Wie heeft de mooiste O1?

Dani

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dani</font><hr />
Jij hebt ook altijd overal commentaar op hè!!!
biggthumpdown.gif


[/ QUOTE ]
Te grote velgen met te platte banden is al overdreven (je rijdt toch niet in een 4-wielige fiets?). Maar als die wielen dan ook nog onder de wagen uitsteken dan wordt het bedenkelijk. Dan komen John en Aniet in beeld.
Ik vind overdrijving niet mooi nu niet en nooit niet. En bedenk: als het zo gewild zou zijn (door veel mensen mooi gevonden) dan zou de fabriek het ook wel leveren.
Vergeet ook de spreuk niet: "Skoda, het merk voor mensen die zich niet hoeven te bewijzen".
Het is toch veel meer kicken om met een onopvallende auto een patser het nakijken te geven, dan meewarige blikken te oogsten met een gepimpte Skoda.

Maar ik laat de eigenaar in zijn waarde. Ik zet er niet voor niets bij "Maar als je hem zelf mooi vind dan is het OK natuurlijk." Iedereen zijn eigen ding.

[/ QUOTE ]

Jeetje, what is your problem? Je blijft hierover doormalen.. Laat ons toch met onze TE grote velgen en TE platte banden. Als wij dat mooi vinden, nou fijn voor ons. Ik zit jou toch ook niet af te zeiken met je ELEGANCE 1.6 MPI...?
biggthumpdown.gif
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />
"Maar als je hem zelf mooi vind dan is het OK natuurlijk." Iedereen zijn eigen ding.

[/ QUOTE ]
bye.gif
 

Dani

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />
"Maar als je hem zelf mooi vind dan is het OK natuurlijk." Iedereen zijn eigen ding.

[/ QUOTE ]
bye.gif


[/ QUOTE ]

disc.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

En bedenk: als het zo gewild zou zijn (door veel mensen mooi gevonden) dan zou de fabriek het ook wel leveren.

[/ QUOTE ]

De "tuning" trends worden wel degelijk gevolgd door de fabricanten hoor...

Meer en meer merken nemen een groot aanbod aan spoilers en velgen (en zelfs verlagingsveren) op in hun optielijst. Om dan nog maar te zwijgen van de talloze sportuitvoeringen en sportpaketten dat je kan aankopen!

Skoda heeft zelfs een "huistuner" nl Milotec. Je kan gewoon tuning-onderdelen bestellen via de dealer (hier in Belgie toch).

Het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak hé. Er zijn mensen die hun wagen liever origineel houden, en er zijn mensen die graag een persoonlijke toets aan hun wagen geven.

Ikzelf behoor tot de laatste categorie, maar ben eerder te vinden voor sobere aanpassingen (in Belgie bekend onder de "cleane" stijl) dus spoilers zal je op mijn wagen nooit aantreffen maar een mooi 18" wiel met een dun bandje kan ik zeker apprecieren!

Is het mooi? Ik vindt van wel. Is het praktisch? Neen.
Maar dat is een keuze dat ieder voor zichzelf moet maken en over smaken valt niet te discussieren! Of het nu over auto's gaat of brunettes of blondines: "ieder diertje zijn pleziertje" dus en nu terug on topic: laat die foto's maar komen
cool.gif


Cheers

Berre
 
Het probleem met de imitatie (Audi) RS velgen is dat ze allemaal een ET-waarde hebben van 35 en dat vind ik te weinig voor de O1. Zeker in combinatie met 18" krijg je het effect dat Ernst heeft; de wielen lijken te groot en staan te ver naar buiten. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak (gelukkig
xyxthumbs.gif
). Als je gaat verlagen krijg je het probleem van Dani omdat de velgen te ver naar buiten steken.
Ik heb ook andere velgen gemonteerd maar ik heb heel bewust gekeken naar de ET-waarde van de 17"velgen die er standaard onder de O1 RS zitten. Deze hebben de velgmaat 7,0 x 17" ET 38. Dan blijft de sporing volgens fabrieksopgave en dat gaat dan niet ten kosten van wegligging en comfort.
Ik heb ook gekozen voor 205 banden ipv 225. M.i. is 225 te breed voor de O1 en krijg je zoekerig weggedrag.
Het mag dan misschien lekkerder staan die 225 maar ik houd me lekker aan de fabriekssetup.

Wil je andere velgen zoeken dan ga niet alleen af op het uiterlijk maar vergelijk de breedte van de velg en de ET waarde in combinatie met de breedte van de band.
Blijf nog genoeg keuze over!

In de fotogalerij heb ik onlangs een fotootje geplaatst van mijn O1 met 17". Ik zou zeggen schiet er maar op; er zullen er gegarandeerd zijn die het niet mooi vinden.
icon_smile_dead.gif
, maar ik lekker toevallig wel!

