What next? (na de O2)

peperskoda

Forumguru
Voor het geld dat je wilt besteden kun je natuurlijk ook iets echt leuks aanschaffen. Een mooie gebruikte 911 , Boxster of Cayman is wel te vinden en een mooie gebruikte Maserati GT is er ook wel voor die centen. Dat zijn in mijn ogen auto's die wel tot de verbeelding spreken.

sitechris

Donateur
Mijn budget ligt rond de 35k aanschafprijs of net iets daarboven, ook een beetje afhankelijk van de inruil. Gebruikte 335i-tjes uit 2006/2007 zijn inmiddels langzamerhand te krijgen voor die prijs. 135i ook, alleen zijn die hard to find. Een gebruikte Cayman/Boxster is echt way to expensive en dan vergeet ik veel hogere onderhoud en verzekering maar even voor gemak. 911 is ook niet te doen, of je koopt een oudere met veel onderhoudsrisico (heb ik geen zin in). Plus de praktische bruikbaarheid, die is bij die auto's nihil. Ik gebruik hem ook voor de supermarkt, voor vakanties etc. Daarom heb ik de Z4 coupé van mijn shortlist geschrapt.

En waarom met garantie rijden? Omdat je dan je onderhoudskosten in grip houdt. Ik ben er blij mee, want ik moet binnenkort ook een beroep doen op mijn garantie (radio vervangen en uitgebreide check op onderstel vanwege slechte uitsporing auto). En grote voordeel van een 4 jaar oude Bimmer kopen is dat je heel weinig afschrijft. Ik schrijf op het einde van de rit op jaarbasis tussen de 3 of 4k af. Niet verkeerd! Bij een nieuwe (of jong gebruikte) Golf VI GTI zal de jaarlijkse afschrijving iets hoger zijn, maar de gebruikskosten zijn wel weer wat lager als bij een 130i. Bandje lek bij de 1 serie (18 inch, Z-indicatie, runflat) kost je 366 euro. Per band.

Maar goede suggesties (graag met link) zijn altijd welkom!

sitechris

Donateur
De GTI gaat het niet worden. Kreeg bij de VW dealer 5,5k minder terug voor mijn BMW dan bij de Renault dealer voor een Megane RS. Ik ben erg enthousiast over de GTI, maar niet ten koste van alles. Ga binnenkort eens bij andere dealer proberen in Nijmegen. De Megane RS gaat het niet worden, ik vind die auto niet mooi genoeg, niet praktisch genoeg en ik vrees de afschrijving.

VEEJAY

Forumguru
Neem gewoon JC mee voor tijdens het onderhandelen met de dealer, je krijgt gegarandeerd wat je wilt! ;)

Me zou voor de 335i gaan. Zat laatst ook te kijken, er staan een paar fraaie op autotrack al redelijk lang te koop.

Wel met de badges op de achterkant, zoiets bijvoorbeeld:
335i dus fok jouw gechipte auto..

sitechris

Donateur
De gescheiden uitlaat (links en rechts eentje) is ook wel voldoende voor de kenners. Maar ik ben wel pro badge, ik houd van zulke statements ;). Maar ik doe nog 1 poging voor de Golf GTI, deze vrijdag moet ik naar Nijmegen en heb afspraak om mijn auto daar te laten taxeren. Is het bod daar weer ruk, dan ga ik rustig op zoek naar mooie 330/335i of 330/335d. Diu diesels rijden ook erg fijn.

Bovenaan Onderaan