Weerstand stuur bij rechtuit rijden

Hoeveel km hebben jullie op de teller? Ik zit aan 8000km, en misschien wordt het de laatste tijd wel iets beter (of het begint te wennen)...
 

SNARFB

Senior Member
Dan werkt die vermoeidheidsassistent dus blijkbaar prima... :pardon:
Als je bedoeld dat de software van vermoeidheidassistent op een juiste manier reageert op de parameters waar hij voor ontwikkeld is dan ga ik met je mee... :tegek:
Met doodmoe bedoelde ik eigenlijk strontchagrijnig !
 

MeneerB

Forumguru
Hoeveel km hebben jullie op de teller? Ik zit aan 8000km, en misschien wordt het de laatste tijd wel iets beter (of het begint te wennen)...

25000km vanaf juni 2013. Vanaf het begin viel me het vrij zwaar sturen rond de middenstand wel op. Door gebrek aan vergelijkings materiaal heb ik me hierop niet zo gefocust.

Maar toen ik een paar maanden geleden alleen in de auto zat en dus zonder commentaar :D op de Oberhausen straight hem een keer flink kon opentrekken viel het onrustige bij 200+ me wel op.
Maar bij de snelheden hier in NL is het wel te pruimen.
 

vw125

Forumguru
Het enige ik al ondervonden heb is; als je bij hoge snelheid hevig moet remmen dat die nogal zenuwachtig reageert.
Ik voel het aan alsof die klein beetje slingert achteraan.
 

micky

Forumguru
net weer thuis uit Duitsland, uren en uren gereden, geen vermoeidheidsassistent die begin te gillen en geen onrustig stuurgedrag, nu kom ik met mijn 1.6 ook niet veel boven de 200, maar wel boven de 180 :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tafkah

Forumguru
Ik lees dit artikel met interesse omdat ik het omschreven probleem ook ondervind op mijn SII.
Gister op en neer geweest naar R'dam (sorry, kan er ook niets aan doen...), en er begon mij iets te irriteren. Precies dat beetje weerstand om de auto rechtuit te sturen is precies wat mij irriteert. Het gevolg is dat je constant stuurcorrecties aan het maken bent, wat niet echt ontspannen rijdt.

Nu is dit een O2/O3 topic, en een SII kan/zal technisch anders inelkaar zitten, maar iemand al eens een idee waar dit in zou kunnen liggen?
Banden? Stuurinrichting? Electronica?.. combi van alles?
 

andrehj

Forumguru
Op een S2 is dit een bekend probleem, waarvoor een softwareupdate of zelfs de uitwisseling van onderdelen de oplossing voor is. Details in deze thread bij onze Duitse collega's.
 

peterrapid

Forumguru
Nu zowiezo is een elektrische besturing voelt minder precies aan of een hydraulische besturing, je moet maar eens spreken met een paar nieuwe eigenaars van de 911, maar ik vindt het bij de O3 RS wel meevallen tov bv de Rapid die er meer last van heeft. Wel moet ik zeggen dat sedert de Eibachs en het opnieuw uitlijnen ervan dit veel beter is of ervoor. Zit wel misschien tussen mijn oren hé :D
 

peterrapid

Forumguru
Zeker weten wou eens origineel doen :deuk: en een RS gekocht ipv een lelijke Panamera. Maar ik heb in mijn cliënteel nogal wat Porsche-rijders zitten en die zagen over die nieuwe 911 zijn stuur bijna iedere keer als ik ze zie. Mocht ik die cliënten niet nodig hebben zou mijn antwoord zijn : man waar zaag jij over je hebt een splinternieuwe Porsche 911 staan ... Ik moet mezelf al pijn doen om een Skoda RS te hebben. :bloos:
 

Tafkah

Forumguru
Ach.. een panamera zou ik niet laten staan hoor.. kan wat makkelijker een kinderstoel achterin... of een sleurhut achterhangen.
Een 911 vind ik alleen mooi als'ie van voor 1970 is....
 

TL@

Forumguru
Ik heb daar helemaal geen last van in mijn RS (als de lane-assist uit staat).

Tussen Kerst en Nieuw naar Duitsland geweest en met een 230km/u kon ik makkelijk met 1 hand rijden en rustig babbelen met mijn vrouw zonder extra aandacht voor de auto nodig te hebben (het was heel rustig op de weg)
 

dirkkroneman

Forumguru
Alstie zwaarder is zal hij (bij hogere snelheden) ook strakker sturen ja ;)
De Mazda haalde de 230 niet zeg je, dus hoe kun je het dan vergelijken?
 

MeneerB

Forumguru
Alstie zwaarder is zal hij (bij hogere snelheden) ook strakker sturen ja ;)
De Mazda haalde de 230 niet zeg je, dus hoe kun je het dan vergelijken?

Ik zie geen direct verband tussen een hoger gewicht en strakker sturen. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat de mazda ondanks zijn hogere gewicht lichtvoetiger aanvoelde. En ook bij snelheden onder de 200 strakker stuurde (dus ik kan het wel vergelijken....:D). Mij maak je niet wijs dat als de Mazda 230 zou kunnen halen deze dan slechter zou sturen dan mijn O3 nu.

Ik lees hier ook forumleden met een RS die geen klachten hebben. Ik ga dit toch eens aan de dealer melden.
Kijken wat hij ermee doet.
 
Bovenaan Onderaan