@Ernst: ondanks dat het niet mijn persoonlijke smaak is, rijdt jij wel mooi in een Skoda!!
473.gif
 
Ik denk niet dat de ET-35 hiermee te maken heeft, standaard ET is 38 dus indien je een wiel monteert met ET-35 gaat dit 3mm meer naar buiten komen wat zo goed als niet zichtbaar is.

Het grootste probleem is de breedte van de velg en de banden. Replica Audi RS velgen zijn meestal "maar" 8 inch breed (originele RS zijn 8,5 inch breed) maar als je er 225 banden gaat opleggen komt dit zeker en vast te breed voor een Octavia.

Ik heb zelf 18x8,5 velgen aangeschaft en ben van plan er 215/35 banden op te leggen. Dit zijn echt dunne bandjes (weinig comfort) maar op die manier staan de banden meer naar binnen "getrokken" waardoor je meer plaats overhoudt tussen band en kas.

De standaard velgen van Skoda zijn inderdaad maar 7 of 7,5 inch breed waardoor je absoluut geen problemen hebt (is al gauw 2,5cm minder breed dan de Audi RS (replica) velgen).

Cheers

Berre
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: berre</font><hr />



Ik heb zelf 18x8,5 velgen aangeschaft en ben van plan er 215/35 banden op te leggen. Dit zijn echt dunne bandjes (weinig comfort) maar op die manier staan de banden meer naar binnen "getrokken" waardoor je meer plaats overhoudt tussen band en kas.


Berre

[/ QUOTE ]

8,5"breed!!
shocked.gif
. Je velgen moeten dan minstens een ET waarde hebben van 42 of meer anders ga jij grote problemen krijgen!
De breedte van de band of de hoogte heeft er niets mee te maken. Je velgbreedte in combinatie met de ET waarde bepaalt of je wiel naar binnen of naar buiten staat!
Sterker nog; ik geloof niet dat dit jou gaat lukken, de velgen zijn te breed om binnen de wielkasten te blijven!
Ik wens je veel rijplezier!
grin.gif
 

ernst

Nieuw lid
Zal ik de discussie nog wat ingewikkelder maken.....Onder mijn auto zitten 18 X 8J velgen met een ET waarde van 33. Bandenmaat is 225X40X18. Als ik zwaar beladen ben dan zie je dat de banden binnen de wielkasten veren.Bij mijn skoda is het optisch net alsof de wielen buiten de wielkast staan, maar dat komt door de zwarte spatbordranden welke van Milotec zijn. Bij zeer zware belading heb ik als ik door een goeie kuil ga inderdaad last dat de band de wielkast van binnen raakt. Maar ik rijdt praktisch nooit zo zwaar beladen. Echter verlagen, dat zal ik dus niet doen, want dan zal de band de kast vaker raken....nu dus niet.
 

ernst

Nieuw lid
En wat betreft de wegligging met deze brede banden , ik kan alleen maar zeggen dat de wegligging uitstekend is . Zelfs beter als met de originele banden, welke ik nu voor de winter er weer onder heb. Geen sprake van zoekerig weggedrag .
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ernst</font><hr />

Echter verlagen, dat zal ik dus niet doen, want dan zal de band de kast vaker raken....nu dus niet.

[/ QUOTE ]

Dat hoeft niet natuurlijk. Als je m verlaagd dan worden de veren ook stugger, de veerslag van de auto wordt kleiner. Het zou dus kunnen dat ie de wielkast dan juist niet haalt met straffere veren in combinatie met andere schokbrekers.

En dan rijdt niet nog beter.
xyxthumbs.gif
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ernst</font><hr />
als ik door een goeie kuil ga inderdaad last dat de band de wielkast van binnen raakt

[/ QUOTE ]
Dan ben je lekker bezig zeg.
Ze moeten de APK maar niet versoepelen lijkt me zo, met al dat gehobbie.
Ik hoop nooit aangereden te worden door een of andere malloot die met zijn onderstel heeft zitten kloten en daardoor uit de koers raakt.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Ze moeten de APK maar niet versoepelen lijkt me zo, met al dat gehobbie.
Ik hoop nooit aangereden te worden door een of andere malloot die met zijn onderstel heeft zitten kloten en daardoor uit de koers raakt.

[/ QUOTE ]

disc.gif
Wow!!!! De toon is gezet! Ik zou zeggen: "jetz geht die Party richtig los"
24.gif
yeah.gif
yeah.gif
yeah.gif
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Dan ben je lekker bezig zeg.
Ze moeten de APK maar niet versoepelen lijkt me zo, met al dat gehobbie.
Ik hoop nooit aangereden te worden door een of andere malloot die met zijn onderstel heeft zitten kloten en daardoor uit de koers raakt.

[/ QUOTE ]

LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLET'S GET READY TO RRRRRRRRRRRRRRRRRUMBLE !
grin.gif
 
Bovenaan Onderaan