Welke dakdragers?

wiedeb

Nieuw lid
Ben benieuwd met welke dakdragers jullie goede ervaring hebben?

Heb een Hapro dakkoffer en kan daarbij nog kiezen uit dakdragers van Hapro (had ik), Skoda zelf, Thule enz.

Mijn Skoda Octavia 4 Combi heeft een dakrailing en een glazen panoramadak (dat hopelijk dan nog een beetje open kan).
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vertrouw voor dak- en fietsdragers al zo'n 4 decennia op Thule. Vast niet de goedkoopste, maar wel altijd betrouwbaar, goed passend, eventuele nalevering van onderdelen probleemloos, bij wisseling van auto vaak alleen andere voetjes voor de dragers nodig en soms zelfs dat niet eens (bv. van O2c naar F2c pasten de dragers gewoon zonder enige ingreep).
Kortom, gewoon een goeie investering.

<edit>
Ter aanvulling: ik gebruik de dragers o.a. voor het vervoer van 1 of soms 2 zeekajaks van dik 5 meter lang, plus de bijbehorende peddels. Daarom kijk ik niet in de eerste plaats naar de prijs, ook al niet omdat die dingen zo goed als "eeuwig" meegaan.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Hapro, Farad, Thule, allemaal prima. Thule is top of the bill, ik heb zelf Hapro en Skoda-eigen gehad, waarbij die laatste feitelijk een gerebrande Hapro was. Wat @Canon-Eye aangeeft geldt net zo goed voor andere merken zoals Hapro. Tegenwoordig gebruikt Skoda dacht ik Thule.
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Omdat het geen open dakrailing is heb ik maar een setje bij de auto meebesteld. Die zijn heel breed (wist ik niet). Gelukkig passen de beugels van mn dakkoffer er nog net om heen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
je letters zijn ook wel erg breed moet ik zeggen ......
:lezen:
(Modbreak: dat waren ze)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sneeuwwitje

Senior Member
Ook weer opgelost, deze heb ik net uitgepakt en even op de auto gezet. Rubber strip er in drukken is lastig maar hoeft gelukkig maar één keer.

 

Bijlagen

  • 20230205_152940.jpg
    20230205_152940.jpg
    857,8 KB · Weergaven: 41

Tees

Donateur
Niet zo gepikeerd, de reacties staan gewoon onder je andere post. Dubbelposten is op geen enkel forum toegestaan, en je hebt ingestemd met de forumregels toen je je registreerde, daar staat dat in. Dat je die niet gelezen hebt is voor je eigen conto...
Als je je wat vriendelijker opstelt, zul je merken dat dit een bijzonder behulpzaam en prettig forum is.
 

Japanese Power

Donateur
Pff. Was je bakje azijn lekker vanmorgen. Jammer dat je zo reageerd maar als die je zo in het leven staat is het wellicht beter te ontleden hier…

Gelukkig weet ik wel beter betreffende dit forum. Daar kan menig forum nog van leren..
 

wiedeb

Nieuw lid
Niet zo gepikeerd, de reacties staan gewoon onder je andere post. Dubbelposten is op geen enkel forum toegestaan, en je hebt ingestemd met de forumregels toen je je registreerde, daar staat dat in. Dat je die niet gelezen hebt is voor je eigen conto...
Als je je wat vriendelijker opstelt, zul je merken dat dit een bijzonder behulpzaam en prettig forum is.
Dank voor jouw reactie en voor je hulp op mijn bericht.
Gepikeerd zijn is heerlijk af en toe… ik ben niet zo’n forum mens denk ik… maar als ze allemaal zo zouden reageren als jij, zou ik me er beter thuis voelen.

Pff. Was je bakje azijn lekker vanmorgen. Jammer dat je zo reageerd maar als die je zo in het leven staat is het wellicht beter te ontleden hier…

Gelukkig weet ik wel beter betreffende dit forum. Daar kan menig forum nog van leren..
Ik ben geen forum mens denk ik…
 

RoelF

Forumguru
Een internetforum is net als een lokaal café/kroeg. Vaak erg gezellig, soms gezeik. Nieuwe bezoekers proberen de sfeer in te schatten. Ouwe stamgasten die er te veel tijd doorbrengen doen alsof het café inmiddels van hun is en soms is iemand lekker bot. Hier op dit forum hebben we ze ook allemaal. :cheers:
 

RoelF

Forumguru
En quoten wordt in deze kroeg dus niet op prijs gesteld als je direct reageert op het bericht er boven... We helpen je wel een kroegtijger maken. :LOL:
 

wiedeb

Nieuw lid
Ik moet me dus enorm bedwingen om niet op citeer te drukken voor dit antwoord…. máár ik vind het fijn dat ik uitleg krijg.
Was ook fijn geweest met mijn dubbele post… “Hé, je weet het misschien niet maar je mag hier niet dubbel posten, zou je er een willen verwijderen?”…. maar ja, jullie forum, jullie regels zoals al werd gesteld. Zo werkt het in zo’n kleine lokale kroeg ook, ik geloof niet dat er veel nieuwelingen of buitenstaanders lang blijven hangen.

Nu probeer ik een forum te verzinnen wat dan meer op een kroeg in een uitgaanscentrum lijkt…. de reacties onder nu.nl misschien? Ja, dat is wel een goeie denk ik… zodra mensen tegen elkaar gaan praten in plaats van langs elkaar heen wordt het ruzie ;)

ik ben misschien meer een een type voor een grand cafe.

Anyway, dank voor de gezellige klets. Ik zit nog te wachten tot mijn account verwijderd wordt inmiddels. Of in jouw termen, tot ik de kroeg wordt uitgepleurd.
 

wiedeb

Nieuw lid
Is dat een bot die mijn geciteerde reactie heeft aangepast?
of zit dat iemand de hele dag te doen?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@wiedeb Ik je een PM gestuurd.
Wellicht toch de forumregels eens lezen?
 

hemi24

Forumguru
Hij kan wel bot zijn als het om modereren gaat, maar hij doet het met de beste intenties..! ;)

En ook ik denk wel eens “moet dat nou zo..?!?”
Maar goed, soms vallen mijn opmerkingen ook wel eens anders dan dat ze bedoeld waren… :cheers:
 
Bovenaan Onderaan