Werkplaats foto's SuperB II

Tallguy

Forumguru
Ik hoop dat die achterdorpel gespoten gaat worden, want dat grijze dat nu doorloopt tot de achterlichten is niet mooi.

Achterlichten doen me trouwens denken aan een Mercedes.

Wel herkenbare neus...dat zal dan dus ook de nieuwe neus gaan worden voor de Octavia 3 tzt.

Al met al ziet ie er luxe uit...neit verkeerd.

Voorgrill (onder bumper) lijkt anders wel erg op die van de Octavia
 

Fabia

† In Memoriam
Het duurt nog even voordat we de Skoda Superb in het echt kunnen zien. Het merk heeft nu echter al de eerste officiële afbeelding vrijgegeven.
De Superb groeit in alle dimensies. Maar het belangrijkste nieuws vinden we aan de achterkant van de auto. De Skoda is namelijk geen sedan meer, maar een hatchback. Onder de vijfde deur gaat uiteraard weer een zee aan bagageruimte schuil.
Het benzinegamma bestaat vooral uit TSI’s. Als basismotor wordt dat waarschijnlijk de 1,4-liter versie met 140 pk. De duurdere aggregaten hebben een cilinderinhoud van 1,8-liter en vermogens van respectievelijk 160 en 200 pk. Naar verluidt zit er ook een dikke versie met de 3,6-liter V6 van de (weer) uitgestelde Volkswagen Passat R36 in de pijplijn. Die super-Superb zou goed zijn voor 300 pk.
Op dieselgebied schakelt Skoda net als Volkswagen en Audi over op commonrail-techniek. Het gamma start met viercilinders en wordt afgerond met een V6 TDI, gekoppeld aan een zesbak of een optionele DSG-transmissie.
Ondanks dat Skoda de auto op alle fronten flink opwaardeert, zullen de prijzen maar licht stijgen. Dat is wel nodig ook, want het merk wil jaarlijks tenminste 60.000 Superbs aan de man brengen. Dat is maar liefst drie keer zo veel als de 20.000 die de eerste generatie jaarlijks ‘deed’.
We moeten nog even wachten tot de nieuwe Superb ook daadwerkelijk in de showrooms staat. Skoda onthult de auto op de Autosalon van Genève in maart en pas in het najaar verschijnt-ie in de prijslijsten. In 2009 komt ook een Combi-versie van de Superb op de markt.

Bron: Autoweek.
 

Bijlagen

  • 867f8a209118e8880eeb65e36ec333a7.jpg
    867f8a209118e8880eeb65e36ec333a7.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 104

LenK

Forumguru
Lelijke foto, daar kweek je geen liefhebbers mee.
Doe een mooi kleurtje en een beter standpunt, zonder verteking.
 

SkodaMan

Actief lid
De zwart/wit foto met de booskijkerkoplampen doen me denken aan de Muppet Show: Sam The Eagle. :shocked:

Hopenlijk ziet ie er in het echt beter uit.
 

Bijlagen

  • SamTheEagle.jpg
    SamTheEagle.jpg
    17 KB · Weergaven: 32

Hetzer

Forumguru
In het echt zal hij er echt wel beter uitzien, ik vind de lampen wel wat weg hebben van die van de Skoda Joyster concept car.

en het grote wachten is begonnen, en er schijnen veel nieuwe snufjes in de nieuwe Superb te zitten ik ben benieuwt..

Škoda Auto is going to present the successor to its flagship model at the 2008 Geneva Motor Show – the new Škoda Superb. The second-generation Superb is going to offer a generously-sized interior and a number of smart solutions.

The current, successful generation of Superb has established Škoda in the arena of the large saloon cars and customers are now acquainted with its presence in the medium- and upper-medium segments. The new generation of Škoda Superb, with its exceptional interior space, follows the tradition of the current modern generation.

The development of the latest model has been completely undertaken by the Škoda Auto Technical Development Department which is currently undergoing a marked development itself. It is the third-largest development unit within the Volkswagen Group today. The New Superb brings a number of technical refinements and interesting solutions.

