Welke spullen/materialen gebruik je bij het autowassen?

Cordoba

Forumguru
@Bart1979 afwasborstel heb ik ook gebruikt om velgen met Iron X schoon te krijgen (vooral om het velgbed aan de achterkant van de velg schoon te krijgen). Hoe goed of hoe slecht het gaat met een afwasborstel is erg afhankelijk van vorm/ontwerp van je velgen en vorm en afmetingen van de afwasborstel, bovendien zijn sommige velgen/coatings veel gevoeliger voor krassen.

Vraagje: waarom goede spullen en toch maar 1 emmer, wat voor werkwijze gebruik je?
 

Pendragon

Forumguru
Snap ik ook niet. Als je het goed wilt doen doe je het helemaal goed. 1) de haren van een afwasborstel zijn veel scherper dan van een velgenborstel dus veel meer kans op krassen, daarnaast kom je met een velgenborstel helemaal tot aan de binnenkant van de velg. 2) 1 emmer is dan natuurlijk not done. Kans op krassen is veel groter. Je kunt de washand niet goed uitspoelen en vuil blijft in het schuim zitten. De spullen die je verder gebruikt zijn prima. Dus nog even de puntjes op de i zetten ;)
 

rickvandevelde

Senior Member
Gewoon wekelijks door een goede wasstraat met textiel.
Auto is altijd schoon en heeft nooit krassen door de wasstraat.
Auto wordt automatisch in de wax gezet, gespoeld met osmose (vlekvrij) water en na gedroogd.
 

Bart1979

Actief lid
Eigenwijze ik. Zie zelf het enorme voordeel van twee emmers niet echt meteen. Ik doe het al een hele tijd zo en ik heb er weinig problemen mee (zowel de afwasborstel als de 1-emmer methode). Krassen op de velgen van de borstel moet ik nog tegenkomen, nog nooit last van gehad.

Bijkomend ga ik altijd naar de boxen bij de lokale wasstraat, en daar is geen losse kraan om emmers te vullen. Dus neem altijd jerrycans met water en shampoo mee, en doe dat in de emmer. Als ik twee emmers moet nemen, moet ik dus nog meer water meezeulen ;).

Ik spoel altijd de auto eerst goed af, en begin dan van boven naar beneden met de washmitt. Wellicht is het beter om met twee emmers te werken, staat dus nog op de verlanglijst. Net als een wasstraat met eigen kraan, zodat ik aldaar mijn emmers kan vullen (met bij voorkeur warm water). In mijn vorige woonplaats was dat wel zo, nu moet ik al naar Den Bosch rijden om de auto te wassen zoals ik dat wil (en dan nog is er geen kraan...).
 
Iemand ervaring met 1van of deze spullen? Heb n winkelwagentje gemaakt maar weet niet of goeie combinaties zijn?
Het is voor een 2006 octavia te heropfrissen :)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    132,3 KB · Weergaven: 31
Bovenaan Onderaan