Wie heeft een S2 Greenline besteld

Ik vraag me af wie er allemaal een greenline hebben besteld. Volgens mij zijn dat er namelijk nog best veel.
 

WillemJan

Forumguru
Hoi,

Ik ga - als het allemaal lukt - donderdag proefrijden in de S2 Greenline.
En of ik hem inderdaad ga bestellen: dat weet ik nu nog niet. Medekandidaten zijn ook O2 BL.

Groetjes... Willem-Jan
 

Swiss

Actief lid
Ik vind het jammer dat de Greenline hier alleen te verkrijgen is als 105 pk. Bestond er een Greenline 140 pk (ik weet het, dat klinkt op het eerste zicht een beetje als een contradictie), dan zou het véél interessanter zijn. Of een 105 pk met 6 vitessen, want eigenlijk is dat de reden dat ik een 140 zou verkiezen... Is een 6-bak trouwens ook niet "milieuvriendelijker" dan de klassieke 5?
 
Ja, Ik :)

GreenLine, Anthraciet grijs
Driver Pakket, Vision Pakket, Amundsen Navigatie en 16" Spectrum velgen...

...tenminste, als de leasemaatschappij hem nu eindelijk eens zou bestellen :(
 

Sirius

Nieuw lid
De bak in de greenline is een aangepaste 5-bak. De eerste 3 versnellingen zijn normaal. De 4e en 5e versnelling zijn "langer". De 5 is daarmee vergelijkbaar met de 6e versnelling van een 6-bak. Hierdoor rij je relatief eerder in een hoge versnelling, hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is met het oog op het verbruik van de greenline. Nadeel kan zijn dat je eerder terug moet schakelen als je in de 5e versnelling rijdt en een tussensprintje moet maken. Maar ik rijd er nu 2 weken in en mij bevalt het prima. Heerlijk rustig. bijv. 140 km/u bij 2500 toeren.
 

WillemJan

Forumguru
Ik vind het jammer dat de Greenline hier alleen te verkrijgen is als 105 pk. Bestond er een Greenline 140 pk?(...)

Het zou nog mooier zijn als de CO2 uitstoot onder de 116 gr/km zou zijn: dan zou de fiscale bijtelling nog 'maar' 20% ipv 25% zijn.

Groetjes... Willem-Jan
 
Is er ook iemand die al een greenline heeft (en dus ook foto's kan posten)

Dat vraag ik me dus af. Volgens mijn heb ik op het hele forum nog maar 1 greenline gezien. Die was van jpieburb. (overigens een hele mooie uitvoering zo op de foto).

De mijne komt als het goed is over twee weken. Hij was vorige week al klaar en ging op transport.
 

Seep

Nieuw lid
Ik heb hem ook besteld. "

Kijk even in het draadje"Welke heb jij besteld?

Grt

C
Hoi Hoi
Ik heb ook een greenline besteld. Wordt in week 10 in productie genomen.
Moet dan trekhaak onder moet getuned worden andere velgen en moet nog een navigatiepakket uitzoeken Wil graag Zenec maar weer niet of dat gaat. Is mooi m.b.t. de groene kleurstelling. Oh ja ik heb een moccabruine besteld.
 

Paulie72

Nieuw lid
Ik heb er alweer 3.000 KM opzitten op mijn Greenline Platin Grey die nu ook achteraf Columbus heeft met Fiscon carkit en vrijschakeling en Ipod koppeling ook PDC werkt mooi met het navigatie. Ik moet zeggen ik ben nog elke dag blij om met de superb op pad te gaan. Van het weekend met zijn 4en en 1 baby op pad geweest kofferbak tjokvol maar toch rijd hij nog comfortabel en soepel. Enige is dat je dan bij verkeersdrempels moet opletten dat je niet de bodem raakt.
 
Vrijdag kan ik hem ophalen

Aanstaande vrijdag kan ik mijn greenline ophalen. Hij zou eigenlijk eind deze maand geleverd worden, maar de dealer belde vanmorgen dat ie vrijdag rij klaar is.

Ik kan niet wachten... Wanneer ik in de gelegenheid ben zal ik een aantal plaatjes schieten en hier posten.
 

Gysman

Actief lid
... Enige is dat je dan bij verkeersdrempels moet opletten dat je niet de bodem raakt.

Daar gaan we weer.... Ik heb vorige week met mijn O2 het plaatje van de trekhaak eraf gereden (waar de stekkerdoos op vast zit). En was ik zwaar beladen? Nee! Reed ik hard over een drempel? Nee! Het was alleen de 23ste keer dat ik de grond raakte, en iedere keer terugbuigen van het plaatje is het nu toch fataal geworden. Nu maar eens kijken wat ik hieraan kan doen... Iemand? Denk dat ik de boel gewoon maar met een tie-rip'je vast ga zetten.

Hulpveren is bijna noodzaak op de O2. Op de S2 dus ook...
 
Bovenaan Onderaan