Als de j maat groter wordt moet de et waarde kleiner worden ( zie ik op de site van Corne )anders gaat de velg teveel richting schokbreker... maar ik dacht dat de er waarde altijd hetzelfde moest blijven ivm de kogellagers......
Vergeet niet dat er aan de buitenkant van je wielen ook iets zit, ook wel bekend als spatbord. Als je wiel inveert valt dat namelijk achter het spatbord. Zorg er dus voor dat je wielen (ook bij stuurbewegingen icm max inveren) vrij lopen bij je spatbord.
Er is trouwens behalve de slijtage van de wiellagers nog een belangrijke reden om niet te veel van je ET waarde af te wijken: Je stuurgedrag (gevoeligheid voor spoorvorming etc) verandert door het veranderen van de ET-waarde.
Tevens worden je velgen door die grote breedte veel gevoeliger voor stoeprandschade. Jij kijkt misschien wel uit, maar doet je vrouw/kids dat ook? Toch zuur als je net van die dure velgen hebt gekocht en ze gelijk weer beschadigd zijn.
Mijn tip: Hou je aan de standaard velgbreedtes en ET-waardes. Die zijn het beste compromis.