Welk bandenmerk ligt op jullie fabia?

Fabia

† In Memoriam
Euuuh, ik dacht Continental Eco Contact III. Ga nu niet meer buiten kijken, is ook te donker voor.
 

nemo

Senior Member
Euuuh, ik dacht Continental Eco Contact III. Ga nu niet meer buiten kijken, is ook te donker voor.

Ik heb die banden ook sinds 2 maanden, maar ik moet sinds die tijd zo vaak mijn banden op pompen?! Ik check het elke maand maar de bandenspanning zakt echt heel snel met mijn nieuwe banden. Bij mijn vorige banden (ik weet het merk niet meer maar die waren aan het cuppen dus moesten ze weg) had ik dat veel minder.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb die banden ook sinds 2 maanden, maar ik moet sinds die tijd zo vaak mijn banden op pompen?! Ik check het elke maand maar de bandenspanning zakt echt heel snel met mijn nieuwe banden. Bij mijn vorige banden (ik weet het merk niet meer maar die waren aan het cuppen dus moesten ze weg) had ik dat veel minder.

Zal morgen eens de bandenspanning checken. Dat wordt dan de eerste keer in 2 maanden. Ik heb wel een bandenspanningscontrolesysteem (leuk woord voor galje :winkie:) maar die checkt alleen of een band minder spanning heeft dan de rest. Als alle beide banden geleidelijk leeg lopen registreerd het systeem het volgens mij niet.
 
Continental vs. Michelin

Mijn auto werd geleverd met Continental PremiumContact zomerbanden.
Zelf ben ik daar niet zo happy mee. Bij mijn vorige auto (Ford Focus leasebak) heeft de garage de originele Michelins ooit eens, zonder overleg, vervangen door Conti's. Het geluidsnivo nam ineens substantieel toe.
Ook bij onze Fabia heb ik de indruk, dat ik op de snelweg vooral bandgeruis hoor. Ik wil ze daarom tzt vervangen door Michelin Energy.
Als winterbanden heb ik onlangs Michelin Alpin aangeschaft, die gaan er binnenkort op.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb die banden ook sinds 2 maanden, maar ik moet sinds die tijd zo vaak mijn banden op pompen?! Ik check het elke maand maar de bandenspanning zakt echt heel snel met mijn nieuwe banden. Bij mijn vorige banden (ik weet het merk niet meer maar die waren aan het cuppen dus moesten ze weg) had ik dat veel minder.

Ik heb dezelfde ervaring. Zeker de banden voor moet je goed in de gaten houden.
 
Nu rijd ik op zomerbanden Pirelli P6000 (195/15/R50).

Bij mij gaan er morgen een set nieuwe winterbanden op (Vredestein Snowtrack 2 - 14inch). gewoon bij de dealer.
 

-Peet-

Nieuw lid
Ik rij op een merk dat ik nog niet gezien heb hier, namelijk Semperit.
Volgens mij prima (winter)banden.
 

Adze

Nieuw lid
Standaard werd mn wagentje afgeleverd met Conti Ecocontacts. Hoor hier verschillende ervaringen mee. Ik zelf kan ze iedereen aanbevelen. Ik heb er nu 90.000km mee gereden en nog geen centje pijn. Zou er zo nog 20k mee kunnen doen. :-O

Vandaag echter toch maar 4 nieuwe rubbers besteld... Dit keer gekozen voor de Michelin Energy Supersaver.
 

Ronbe

Senior Member
Mijn Fabia werd geleverd met Continental Premium Contact 195/50-15. Na verloop van tijd gingen de banden "cuppen". Omdat ik heel erg tevreden was over de rechtuitstabilteit van de banden (ook op hogere snelheid op de duitse autowegen) heb ik de banden vervangen door een nieuwere versie van deze conti's. Nu rijdt ik op de Continetal Premium Contact II, en ben hier erg tevreden over. Tot nu toe geen cup neigingen op deze banden.
 

Sandokan

Nieuw lid
Mijn fabia III is geleverd met Bridgestone Potenza RE050A maat 215/40/R17 (87V XL).
Heb is gekeken wat voor band het is, betreft de Europese normen.
Moet zegen dat deze band wat tegen valt zeker kijkend naar brandstof verbruik vette F (Redelijk gebruik).?
De grip van deze band is goed dat vindt ik redelijk kloppen. categorie B. geluids niveau 72db.
Met het begrip van schoner en zuiniger rijden had ik toch wel verwacht een betere band onder de Fabia.
Maar ja het zit er nu eenmaal onder.
Ga opzoek naar een betere band denk aan een 4 seizoenen band van Michelin de Cross Climate, geen gedonder meer met wisselen van banden.
Lijkt ook een goede oplossing met al die regen die hier valt in Nederland.
Deze Michelin band hebben zeer goede scoren behaald ook de landen waar s'winters veel sneeuw valt mag je met deze banden komen. Ga eens Google op het net wat de mogelijkheden zijn van deze banden en maten.
Misschien later meer mocht ik de stap hebben genomen naar Michelin.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb onlangs 8 van de 9 aanwezige Michelinbanden (4 zomer en 5 winter) weggedaan.
Die ene overgebleven winterband lag al om een stalen velg als reserve; onder de auto heb ik nu 4 Michelin CrossClimates. Bevalt super!

Ze moesten wel heel even inlopen; de eerste 100 km of zo leken ze wat zoekerig, maar na 150 km was dat helemaal over. Auto rijdt nu als op rails...
 
Bovenaan Onderaan