Welke radios in fabia 2011/2012

Niels83

Forumguru
Hallo,

ik ben op zou naar een skoda fabia.

Ik zie dat er 3 verschillende audio systemen zijn gebruikt. weet iemand welke dit zijn. en is er 1 waar je telefoon op aangesloten kan worden voor bellen, maar oom voir muziek.

Ik vraag dit omdat ik er een aantal zie waar een phone knop zit maar ook een parrot.
 

Octavia1.6i

Forumguru
Ik heb de mijne gekocht met een Swing radio. Die was gekoppeld op een Parrot.

De Swing heb ik vervangen door een Amundsen-navigatiesysteem. Daar zit een phone knop op, maar het enige wat die doet is de muziek muten. Ik kan niet verbinden met de telefoon. Die knop gebruik ik overigens niet, want de Parrot onderbreekt het geluid automatisch.
 

Niels83

Forumguru
hhmm ik zie dat er een rbs 310 en 315 is. ik wik voor een businessline gaan. iemand enig idee of ik nog ergens kan vinden wat daar standaard in zat?

bluetooth is voor mij belangrijk omdat ik vaak nog wat telefoontjes doe in de file naar huis. en ik luister eigenlijk alleen boeken in de auto en geen radio meer.

ik zie bij sommige wel een telefoonscherm staan op de foto's. dus die zullen het wel hebben. als het niet kan heeft de business line weinig zin en zal ik mijn oude radio er in gooien maar dan ben ik ook de stuurbediening kwijt.
 

brepus13

Forumguru
Bij de meeste rns systemen zit de Bluetooth module er niet ingebouwd maar is het een losse module die op de radio aangesloten is...
 

Fabia 123

Forumguru
, ik wi voor een businessline gaan. iemand enig idee of ik nog ergens kan vinden wat daar standaard in zat

Ik had een F2 Business-line Daar zat een swing radio/CD in die prima geluid en ontvangst gaf. Voor bellen via bluetooth en navigeren had ik een los Pioneer systeem dat was aangesloten op de 8 boxen in de F2.
De F3 Business die ik nu heb heeft wel navigatie en Bluetooth maar moet het doen met 6 boxen.

Het is natuurlijk ook mogelijk om gewoon een losse Tom Tom met bluetooth te gebruiken, naast de radio die al aanwezig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Octavia1.6i

Forumguru
Ik heb een Amundsen, ofwel RNS 310 zonder Bluetooth functie.
Mijn ouders hebben een Amundsen+, ofwel RNS 315, ook zonder Bluetooth functie.

Andere optie is een Fabia met stuurbediening kopen en een Yatour op de radio aansluiten, in combinatie met een Parrot.

Ik kom op AutoScout een blauwe Fabia RS tegen met Amundsen+ en maxidot waar duidelijke foto’s zijn van een eventuele BT-verbinding. Hoe dat werkt, geen idee.
 
Laatst bewerkt:

Niels83

Forumguru
Ik ben met de namen die ik nu wel heb wat gaan lezen. de Bluetooth is dus een optie bij zo te zien beide modelen. of het werkt hangt af van de software maar vond al een bedrijf die dat kan aanpassen.

Ik ben wel benieuwd welke fabia Fabia 123 had want ik zie geen 1 greenline businessline met een swing radio.

ja dat is een mogelijkheid. Met de rns315 kon ik bellen, streamen en navigeren. Er staan er momenteel 2 te koop op de bazaar :-)

ik moet de auto nog kopen. voor zover ik zie zitten in alle businesslines die ik tegenkom de amundsen+.

daarnaast heb ik een half jaar oude auto radio met bluetooth en zo liggen. dus die bouw ik dan evt wel in. alleen mooier is origeneel met de juiste stuurbediening etc.
 

Niels83

Forumguru
Ik heb een Amundsen, ofwel RNS 310 zonder Bluetooth functie.
Mijn ouders hebben een Amundsen+, ofwel RNS 315, ook zonder Bluetooth functie.

Andere optie is een Fabia met stuurbediening kopen en een Yatour op de radio aansluiten, in combinatie met een Parrot.

Ik kom op AutoScout een blauwe Fabia RS tegen met Amundsen+ en maxidot waar duidelijke foto’s zijn van een eventuele BT-verbinding. Hoe dat werkt, geen idee.
Dat zie ik ook bij greenline businessline modelen terug komen.

waarom zou je tussen de parrot nog een yatour plaatsen?
 

Niels83

Forumguru
das geen business line inderdaad.

@Fabia123 klopt maar die radio heeft niet mij voorkeur mede daarom kijk ik naar bussinesline modellen omdat die ik gezien heb allemaal die amundsen hebben.
 
Bovenaan Onderaan