat is best te regelen.
 

CDK

Forumguru
@B.Stuurder, bedankt voor je inbreng :thumbsup: Ik ben een pietjeprecies en scheve stiksels is een no go. Bedankt voor het aanbod van de bezichtiging, dat moet wel te realiseren zijn ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer heeft bij vorige wagens dit ook steeds gedaan.

Voordelen: goedkoper, kwalitatiever leder, vééél meer mogelijkheden, ... Een lederinbouwer kan op maat werken, de meeste fabrikanten niet.

Vb van 1 van mijn broer zijn wagens. Steeds gedaan door t&t interior. Zeker aan te bevelen, zit wel in belgie, nl Lier.
P1000190.jpg
 

Cordoba

Forumguru
@B.Stuurder zittingen in de haai worden lichtgrijs? Ziet er mooi uit, en lichtgrijs zal meevallen qua gevoeligheid voor vuil, witte bekleding lijkt mij in elk geval echt niet praktisch.
 

leon-cupra

Forumguru
Ook een mooie kleur @leon-cupra , vooral in een zwarte wagen.

Bij Alba op de site hebben ze een showroom, daar kun je op automerk voorbeelden bekijken, zelfs per type. Bijvoorbeeld de O3 Ambition, Style en met Dynamic interieur, maar ook de andere Skoda typen.

http://www.alba-automotive.com/showroom/
vind het persoonlijk ook wel een hele knappe kleur, zou het ook direct nemen in de vrs. Was icm een witte buitenkleur maar matcht wel goed met zwart ook. In het echt was het wel iets minder oranje-achtig.
 

Erik-JanB

Senior Member
Hier in Apeldoorn zit Lukkien...
Staat heel goed bekend hier.
Ik heb geen ervaring met hun maar ze zijn super druk, dus ze zullen wel wat goed doen...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan