Wie heeft er een Octavia RS in bestelling?

turboturbo

Forumguru
Wat zouden redenen kunnen zijn dat op een RS zoveel wachttijd zit?

Bijv omdat die relatief weinig besteld en gemaakt worden, en in de fabriek bv 'batches' per x-aantal van de band rollen oid?
 
Laatst bewerkt:

BSdV

Actief lid
Denk eerder dat het het tegenovergestelde is. Als ik zo hier op het duitse skoda forum kijk dan lijkt het haast of de RS zo'n beetje de uitvoering is welke het meest verkocht wordt. Zat zelf ook enorm in dubio of ik nu voor de 4x4 tdi of de RS tdi (maak teveel km's voor benzine, en rijd nu eenmaal liever diesel) zou gaan. Is uiteindelijk de 4x4 geworden vanwege het toch niet al te grote verschil in snelheid, de beter verstelbare elektrische stoelen, en toch graag een 4x4 wilde.
Had de komende O3 scout er al gestaan was het een gemakkelijke keuze geweest zeker aangezien deze dezelfde RS diesel krijgt.

Maar goed, als het geen technische problemen of aanleveringsproblemen van bepaalde onderdelen zijn kan het dus misschien best wel zo zijn dat ze moeite hebben aan de grote vraag te voldoen. Gok persoonlijk op het laatste.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
hoorde vandaag bij de dealer dat de wachttijd voor een RS (in België) momenteel tot 6 maanden bedraagt..

de reden?


slachtoffer van zijn eigen succes ;)
 

Mettes

Forumguru
RS combi TSI in bestelling (besteld 20januari) en volgens dealer levering eind april.

PS De dieselversies worden inderdaad vrij veel verkocht (in Belgie) als lease-wagens.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Dus in ons land zijn vooral de 14% en 20% modelletjes zijn 'slachtoffer' van hun eigen succes, en in andere landen juist de RS....
 

Joske

Forumguru
bij mij sprak ie wel over de RS TDI, als ik het nog goed voorheb.. weet niet of het daar aan kan liggen (type motor) maar zou kunnen é ;)
 
Vanmorgen garage aan de telefoon. Combi RS (TDI DSG) staat bij de invoerder in Luxemburg-stad. Over 2 weken kan ik hem ophalen. Dus geen productieweek 9, zoals men eerder vertelde. Totaal tussen bestelling en aankomst in Luxemburg 12 weken met eind januari nog een wijziging in de configuratie (toevoeging verwarmde voorruit). Al met al zeer netjes.
 
Laatst bewerkt:

Kiekerjan

Forumguru
Ik heb proefgereden met een O3 met verwarmde voorruit. Afgezien of het werkt (vast wel), vond ik die dunne draadjes in de ruit best irritant! Zeker als de zon erop staat.

Zal het dus niet missen...
 

Didier Schepers

Nieuw lid
De opties op mijn auto zijn

Tsi 2.0 220pk met dsg
kleur : candy white
lederen bekleding red stitches
lichtmetalen velgen 18" gemini anthraciet
afneembare trekhaak met adapter
alarm met sleepdetectie
black design package
crew protect assistant
zijdelingse airbags achteraan
infotainment colombus
intelligent park distance assistant
keyless acces (kessy)
Mistverlichting vooraan met bochtverlichting
omkeerbaar koffertapijt
performance mode selection
sound system canton
verwarmde voor-en achterzetels
verwarmde voorruit

by the way een fantastische wagen :yeehaa:
 
Laatst bewerkt:
@Didier Schepers da is zo goed als dezelfde als de mijne snap dan niet da de levertijden zo verschillend kunne zijn? volgens mij doen ze op de planning van Skoda lotje trek welke er nu op de band ga :-)
 
@RaceVrs ja man ze kenne er wat van maar miss lichtpuntje kom ook van week 22 en al drie keer bevestiging gekrege da hij op week tien sta dus eind volgende week zou het moete gebeuren vingers gekruist houden.
 

Didier Schepers

Nieuw lid
Sven,
ik denk dat het vooral te maken heeft hoeveel afname de garage neemt van auto's hier in Belgie.
Als ik zie wat hier bij garage Delorge afgezet wordt bijna elke week , dan begrijp ik dat aankoop en verkoop wel zal parten stellen bij de fabriek.
 
Sven,
ik denk dat het vooral te maken heeft hoeveel afname de garage neemt van auto's hier in Belgie.
Als ik zie wat hier bij garage Delorge afgezet wordt bijna elke week , dan begrijp ik dat aankoop en verkoop wel zal parten stellen bij de fabriek.
Wij verkopen rond de 1200 auto's op jaar?
 

Joske

Forumguru
De garage heeft niets te vertellen over de levertijd hoor.. de importeur daar in tegen kan wel zijn eisen gaan stellen tav de fabriek.
 
Bovenaan Onderaan