Welke (winter) ruitensproeiervloeistof gebruiken jullie

CDK

Forumguru
Ik gebruik dezelfde als @ertromp van de Lidl. Lekker ruiken doet het niet, maar het is top spul. Ik heb ook een Gloria drukspuit vol staan met dit goedje, daar spuit ik de ramen van de auto mee in zodat ik nooit moet krabben
 
Laatst bewerkt:

Spoetnik

Forumguru
In lijn van dit topic; sweet project cars geeft de tip om Rain-X bij de vloeistof te kiepen (speciaal voor dit doel bedoeld; dus een mengbare rain-x, dat is)


Ik heb zo een klein flesje Rain-X. Werkt heel even om de druppels snel af te voeren maar ik vind die tijd beperkt. Verder zie je wel een soort waas op de ruit. Is ander product als hier besproken maar als we het toch over ruiten en middelstjes hebben....
 

0ri0n88

Forumguru
Zomer en winter blauwe vloeistof erin. Of het van action lidl, gamma of hoogvliet is maakt me weinig uit. Als die leeg is gaat er precies 5 liter in. Ik koop nooit die van de pomp, die zijn per liter echt way te duur.
 

Spector

Forumguru
Ik kom elke winter wel een paar keer in Duitsland, dan neem ik 2 van die grote kannen kant en klaar mee die werken tot
-25. Beetje overdreven misschien qua temperatuur, maar is goed spul. Op de wintersport wil je toch een beetje marge hebben met de temperatuur.
 
Kom ik bij het zoeken zowaar mn eigen topic tegen…

Nou, sinds het begin van dit topic is er wel war veranderd; ik rijd geen O3 meer maar O4. En ik ben besmet geraakt met de detailing wereld.. dus de krasstraat heeft de O4 sinds mijn bezit niet meer gezien.

De Monza winter vloeistof is wel ok bevallen.. al weet ik niet wat die met mn wax en of sealant doet.
Nu was ik laatst bij de Hornbach. Daar voor 3,50 een gele fles zomersproeier gehaald van ProPlus. Maar wat een droevenis. Afgezien dat het niet stinkt (das dan t enige pluspunt) maakt het niet echt goed schoon én laat het enorme lelijke vlekken/strepen achter.. ziet er niet uit..

Iemand andere ervaringen ermee? Ik heb t iig weg gemikt.. wat een troep..

1690287236631.jpeg
 

Tees

Donateur
Ik gebruik al een tijdje LiquiMoly concentraat in de zomer (1:10 verdunnen, al doe ik t meestal ietsjes geconcentreerder) en in de winter Valma concentraat (puur tot 1:3 afhankelijk van de verwachte temperaturen). Ik vind de Valma niet super qua schoonmaken, dus meestal doe ik er een scheutje van de LiquiMoly bij, die maakt namelijk wél heel goed schoon. Als de Valma op is ga ik wel weer naar een ander merk zoeken.

Ik gebruik sowieso alleen concentraat, omdat het goedkoper is en minder ruimte inneemt in de kast. LiquiMoly was de enige zomerconcentraat bij WinParts en die vind ik prima werken. De auto staat vrij veel stil en ik mijn ruiten moeten altijd schoon zijn, dus ik gebruik best wat. Dus dan wil ik altijd wat op voorraad hebben.
 
Heb daarstraks een kan 5L MPM gehaald. Of het was is moet ik achter komen. 4,20 euro. Concentraat is er ook; dat zou voor 4,5L aangemaakt op 3,60 komen. Tja. En ik pleur die kannen gewoon in de schuur.

Heb m leeg gespoten om die hornbach zooi eruit te krijgen. Kreeg er geen slang in! Nog daarna met een halve kan water nagespoeld.

Nu maar gelijk ff wassen dat ding. Ziet er niet uit nu ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Bij CarClean hebben ze ook concentraat van AutoGlym (500 mL, 1:16 in de zomer, €6.80) en AngelWax (1L, 1:19 in de zomer, €15.50). Zijn toch de bekende merken voor detailers, en niet duurder dan wat je nu koopt. De laatste heeft (nog) geen reviews, de AutoGlym wel goede reviews. Kan je beiden (flink) geconcentreerder ook gebruiken in de winter, maar daar zou ik t wel wat duur voor vinden.
En de LiquiMoly die ik gebruik is €9 voor een liter, 1:10 verdunnen. Zit dus in dezelfde range qua prijs.
 
Oh ik heb daar eerder wel even naar gekeken maar ik denk dat ik het niet gekocht heb vanwege de winter dat het idd dan wat te duur was.. achja.. we gaan t zien..
 
Bovenaan Onderaan