Werkplaats foto's SuperB II

EdK

Forumguru
Als dingen nu gewoon weer in de optie lijst komen dan ben ik blij en goedkoper uit.

Wel bij mijn oude fabia combi en nu bij mijn Roomster was het gewoon een optie !! Die ik uiteraard niet genomen heb !
En om het eraf te laten ook niet extra hoeven te betalen , dus lijkt me dat het met de Octi 1 en 2 en de SB straks ook gewoon als optie gekozen kan worden !?
 

JettaFreak

Actief lid
Dit is meer een geshopte Passat Variant. En wat mij betreft is dat jammer. Kijk ook eens naar de linkerzijde, die ruiten lopen wel heel erg ver door in de deuren. Waarschijnlijk komen die spiegels van de nieuwe A4. Niet 'mijn' auto.

Groet,


JettaFreak
 

LenK

Forumguru
Dit is meer een geshopte Passat Variant.
Zie hier het origineel:
a410b4a070897dc808338e6e2c0a1217.jpg
 

___JC___

Forumguru
Wauw hij is echt mooi moet ik zeggen. Mmmm, misschien toch weer een Skoda als opvolger. Kom op jongens bij Skoda 3.0 TDI met 4x4 !!
 

EdK

Forumguru
Tja als hij ook nog prijstechnisch goed in de markt ligt tov de Passat dan kan het wel eens een topper gaan worden !!
Want ziet er naar mijn mening erg gelikt uit !!
 

LenK

Forumguru
Wat is trouwens dat vage verhaal dat de SII gebaseerd zou zijn op het onderstel van de Golf? Dat heb ik al ergens gelezen en zaterdag bij AutoXperience hadden ze het er ook al over "De Skoda Superb zal gebouwd worden op het onderstel van de Volkswagen Golf."
Dan toch wel met een verlengde wielbasis anders wordt de overhang wel erg groot. En hoezo niet het onderstel van de Passat of de A4?
 

SkodaMan

Actief lid
De SII wordt niet op het onderstel van de Golf gebouwd maar wellicht op hetzelfde platform als van de Golf A5 (PQ35) afgeleide platform PQ46 net als de VW Passat. De SI wordt gebouwd op het oude platform B5.

Zie voor meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_platforms

Update: Het PQ46 platform (huidige Passat) is dus niet hetzelfde als het B6 platform die voor de A4 gebruikt wordt met in de lengterichting geplaatste motoren. De PQ46 is een verlengd A5 (PQ35) platform met dwarsgeplaatste motoren.
 

van inkel

Forumguru
Wat is trouwens dat vage verhaal dat de SII gebaseerd zou zijn op het onderstel van de Golf? Dat heb ik al ergens gelezen en zaterdag bij AutoXperience hadden ze het er ook al over "De Skoda Superb zal gebouwd worden op het onderstel van de Volkswagen Golf."
Dan toch wel met een verlengde wielbasis anders wordt de overhang wel erg groot. En hoezo niet het onderstel van de Passat of de A4?

Ik heb nog nooit iets zinnigs gehoord uit de mond van de coronelletjes
en consorten "altans in de uitzendingen van autoXperience".
Dit soort gesponsorde programma's neem ik met een korreltje zout.

Ik kan me niet voorstellen dat de SII wordt op het onderstel van een golf gebouwd. But correct me if i'm wrong.
 
Bovenaan Onderaan