Werkelijk brandstofverbruik Citigo automaat

stradje

Actief lid
Afhankelijk van rijstijl kan ik de huidige bolide zuiniger of iets ongunstiger rijden als de fabrieksopgave. De vorige auto, Fabia GL, daarbij was het onmogelijk om die in de buurt te krijgen van de fabrieksopgave. Zelfs in ultra-zuinige modus heb ik niet beter als 1:24,8 gezien op een tank. Niet eens in de buurt van de opgave van 1:29,4 gemiddeld. Dus terrecht dat mensen klagen dat ze lang niet zo zuinig zijn als opgegeven toch?
Zonder dollen: ik heb zeer regelmatig lange ritten gemaakt met mijn GL van 1:35 en beter. Het beste ooit was 1:38. Onbegrijpelijk dat dat kan, want dat haalde ik nog niet eens met mijn scooter. Mischien heeft het iets maken met de manier waarop hij was ingereden?

Heb je ooit die verhalen van die Duitser gelezen met zijn Fabia II? Die haalde 1:30 of beter als overall gemiddelde.
 

Noord26

Forumguru
Niet op 1 ritje, maar op een tankgemiddelde natuurlijk aan de pomp. Niet wat de BC aan geeft na 1 zuinig ritje. Dat is jezelf rijk prijzen.

'Die Duister' zal ook wel niet veel verkeerslichten hebben gehad. Eindelijk iemand die wel in de buurt van de fabrieksgave kon komen dan?

;)

Het ging er om dat spritmonitor.de een daadwerkelijk beeld geeft wat een auto in de praktijk verbruikt. (En dat valt vies tegen voor gemiddelde GL.)
 
Laatst bewerkt:

stradje

Actief lid
Mijn beste tank was 1:28,51 (zie spritmonitor). Maar dus gemiddeld overall 1:23,2. Als je kijkt hoeveel liter per 100km je er dan naast zit valt dat best mee. Da's beduidend beter dan een wagen die 1:10 rijdt i.p.v. de beloofde 1:11. Mijn Fabia is echt de fijnste en goedkoopste wagen geweest die ik ooit heb gehad, natuurlijk ook door de fiscale voordelen. Ik hoop dat ik over mijn aanstaande Octavia GL BL net zo tevreden wordt. Het begint al goed met 41,5% extra investeringsaftrek en 14% bijtelling.

De Citigo (want daar gaat het hier om) wordt voor ons de "bijwagen". Ik ben blij te lezen dat die ook op stadsritjes best zuinig is.
 

henriz

Forumguru
(zie spritmonitor)
Je rijdt inderdaad heel zuinig. :thumbsup: Petje af.:bloemen:
Er valt me wel op dat tot december 2012 je niet of nauwelijks boven de 4.0 l/100km kwam en sindsdien er niet of nauwelijks meer onder.
Toch iets structureel in je rijstijl verslechterd? ;)

[edit: ik praat onzin. ik keek alleen naar de eerste blz]
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
dus gemiddeld overall 1:23,2.

Tov de opgave van 29,4km/l is dat nog altijd meer als 20%. Behoorlijk toch? Zeker als je bedenkt dat je wel degelijk een zuinige rijder bent en met geen mogelijkheid over een langere periode in de buurt komt van de opgave.
 
Bovenaan Onderaan