Welke banden hebben jullie om de 17inch Stratos? (ivm trilling)

Renkie

Forumguru
Over het wel/niet trillen in het stuur: bij mijn S3 heb ik op een gegeven moment 2x25 gram onbalans aan de voorbanden gehad maar er was GEEN trilling in het stuur merkbaar. Wel merkte je dat de auto dus trilde en onrustig reed en kon je het ook horen maar in het stuur merkte je niets.
Klikt raar maar was echt zo. Terwijl ik bij andere auto's zelfs 5 gram in het stuur kon voelen, bij een Superb merk je gewoon niets / veel minder in het stuur, schijnt ook door de huidige stuurbekrachtiging te komen.

Verder herken ik het stil staan en trillen in de 1e 10 minuten, maar als je dat weet kun je daar doorheen kijken.

Merk je ook verschil of het net na een bocht meer/anders trilt? Bij mijn Superb was er een probleem met de aandrijfassen. De homokineet bewoog niet meer soepel waardoor je ook rare trillingen in de auto kon krijgen. (Als je de aandrijfas bij het wiel loshaalde bleef deze bijna horizontaal hangen ipv dat deze naar beneden ging hangen)

Verder is GOED balanceren echt een vak apart, en zorgen dat het apparaat z'n werk goed doet blijkbaar ook want het zou niet de eerste keer zijn dat ik ergens kom en blijkt dat een balanceer apparaat gewoon niet goed functioneert. (1e keer op 0, wiel 90 graden draaien op het apparaat en ineens weer 15 gram onbalans)
 

Renkie

Forumguru
En ik snap trouwens niet helemaal waarom ze een Premium Contact 5 er onder hebben gegooid als Conti nu ook al de Premium Contact 6 band op de markt heeft. Wat is de DOT code op die 2 "nieuwe" banden van je?
 

corsmb

Nieuw lid
Beste mensen,

De auto weer opgehaald bij de dealer. Dus weer even een tijdje meegereden, om hier een goed oordeel neer te kunnen zetten. Volgens mij is het helaas nog niet opgelost. Het lijkt soms dat de trilling minder is geworden en dan vervolgens merk je het weer.

Je gaat bijna denken dat het bij de auto hoort.

Vraagje: Als jullie je voet op de bodem voor/onder de pedalen zetten, trilt het dan ook bij jullie? en trilt het gaspedaal dan ook? Dit rond een snelweg snelheid vanaf 100 km per uur. Dit is niet een hele heftige trilling, maar wel voelbaar, ook als je er niet aan denkt;)

Ik vindt het dus lastig wat ik er van moet denken. Had gisteren tijdens een lange rit wel een voet die het trillen zat was. Kan mij dit van voorgaande nieuwere auto's echt niet herinneren. Ooit een VAG auto (was toen al een oudere auto) gehad die ook last had van onbalans, naar aantal keer balanceren was het er uit eindelijk uit. Zijn VAG auto's hier gevoelig voor ofzo...

@Renkie Ja, het is soort van onrustig rijden. Wat hoorde je dan? want ik hoor volgens mij niets. Stilstaan en trillen heb ik volgens mij geen last van. Volgens mij werk ik bij een bocht het niet meer of minder. Het zijn vooral de snelweg kilometers.
Ik heb dus ook het idee dat hun balanceer apparaat niet deugd, maarja maak dat maar is hard.

Hoor graag weer van jullie!

Ps. Zal mij binnenkort nog gaan voorstellen. Maar liefst heb ik dan dit probleem eest opgelost. Dan ben ik ook een tevreden superb rijder;)
 
Laatst bewerkt:

Renkie

Forumguru
Qua onbalans: Je hoorde een soort van gedreun / zwaarder geluid, maar dat was alleen bij 150+ km/u dat het echt merkbaar werd. En dan nog moest je er echt goed op letten.

Dan het trillen soms minder is en dan weer meer. Merk je het dan misschien weer meer na een bocht? Want dat kan dat aandrijfas/homikineet verhaal zijn van mij.

Trillerij bij de voet heb ik nooit echt opgemerkt...…..
 
Bovenaan Onderaan