Werkelijk verbruik versus fabrieksopgave

andrehj

Forumguru
Afgezien van het feit dat de verbruikscyclus totaal onrealistisch is (het aandeel lage snelheid en stadsgebruik is wat mij betreft veel te hoog) wordt die Cw waarde wordt echt wel meegenomen hoor! Deze waarde wordt, samen met diverse andere parameters (frontaal oppervlak, massa etc) als input voor de test gebruikt.
Dit verklaart ook dat eenzelfde aandrijflijn in een auto met een groot frontaal oppervlak een hoger verbruik geeft dan een auto met een kleiner frontaal oppervlak.
 

turboturbo

Forumguru
Weet je ook hoe dat gebeurt, die input voor de test gebruiken? Worden bijv. de meetwaarden van de rollerbank door een soort formule gehaald?
 

MarcoO2

Forumguru
Ik neem aan dat de berekening van het verbruik een formule is met een heleboel parameters, waarbij gewicht en Cw-waarde, naast de resultaat van de rollenbank, één van de parameters zijn.
 
Bovenaan Onderaan