Welke velgen?

Welke velgen zouden jullie kiezen?

  • A

    Stemmen: 20 69,0%
  • B

    Stemmen: 6 20,7%
  • C

    Stemmen: 4 13,8%

  • Totaal aantal stemmers
    29
  • Opiniepeiling gesloten .

CDK

Forumguru
Voor mij zijn ze alle 3 niet zo spannend, dus de keuze mag je zelf maken, maar wat ik je wel wil adviseren is minstens 8J te nemen, de Karoq staat erg iel op de standaard wielen. @De Stip heeft spacers geplaatst en @Pendragon gaat ze binnenkort ook plaatsen onder z’n Karoq omdat af fabriek de wielen zover naar binnen staan en dat staat echt zoveel beter :jaja:
 

s-line

Forumguru
Kijk dat is nu een auto naar je eigen smaak tunen. Niet alleen maar een paar velgen veranderen en dan zo
 

JeSko

Forumguru
Die van Wheelworld heb ik ook willen kopen, vooraleer ik mijn huidige set tweedehands gevonden heb, zeer mooie wielen, deze vullen het beste de wielkasten. Vooral de laatste velg vind ik foeilelijk. :thumbsdown:
 

Rudger

Lid
Ik kies zelf bij voorkeur een originele velg die bij het model geleverd kan worden.
"Vroeger" zag je veel Golf 4 met veelal imitatie A8 velgen, dat is niet mijn ding.

Is er niet keuze uit een origineel Karoq 18" wiel?
Of wil je bewust iets anders?

Van je 3 keuzes zou ik dan voor optie A gaan. Maar zoals Antera zegt, hoop ook dat je je eigen keuze maakt
 
Die van Wheelworld heb ik ook willen kopen, vooraleer ik mijn huidige set tweedehands gevonden heb, zeer mooie wielen, deze vullen het beste de wielkasten. Vooral de laatste velg vind ik foeilelijk. :thumbsdown:

De laatste hadden mijn voorkeur omdat ik het wel mooi vind dat de velgen wat dieper liggen (het midden van de velg ligt dieper bedoel ik) .... lastige keuze...
 

JeSko

Forumguru
@Karoq079

Je moet vooral degene nemen die jij het mooist vind, bovendien kan een velg op een simulatie tegenvallen maar in het echt net erg mooi staan:thumbsup: als jij de laatste mooi vind moet je die gewoon nemen.
 
Als de j maat groter wordt moet de et waarde kleiner worden ( zie ik op de site van Corne )anders gaat de velg teveel richting schokbreker... maar ik dacht dat de er waarde altijd hetzelfde moest blijven ivm de kogellagers......
 
Gekke is als je in de officiële tabel kijkt van de Karoq hij et 45 aangeeft bij 7j en et 43 bij 8j. Als je dit invult op de wheel compare site schuift het wiel best naar binnen toe..... volgens de berekening zou je bij et35 een stuk beter zitten...
 

Jewepe

Forumguru
@Karoq079

Ik zou sowieso voor ET 35 gaan. Dat vult de wielkast een stuk mooier. En die wiellagers zou ik me geen zorgen om maken. Zoals @Corné de Kluijver al aangeeft rijden diverse forumleden met spacers en dat gaat gewoon goed. En of je nu bij 300.000 km de lagers moet vervangen i.p.v. 350.000 km daar lig ik niet wakker van. Ik heb zelf een Altea XL en een Superb met lichtmetalen velgen met ET 35 tot plm. 275.000 km gereden zonder wiellagers te hoeven vervangen.
 

andrehj

Forumguru
Als de j maat groter wordt moet de et waarde kleiner worden ( zie ik op de site van Corne )anders gaat de velg teveel richting schokbreker... maar ik dacht dat de er waarde altijd hetzelfde moest blijven ivm de kogellagers......
Vergeet niet dat er aan de buitenkant van je wielen ook iets zit, ook wel bekend als spatbord. Als je wiel inveert valt dat namelijk achter het spatbord. Zorg er dus voor dat je wielen (ook bij stuurbewegingen icm max inveren) vrij lopen bij je spatbord.
Er is trouwens behalve de slijtage van de wiellagers nog een belangrijke reden om niet te veel van je ET waarde af te wijken: Je stuurgedrag (gevoeligheid voor spoorvorming etc) verandert door het veranderen van de ET-waarde.
Tevens worden je velgen door die grote breedte veel gevoeliger voor stoeprandschade. Jij kijkt misschien wel uit, maar doet je vrouw/kids dat ook? Toch zuur als je net van die dure velgen hebt gekocht en ze gelijk weer beschadigd zijn.
Mijn tip: Hou je aan de standaard velgbreedtes en ET-waardes. Die zijn het beste compromis.
 
Ik ben eruit, het worden 7.5j 18"velgen met Et37. Dan blijft de afstand tussen de ophanging en velg namelijk nagenoeg gelijk. De bandenmaat 225-50-18 zou dan mooi passen. Liever nog 235-50-18 wat breder en beter te verkrijgen maar iets meer afwijking....
 

Jewepe

Forumguru
maar iets meer afwijking....

Dat geeft een afwijking van zo'n 1,5%. 120 op de teller is in werkelijkheid 121,8. Maar aangezien elke kilometerteller in Nederland steevast teveel aangeeft zal het er op neerkomen dat je km-teller nauwkeuriger wordt :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan