Wie heeft een S2 Greenline besteld

MarcoO2

Forumguru
Kan me inderdaad niet voorstellen dat dat heel veel tijd moet kosten... in het topic hierover zie je vaak dat de columbus zelfs gejat wordt terwijl het alarm staat te loeien... nou verbaas ik me niet snel ergens over, maar 20 à 30 minuten over een diefstal doen lijkt mij rijkelijk veel.

Zou de ervaren dief dan gewoon meer kennis hebben dan de dealer en het daarom (zelfs rekening houdend met het feit dat de dealer het voorzichtiger zal doen) sneller kunnen doen? :D
 

WillemJan

Forumguru
Nope, gaan kennis nodig en geen speciaal gereedschap. Enkel wat brute kracht om het raam weg te halen (voorzichtig duurt 10 seconden langer) en een torx schroevendraaier en voila, je hebt een columbus om op ebay te verkopen.
Je vergeet dat er ook nog een deel dashboard voor de Columbus zit. En dat moet je ook nog weghalen.
En je hebt wel speciaal gereedschap nodig om de Columbus eruit te halen (althans, dat zei de dealer tegen me).

Groetjes... Willem
 

van inkel

Forumguru
En je hebt wel speciaal gereedschap nodig om de Columbus eruit te halen (althans, dat zei de dealer tegen me).

Groetjes... Willem

Ja dat heb je zeker nodig dieven! Dus als jullie dit lezen, ik zou er maar niet aan beginnen veel te veel werk en special tools benodigd.;)
 

Pjetter

Nieuw lid
Toch geen greenline

Gisteren naar de dealer in Utrecht geweest. Zit nu thuis te klooien met de offertes van de dealer in de online tool van de leasemaatschappij. Al met al komt een getunede greenline in prijs heel dicht bij de 2.0 tdi. Dit heeft o.a. te maken met het feit dat je bij een driver-pakket automatisch een vision-pakket moet bestellen (wat ik eigenlijk overbodig vind). En dan is het nog maar de vraag wat de leasemaatschappij doet met de kosten van het tunen. Bij mijn vorige werkgever moest je 20% brandstof toeslag betalen. Als dat bij Athlon ook zo is, dan zou het helemaal geen zin meer hebben om een greenline te bestellen en op te leuken naar een ambition business niveau.

Door dit alles heb ik besloten om toch maar voor de 2.0 TDI te gaan. Ik heb de indruk dat die stoelen net ff beter in de stellen zijn. En daarbij heb je dan alle mogelijke opties die je kunt bedenken er standaard inzitten. Maandag ga ik bestellen. Hopelijk dat ze de order snel kunnen afhandelen en communiceren naar de dealer. Want ik wil er in het voorjaar al graag mee op vakantie ;) Verheug mij nu al op een wat langere rit op kruissnelheid !!!

Overigens is het een 2.0 TDI Ambition Business geworden, met luxon velgen, sportonderstel en in de kleur anthracite grijs metallic.
 

TL@

Forumguru
Je vergeet dat er ook nog een deel dashboard voor de Columbus zit. En dat moet je ook nog weghalen.
En je hebt wel speciaal gereedschap nodig om de Columbus eruit te halen (althans, dat zei de dealer tegen me).

Groetjes... Willem

Dan lult de dealer maar wat, want dat is niet waar.
 

WillemJan

Forumguru
Lijkt me niet echt verstandig om hier een handleiding te posten voor het demonteren van een columbus. En dan volgende week weer iemand de l*l als er weer een gejat is.
Ok, daar ben ik het helemaal mee eens. Maarreh, de dealer liet me duidelijk voorkomen dat het niet iets dat je snel even doet. Maar de dealer wil ook verkopen natuurlijk.
 
Zelf een verandering van velg betekend je A label kwijt omdat de banden dan niet van het type lage rolweerstand zijn.

Maar let op, achteraf zal er best vanalles mogelijk zijn idd. Bij het bestellen echter, moet je er wel rekening mee houden is mij verteld.
`

Dit is echt onzin. Ik heb andere velgen erbij besteld en dit gaf geen problemen. Of je nu 16 of 18 inch besteld, het maakt niets uit.
 

breef

Lid
Ok, daar ben ik het helemaal mee eens. Maarreh, de dealer liet me duidelijk voorkomen dat het niet iets dat je snel even doet. Maar de dealer wil ook verkopen natuurlijk.

Ze doen dit echt in een paar minuten en het gaat gigantisch grof, je mag het geen demonteren noemen, ze slopen het plastic weg en rukken de navi eruit en knippen dan ook nog vaak de hele kabelboom door...
 

MarcoO2

Forumguru
Ze doen dit echt in een paar minuten en het gaat gigantisch grof, je mag het geen demonteren noemen, ze slopen het plastic weg en rukken de navi eruit en knippen dan ook nog vaak de hele kabelboom door...

En er staan genoeg foto's op het forum die laten zien hoe het er dan uitziet... :smirk:
 

robke

Nieuw lid
Greenline

Na de proefrit in de S2 was ik meteen verkocht.
Het volgende heb ik besteld:
- S2 Greenline
- Mocca brown metallic
- LM Velgen Spectrum
- Sier strip op de achterklep
- Parkeersensoren achter
- "Zonnebril bakje"

Levertijd 12 à 13 weken.
 
Na de proefrit in de S2 was ik meteen verkocht.
Het volgende heb ik besteld:
- S2 Greenline
- Mocca brown metallic
- Sier strip op de achterklep
- Parkeersensoren achter
- "Zonnebril bakje"

Levertijd 12 à 13 weken.
Robke,
zou je niet een chromen uitlaatsierstuk en de chromen strips op de deuren laten monteren? Die onder op de deuren kost maar een paar tientjes...
Lijkt wel meteen luxer.
 

Bartez

Lid
Robke,
zou je niet een chromen uitlaatsierstuk en de chromen strips op de deuren laten monteren? Die onder op de deuren kost maar een paar tientjes...
Lijkt wel meteen luxer.

Waar kan ik de prijs van die sierstrips op de deuren vinden??? kunnen die achteraf gemonteerd worden?
 

Pjetter

Nieuw lid
Die strips op de deuren zijn inderdaad mooi. Op de achterklep vind ik minder mooi. Als je naar de plaatjes van de boli van jpieburb kijkt kun je het goed zien. Das overigens een erg Mooie bak. Heb met zo'n zwarte gereden bij S-Point in Amsterdam. Dat was echt een head turner. Tijdens een lunch cruize door Amstelveen heb ik menigeen de hals zien verreken. Leuk om te zien.

Ik heb de dealer gevraagd of die kofferbak strip er bij de ambition businessline die ik besteld heb afgehaald kan worden. Dat vind ik de achterkant een veel sjiekere derriere geven.
 

robke

Nieuw lid
Robke,
zou je niet een chromen uitlaatsierstuk en de chromen strips op de deuren laten monteren? Die onder op de deuren kost maar een paar tientjes...
Lijkt wel meteen luxer.

Strips op de deuren is idd het overwegen waard. Moet van de week nog bij de dealer zijn, toch nog eens kritisch naar strips op de deuren kijken.
 
Bovenaan Onderaan