Welke velgen 20" onder Kodiaq?

Welke velgen kies jij?

  • Suzuka chroom

    Stemmen: 5 38,5%
  • Suzuka zwart

    Stemmen: 1 7,7%
  • Rosario antraciet

    Stemmen: 7 53,8%

  • Totaal aantal stemmers
    13

BelKodi

Senior Member
Hallo,

Het is nog even voor mijn Kodiaq in Race Blue wordt geleverd, maar ik kijk toch al even uit naar nieuwe velgen voor er onder :cool:

Ik heb de wagen besteld in de standaard 19" Triglav velgen en koos bewust niet voor de 20" Vega velgen. Ik vind beiden wel doenbaar, maar niets bijzonders en wou er de 1.000 euro opleg niet voor maken.
De bedoeling is dat de standaard velgen ofwel meteen ofwel op termijn op winterbanden komen te staan en dit dan dient als winterset.

Met andere woorden: ik zoen een zomerset in 20".
Ik vind dat er vooral bij Volkswagen leuke velgen te vinden zijn. Dat ze dan nog eens probleemloos passen en OEM zijn is mooi meegenomen.
Bij het twijfelen voor de aanschaf van de Kodiaq overwoog ik ook een VW Tiguan R-Line in black pakket, inclusief Suzuka velgen. Die vind ik heel knap.

Ik heb momenteel drie keuzes, en vraag eens jullie mening via een poll. Zelf een idee opperen mag ook altijd ;)

1) Suzuka 20" chroom

Velgen Suzuka chroom.jpg

2) Suzuka 20" Black

Velgen Suzuka zwart.jpeg

3) Rosario 20" antraciet

Velgen Rosario.jpg
 

hemi24

Forumguru
4). Ignite (20” Kodiaq FL, te verkrijgen in zwart, antraciet, of zilver)


upload_2021-9-19_11-4-59.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EJS

Japanese Power

Donateur
Geen van de 3 kunnen mij bekoren. Zou persoonlijk nog even verder zoeken en de velg ook even visueel onder een Kodiaq zien. Maar ja, velgen zijn nogal persoonlijk altijd…
 

JeSko

Forumguru
De Rosario's zijn veruit de mooiste, maar deze staan niet onder een SUV of hogere auto, eerder onder een lage stationwagen, of een Tesla, zoiets. De rest is maar meh.. ik zie je redenering om OEM te nemen maar zou zelf toch aftermarket zoeken, veel meer keus en ook mooiere, imo, sets te scoren dan OEM, ook vaak net wat goedkoper.
 

Jpturtle

Forumguru
Ik zeg gewoon lekker op zoek gaan naar wat jij mooi vind. Ik zou wel gelijk de ET waarde meenemen in de zoektocht om te zorgen dat de wielen ook mooi onder de auto staan.
Ik zal als de tijd daar is naar een grote velgen boer gaan en gewoon passen. Internet is super maar als ik zoveel geld uitgeef wil ik net als schoenen passen. :thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
ET waarde en J waarde zou ik net niet gelijk houden, geen idee wat er origineel onder een Kodiaq zit, ET 51 en 7.5 J wellicht, als je dan bijvoorbeeld een wiel van 8 - 8.5 J neemt met bv ET 45-51, ga je een mega dik wiel hebben, dat netjes met de wielkasten gelijk zit. Je kan ook werken met orginele velgen en spacers, maar dan blijf je met iele wielen zitten wanneer je de oude aan de achterzijde bekijkt, en dat is lelijk onder zo'n grote auto.
 

BelKodi

Senior Member
Ik zag dat de originele Vega velgen 8x20 zijn met ET 40.
De Rosario zijn denk ik exact hetzelfde. De suzuka zijn 8,5x20 ET 38 dus die passen ook.
 

BelKodi

Senior Member
Ok thx, dat lukt dus.
Die Ignite velgen vind ik mooier dan de Vega, maar nu ook weer niet top…
Voorlopig staan mijn goesting toch naar Suzuka velgen, al dan niet in zwart. Maar zou dat eens gephotoshopt onder een Kodiaq willen zien… moest daar iemand talent voor hebben? :arghh:

Heb natuurlijk nog meer dan tijd genoeg om een mooie velg te zoeken. Ik wil eerder voor klassiek/sportief gaan en geen velgen die ‘te open’ zijn. Imo past dat veel beter onder een wagen met een BBK. Onder een van mijn vorige wagens had ik open VMR velgen met gele Brembo remmen. Dat stond super. Maar op een Kodiaq staat zoiets niet vind ik…
 

BelKodi

Senior Member
Iemand hier op het forum die een kei is met Photoshop en de velgen er eens onder kan fotoshoppen, met behulp van foto's van internet?
Zelf ken ik daar niets van en raak ik niet verder dan heel amateuristisch geklooi met Paint :)

Kodiaq Suzuka wheels.jpg
Kodiaq Rosario wheels.jpg
 

BelKodi

Senior Member
Is er iemand die met zekerheid kan zeggen welke diameter de centercaps hebben op 20” Skoda velgen, de Vega bvb?
En of dit dezelfde maat centercaps zullen zijn bij VW (Tiguan/Arteon)?
 

BelKodi

Senior Member
Kreeg vandaag van de dealer de prijzen door van een nieuwe velgenkit.
Dus telkens 4 velgen met 4 banden.
De Skoda Kodiaq Ignite velgen en de Rosario velgen kunnen als accessoire besteld worden en daarom ‘valt de prijs nog mee’: 2.900 euro voor de Ignite, 3.200 euro voor de Rosario.
De Suzuka velgen van Volkswagen dienen als vervangstukken besteld te worden: 6.800 euro voor de zwarte, 7.100 euro voor de gepolijste! :greedy:

Dat is niet enorm veel, dat is krankzinnig veel :sterretjes:

Daarom dat ik zeker in het geval van die laatste opties eerder zou kijken naar kwalitatieve replica’s (zoals WSP Italy eventueel) of tweedehands in goede staat.
 

hemi24

Forumguru
7.100 / 4 = 1.775 euro per wiel

Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/45 R20 100 V XL, FSL kosten 240 euro per band.

Hou je ca 1.500 euro over per velg...

Daar wil ik ze ook wel voor leveren!!!
 

BelKodi

Senior Member
:banghead:Iedereen denk ik

Prijs banden is inderdaad zoiets, 244 euro bij bandenboer hier.
Dealer (of invoerder) verdient wellicht enorm veel op zo’n velg.
Via dealer zal dus no go zijn, gelukkig online wel alternatieven.
 

Bakboord1

Forumguru
Ik verbaas me dan altijd dat zo’n dealer dat gewoon met droge ogen tegen een klant durft te zeggen.
Alsof zo’n verkoper 25.000 per maand verdient en dat soort bedragen maar klein geld vindt.

Mijn installateur vind wastafelkranen van 350 euro ook normaal. Ik vind dat verrekte veel geld voor een kraan waar ik er twee van naast elkaar heb.
 

JeSko

Forumguru
Het zijn niet voor niets stealers, 7000 voor stock wielen, zotte! Daar heb je aftermarket wel wat anders voor.. :)
 
Bovenaan Onderaan