Webradio

lsmv

Lid
Hoe oud is jouw wagen?
Superb uit 2020, met columbus en een esim. Ik doorloop alle stappen uit dat filmpje zelf ook, heb voor de lol een datapakket voor een maand aangeschaft, maar blijf bij de geluidsbanden beperkt tot 3 hiervoor genoemde opties, dus zonder webradio.
 

Rallye

Forumguru
Ik kon het mij ook al niet voorstellen dat je er een menu-optie bij zou krijgen als je een datapakket aan zou schaffen. Het filmpje is er rond 2.30 niet helemaal duidelijk over: "findet ihr nun" - dus eerder niet?

Ik vind nog dat het bij de Superb pas halverwege 2020 (modeljaar 2021) zou zijn toegevoegd: https://www.briskoda.net/forums/topic/489258-internet-radio-how-to-connect/

Ik zal eens bij mijn Golf uit 2021 met Discover Media (=Amundsen) kijken.

Edit het is dus echt een menupunt, zie foto:

IMG_2438.jpg
 
Laatst bewerkt:

lsmv

Lid

Ik zou me kunnen voorstellen dat het gekoppeld is aan het hebben van een open internetverbinding, dus dat ie de optie laat zien als er een actieve hotspot of esim verbinding is en anders niet. Maar dat lijkt hier ook niet het geval. Vreemd, maar dan doen we het gewoon via Bluetooth. Ook prima optie, maar net iets minder geïntegreerd

Dank voor je hulp in elk geval!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Graag gedaan. Ik heb de foto in mijn Golf gemaakt, zonder dat er sprake was van een een actieve hotspot of e-sim verbinding (geen betaalde MB's bij Cubic in ieder geval) en ik heb de optie dus wel.
 
Laatst bewerkt:

RedC

Senior Member
Krijg je die optie niet als je je gebruikersprofiel instelt in je Skoda? Bij mij was dat zo dat ik toen wat vinkjes moet selecteren waaronder toen ook Webradio
 

Rallye

Forumguru
Of de set up van het systeem nogmaals doet? Ik kan het me niet herinneren. Maar ik vind de hint op Briskoda hierboven meer voor de hand liggend: op een 2020 Superb zit geen webradio.
 
Laatst bewerkt:

lsmv

Lid
Ja, ik zal in het weekend eens proberen alles opnieuw in te stellen, inclusief gebruiker/hoofdgebruiker.
 

RedC

Senior Member
Dit is het scherm welke je krijgt als je je profiel instelt.
Maar ik zie dus ook geen webradio, dat krijg je misschien als je van die data paketten koopt?
 

Bijlagen

  • IMG_2262.JPG
    IMG_2262.JPG
    952,1 KB · Weergaven: 20

lsmv

Lid
Webradio staat er toch bij? Heb ik er niet bij gezien, maar ik zal morgen nog eens alle stappen doorlopen
 

Rallye

Forumguru
Ik denk dat je ze beide moet aanvinken. In de link van VW die ik hierboven postte wordt er bij Apple Music en Tidal van gesproken dat deze zowel via een eigen (telefoon-)verbinding als e-sim met Mb’s van Cubic Telecom kunnen lopen. Bij de webradio staat alleen Cubic…….
 

lsmv

Lid
In mijn menu alleen de keuze voor fm/dab helaas. Ziet er naar uit dat webradio dus idd geen optie is. Hoewel vandaag voor het eerst out of nowhere Android auto zich draadloos manifesteerde en pima werkte! Auto en telefoon waren aangemeld via hetzelfde wifi netwerk. Zo levert dit verhaal i.i.g. nog iets op :D
 
Bovenaan Onderaan