Welke koelvloeistof

Tees

Donateur
Ik voel me vereerd :bloos:, al zijn er hier genoeg anderen die meer weten dan ik hoor. Maar G13 lijkt me iig sowieso goed. Je zou nu kunnen bijvullen tot max en dan kijken of je t kwijtraakt. Zo nee, dan zit je goed, zo ja, dan zit er toch ergens een lek. Verversen is in principe niet nodig met de hedendaagse auto's, al zijn er garages die dat wel nog steeds doen.
 

EdK

Forumguru
Tsja ik ben geen @Tees maar bericht kan niet verwijderd worden, maar je kunt wel rapporteer klikken en een verzoek doen bij de MOD om er een slotje op te laten zetten op het bericht....
Nadeel is dat als teesje het niet weet de andere niet meer gaan reageren, want ja je wil alleen zaken met Teesje doen..... :lezen:
:pardon:
 

Tees

Donateur
@Tees : kijk anders morgen even onder de kap, kan zijn dat het bij jou op het tankje staat!

Bekijk bijlage 97731
Net eens ff gekeken: staat bij mij (net als bij Mai trouwens) G12 op t tankje, en niets specifiek in t boekje (behalve 40% antivries). Toch gek dat voor 2 motoren van hetzelfde type verschillende info gegeven is. Kan natuurlijk nog dat de radiator in de Roomster anders is dan die in de Octavia, maar waarom de ene dan G12(+) en de andere G13?
 

EdK

Forumguru
Het is zo duidelijk als wat hoor !
In je manual van je wagen staat welke soort er in moet ! En dus ga je naar de winkel en haal je de voorgeschreven G12 of G13 met of zonder +++
En na wat jaren dan laat je de boel leeg halen en lekker doorspoelen zodat al het interne vuil en eventueel slib eruit gespoeld word.
Nieuwe doppies er weer op en de boel weer lekker vullen..

Eigenlijk hetzelfde wat ik ook doe met me CV installatie, als ik de radiator op de beneden verdiepingen er weer eens af moet hebben vanwege behang of verf activiteiten dan gaan ze de tuin in en spoel ik ze met de tuinslang en schoon water geheel door.
En je wil niet weten wat er voor bagger uit kan komen.
 

Cordoba

Forumguru
Lekkage van koelvloeistof kan van alles zijn, van een simpel lekkage op de dop, overdrukventiel of iets dergelijks, tot een waterpomp die niet meer 100% is. Probeer te kijken of je ergens roze sporen ziet van koelvloeistoflekkage, verwijder dat (schoonmaken) en kijk of er nieuwe roze sporen van lekkage ontstaan, dan kun je mogelijk snel de bron vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan