Welke allseason band?

Okki

Donateur
Jazeker...achterbandjes kunnen nog zeker wel een tijdje mee...voor komt vervangen nu wel aan de orde...alhoewel nog (net) niet aan de slijtnokjes....
 

Eser

Lid
Ik ben er uit. Er is ook weinig keus :D. Het worden de quatrac pro. Nu ga ik op zoek naar een setje loopvlakkettingen. Denk dat dat wel moet passen. Nu heb ik een sportline besteld, maar ook DCC. Is het sportline onderstel standaard al 1,5 cm lager of alleen bij de DCC? Of wordt hij straks 3 cm lager? Who knows?

Ik heb ook de quatrac pro geleverd gekregen onder mijn Sportline :thumbsup:.
 

Rooie

Actief lid
Er wordt standaard een bepaald merk band en type af fabriek op de velgen geplaatst.
De importeur verwisseld deze dan weer door continental's
Nu wil ik all seasons onder mijn Kodiaq, en zelf bepalen welk merk er onder komt. dat zou eigenlijk zonder extra kosten geregeld moeten worden.
 

Tinus78

Forumguru
Houd rekening met ca. €600,— a €650,—. Dit is dus de huidige velg gebruiken en de zomerband inruilen voor all season. Tja, ik stond ook verbaasd.
Dit hebben tijdens onderhandelingen 3 verschillende dealers mij voorberekend. Alleen de 4e rekende niets hiervoor en had ik daarnaast een goede korting welke de andere dealers niet gaven. (Iets met spekkoper)
 

EdK

Forumguru
Bij de aanschaf van mijn Fabia wilde ik geen winterbanden en zomerbanden meer, maar all season.
Dus toen ik met de verkoper om de tafel zat en hij me na de onderhandeling en het invullen van mijn wensen bij de nieuwe wagen nog vroeg of ik winterbanden erbij moest hebben zei ik NEEN.
En of ik iets anders in gedachten had dan ? Jawel ik wil de wagen met Vredestein Quatraq 5 afgeleverd hebben !
Dus hij begon verwoed op zijn klavier te typen en vertelde me dat dit 250 extra ging kosten...

Daarop zei ik niets en keek hem alleen aan ! Waarop hij vroeg wat er was...
Wel ik lever een Yeti in met redelijk geprofileerde banden, daarbij krijg je de winterset er ook nog bij met banden die nog een 2 seizoenen mee kan.
Dan zitten er van fabriek een 4 tal verkeerde banden onder gemonteerd want ik geef je nu op dat dit Vredesteins moeten zijn, dus die banden die er af komen gaan bij jou zo het magazijn in. En dan wil je evengoed nog 250 eurie van me vangen ?
Wel dat bleek voor het wisselen en balanceren etc te zijn. Affijn ik betaal toch afleverkosten voor die nieuwe wagen ?
Ehhh jawel.... maar wat wil U dan meneer EdK ?
Wel ik wil de wagen met de vredesteins afgeleverd hebben en ik ben niet van plan om daar extra voor te betalen !
En ik kan me niet voorstellen dat je daar de verkoop van een wagen op laat hangen ?

Wel die laatste woorden hebben het waarschijnlijk voor een groot deel gedaan en werd het bedrag op de nota weg gestreept.

Maw ze proberen er aan te verdienen als jij andere rubbers eronder wil hebben , maar als je correct laat weten dat je daar niet intrapt dan doen ze in algemeen wel een stapje terug.
 

hendrik38

Forumguru
@EdK , op moment dat je dit besluit bij onderhandelen heb je wel wat mogelijkheden. Dan trekt hij wel ergens anders weer korting weg. Als je het besluit een paar maand na ondertekening,van wordt het moeilijker.
 

EdK

Forumguru
Als je het besluit een paar maand na ondertekening,van wordt het moeilijker.
Tsja dan mag je de hoofdprijs betalen, maar dan zou ik ze zeker niet wisselen bij de dealer.
Dan heb ik een lokale bandentoko die een stuk goedkoper is en waar ik met wat praten meer terug krijg voor de nieuwe 2e hands dan bij me dealer.
Maar dan wel meteen rijdend van de dealer de eerste Km naar de bandenman waar ik altijd kom ( 3 km verder )
 

Tinus78

Forumguru
Dan zou je altijd nog kunnen overwegen om beide banden te nemen. Rijd je de zomerbanden in de zomer en de all season in de winter. Dus elke keer omleggen met bijbehorende kosten. Evt zolang dat de zomerbanden op zijn.
En als je dat niet wilt en de dealer geeft te weinig voor de zomerbanden terug kan je alsnog de zomerbanden los afnemen, maar dan moet je zelf gaan leuren op marktplaats ofzo om te verkopen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het opbouwen van een goede band ;) met zo'n lokale bandenboer betaalt zich altijd terug, is mijn ervaring ook. Daar kan geen dealer tegenop...
 
Bovenaan Onderaan