Welke moet ik kiezen?

Welke moet ik kiezen

  • Seat Leon Cupra 300

    Stemmen: 6 28,6%
  • VW Golf Performance 245 pk

    Stemmen: 15 71,4%

  • Totaal aantal stemmers
    21

sitechris

Donateur
De verkoop van ons huis heeft wat extra's opgeleverd. Dus kan ik gaan shoppen. Ik kijk naar meerdere modellen waaronder ook Focus RS, BMW M140i en VW Golf R. Ik ben alleen bang dat het bij te betalen bedrag voor die auto's te hoog gaat worden. Dat constateer ik ahv eerste inruilvoorstellen op mijn Golf. De Golf R is eigenlijk al buiten reach. Wellicht dat de BMW dealer me gaat verrassen, maar dat gaat lastig worden.

Dus realistischer: kijk ik ook naar het niveautje daar net onder. En zie ik de Seat Leon Cupra 300 en VW Golf GTI staan. Twee prachtige hothatches. Als ik beide auto's gelijktrek qua opties is de Cupra 4.000 euro goedkoper en heb ik 55 extra pk. De Golf heeft mooier interieur, meer uitstraling en na 2 a 3 jaar heb ik die 4.000 euro wel weer terug vanwege wat extra restwaarde.

Meer pk of toch iets meer premium?

De vraag is: welke van deze twee zou jij kiezen en waarom?

DSC06127.jpg


2018-volkswagen-golf-full-line-new-york-2017.jpg
 

Octaaf

Forumguru
Als ik uit deze twee zou moeten kiezen, zou ik gaan voor de Golf. het origineel. misschien tikkeltje saai, maar nog steeds meer dan genoeg emotie.
minder "Sjonnie", dus ook normaal te rijden. en ik verwacht ook een hogere inruilwaarde.

Maar of ik mijn geld hier aan zou uitgeven...... dat weet ik niet. zoveel andere snoepjes om uit te kiezen
 

LT83

Forumguru
Je wil sowieso een nieuwe Chris? Een GolfR of 140 met de kop eraf is geen optie?
Dat zou mijn voorkeur hebben, toch net wat specialer in vergelijk met een GTI/Cupra.
Ben zelf helemaal weg van het totaalpakketje van de R, dat klopt aan alle kanten wat mij betreft :D
 

ertromp

Forumguru
Ondanks mijn grote plezier aan een Leon zou ik gaan voor de Golf 7.
Die is toch weer verfijnder afgewerkt dan een Leon of een O3 en is betreffende pk's ook op het niveau Leon te krijgen
En net wat @Luuk Thijssen voorstelt dan wellicht een R met wat km's. Krijg je de 4 motion er bij
 

Spierings

Forumguru
Van die twee zou ik voor de cupra gaan met een performance pack... Zou geen golf pakken omdat het helemaal geen bijzondere verschijning is, je ziet er vrij veel..

Maar ondanks dat ik zelf een echte vag man ben zou ik zelf ook de focus rs overwegen.. Zelf geen rijervaring mee maar van alle reviews die ik online zie lijkt me het een erg leuk sturende auto. Vooral het feit dat deze een apart gestuurde 4x4 waardoor deze toch met zijn kont wil gooien spreekt mij aan..
 

Rallye

Forumguru
Gezien het feit dat je ook naar een R kijkt: is de Leon Cupra combi niet iets? Iets minder sportief dan de vijfdeurs wellicht, maar veel stabieler en kan met 4wd zijn vermogen beter kwijt.....
 

Cordoba

Forumguru
Voor je een afweging maakt, moet je voor je zelf beslissen of je wilt gaan tunen of niet: als je gaat tunen valt het argument van de extra pk's in de Leon weg.

De Focus RS kan bij inruilen wel eens een stuk minder opbrengen dan de Golf of de Leon, zodat ie uiteindelijk toch duur rijdt.
 

ertromp

Forumguru
Maar moet je dat willen de Leon HB nog tunen?
Al dat vermogen op de voorwielen
Dat is de Leon Cupra ST met 4WD een betere keuze imo
 

Noord26

Forumguru
Liever iets te hoog inzetten al gelijk genoegen nemen met de stap net daaronder toch? Proberen kan altijd. M140i!
 

sitechris

Donateur
Ik kan poll mss wel weer sluiten, want tot mijn verrassing heb ik van 2 BMW dealers erg scherpe aanbiedingen gekregen van de BMW M140i. Dat is opeens weer een optie. Of morgen (als ik meer tijd heb) even een nieuwe plaatsen. Het wordt of de Cupra/GTI of BMW M140i. Die laatste houdt me wakker in de nacht, dat telt wel mee :)
 

LT83

Forumguru
M140i is een geweldige auto ook, die zou ik zeker verkiezen boven een GTI of Cupra.
Alleen al door de 6 in lijn veel exclusiever :D
Gewoon de handbak nemen en lekker gummen met die achterwieltjes.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je een gechipte gtd hebt, gaat een gewone gti al snel vervelen denk ik. Ik zou zowiezo met dergelijk hoig vermogen naar een 4motion of dergelijke gaan. Kan je tenminste in alle weersomstandigheden het volledige vermogen kwijt.
 

sitechris

Donateur
M140i is een geweldige auto ook, die zou ik zeker verkiezen boven een GTI of Cupra.
Alleen al door de 6 in lijn veel exclusiever :D
Gewoon de handbak nemen en lekker gummen met die achterwieltjes.

Handbak is vanwege hogere CO2 ruim 6.000 euro duurder. Het wordt dus de automatische 8-bak.
 
Bovenaan Onderaan