We will provide you with further technical details at the world premiere of the new generation Superb models at their presentation at the 2008 Geneva Motor Show next spring



http://new.skoda-auto.com/COM/Pages/Home.aspx

leuk detail is dat de tekst Superb in de voorlampen staat gegraveerd, erg grappig!!!!!!!!!!
 

Hetzer

Forumguru
en nog een berichtje van autobild

Oberklasse aus dem Osten

Die Oberklasse aus Tschechien wird größer als der Vorgänger. Im Regal warten Motoren von 115 bis 280 PS. Mitte 2008 rollt er zu uns.Vor Kurzem haben wir den neuen Superb im Fahrbericht noch teilweise getarnt gezeigt, jetzt gibt es das erste offizielle Foto von Skoda. Der Neue trägt eine moderne Front mit aufrecht stehendem Grill und großem Marken-Logo. Die Scheinwerfer sind auffällig gestaltet, auf Wunsch gibt es das aufwendige, intelligente Lichtsystem AFS. Der Viertürer wird etwas größer als sein Vorgänger, die Technik stammt aus dem VW-Baukasten. Die Benziner starten beim 1,4-Liter-FSI mit 140 PS und enden beim 3,6-Liter-V6-FSI mit 280 PS, Diesel gibt es von 115 bis 170 PS. Weltpremiere wird der schicke Tscheche auf dem Genfer Salon im März 2008 feiern, kaufen kann man ihn dann ab Mitte 2008
 

Bijlagen

  • 38380714_9076dd45d0.jpg
    38380714_9076dd45d0.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 85

Kaiser Söze

Nieuw lid
Vinden we 't wat?

Skoda_future_MotorAuthority_001.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Niet verkeerd hoor. Het lijkt mij een serieuze Passat concurrent zeker als íe goed geprijst is.
 

___JC___

Forumguru
Das de eerste spypic die ik zie van de Superb 2 waar die er een beetje uitziet zeg. Misschien toch een potentiele opvolger voor de Octy. 3.0TDI met 4x aub!!
 

LenK

Forumguru
Voor mij toch wat tegenvallende design punten:
mistlampen --- (lelijke dingen)
koplampen -- (door die ronde zijkant, die ook te ver doorloopt waardoor rare naad in de bumper)
spiegels -- (oubollig, gewoontjes)

(en weer van die dakdragers)

O2 gehalte van de zijkant onder de ramen is trouwens erg hoog (geen minpunt hoor).
 

EdK

Forumguru
Voor mij toch wat tegenvallende design punten:
mistlampen --- (lelijke dingen)
koplampen -- (door die ronde zijkant, die ook te ver doorloopt waardoor rare naad in de bumper)
spiegels -- (oubollig, gewoontjes)

(en weer van die dakdragers)

O2 gehalte van de zijkant onder de ramen is trouwens erg hoog (geen minpunt hoor).

Beste Lenk, al die skoda's zijn gewoon te koop zonder die begrafenisbeugels hoor !!!
Waarom die naam ?? Wel in mijn beleving waren de begrafenisondernemers de eerste die die dakdragers op hun wagens hadden zitten !!
En ik vind ze ook afgrijselijk, en daarom dat ik ze er ook niet op moet hebben !!
Zonder is je wagen veel strakkerrrrrrr !!!!
 

LenK

Forumguru
al die skoda's zijn gewoon te koop zonder die begrafenisbeugels hoor !!!
En ik vind ze ook afgrijselijk, en daarom dat ik ze er ook niet op moet hebben !!
Zonder is je wagen veel strakkerrrrrrr !!!!
Ik weet dat ze bij de Octavia er van de buitenkant vanaf te halen zijn.
Maar dat betekent nog steeds 2x betalen voor iets wat je niet wil of nodig hebt. Bij aankoop van de auto zit het in de prijs en bij het laten demonteren (tenzij je het zelf kunt/doet). Is bij elkaar een paar 100 €
Als dingen nu gewoon weer in de optie lijst komen dan ben ik blij en goedkoper uit.
 
Bovenaan Onderaan