Welke radios in fabia 2011/2012

Canon-Eye

Forumguru
Mijn 2011 Greenline was besteld en afgeleverd met de Swing radio en een Bluetoothmodule.
Die radio was uitstekend - ik vraag niet beter omdat ik nu eenmaal een gloeiende pesthekel had en heb aan die inbouwnavigaties.

De BT-module heb ik er echter na een paar maanden door de dealer uit laten slopen en vervangen door een Parrot, want:
  • Als ik de telefoon opende, kreeg ik alleen de recente gesprekken (gesprekspartners) te zien, maar ik kon niet door mijn hele telefoonboek scrollen zoals bij de Parrot). Was geen bedieningsfout - dealer kreeg het ook niet voor elkaar.
  • Om een gesprek te kunnen verstaan moest ik met het scrollwieltje op het stuur het geluid behoorlijk hard zetten. Aan het einde van elk gesprek was het wel zaak om binnen een seconde het geluid weer zachter te zetten - als ik dat vergat, of net te laat was, dan kwam een volgende oproep binnen met het geluid van een volwassen scheepshoorn zodat ik me de pokken schrok.
Al met al voldoende reden om terug te keren naar de Parrot zoals ik die op mijn laatste dienstauto ook had. Die werkt vlekkeloos.

Moet overigens zeggen dat het Mediasystem plus in de SEAT qua telefoongebruik een heel stuk beter functioneert. Mag ook wel, voor die prijs en met al die jaren extra ontwikkeling. Alleen de navigatie vind ik nog steeds niet prettig. Achterhaalde kaart, weinig updates en die lopen ook weer behoorlijk achter.
Maar dat heb ik zelf al opgelost...
 

Niels83

Forumguru
hhmm over de amundsen lees ik deze klachten niet.

Een parrot is een optie maar vindt het zo lelijk aan het dashboard. Ik heb uit de vorige auto een half jaar oude 1din radio met bluetooth. die werkte goed maar vind ik ook niet zo mooi.

Hoe heb je de kaarten op gelost dan?
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoe heb je de kaarten op gelost dan?
In de Seat? Niet... want die interesseren me niet zo veel.
Dat wil zeggen, bij aankoop heeft de dealer de toen meest recente kaart geïnstalleerd (en héél misschien laat ik hem ooit nog wel eens bijwerken naar een iets minder achterhaalde versie) maar de inbouwnavi heeft alleen een decoratieve functie als mijn vrouw meerijdt op een langere rit die we niet zó vaak maken. Kan ze zien waar we ongeveer zijn zonder de vertrouwde papieren kaart helemaal te hoeven uitvouwen.
Ik heb mijn vertrouwde en 4x per jaar opnieuw actuele TomTom bovenop het dashboard links tegen de A-stijl staan. Die heb ik toch al altijd aanstaan, al is het maar omdat ik daarop de gps-snelheid kan zien. Het Mediasystem staat standaard (als ik alleen rij) op radio.
 

Green

Actief lid
Heb in onze fabia gl uit 2010 het admudsen (zonder +) zitten,daaraan gekoppeld vanaf fabriek Bluetooth module.
Deze zit inderdaad onder de rechter voorstoel gemonteerd.
Mijn ervaring hiermee is uitstekend,telefoon werkt naar behoren,en kids zijn erggg blij dat hun muziek gewoon te beluisteren valt middels Bluetooth koppeling.

systeem is het zelfde als geleverd in vw (Rns310),dus wss zijn daar meer, en makkelijker 2e hands Bluetooth module,s van te vinden,wellicht even een tip om op de site te neuzen van
www.bm-parts.nl
 
Laatst bewerkt:

JRL

Lid
Mocht het er nog toe doen. Ik heb ook een Amundsen (zonder+) en een originele module afkomstig uit een VW laten inbouwen, op de telefoon connect ik dus met VW BT. Hiermee kan je bellen en muziek streamen (zonder track bediening).

Op internet is ergens een tabel te vinden met de opties bij elk type nummer module.
 
Bovenaan Onderaan