Webradio

Derooke

Forumguru
Beste.

Ik heb in m'n sup IV een webradio.(licentie tot 2030).

Dit heeft een heel eind gewerkt maar nu van dit nieuwjaar geweest niet meer .
Deze werkt enkel nog als ik de auto via m'n gsm (hotspot) verbind. Of thuisnetwerk.

Maar als ik via m'n telefoon verbind krijg ik een melding dat de e sim niet meer kan worden gebruikt wat ik dan stom vind omdat ik dan geen verkeersinfo meer krijg (of komt dit via de hotspot dan)?

PS de hotspot bedoel ik de hotspot van de telefoon ,dus data van mijn telefoon provider en niet de datapaketten van Skoda (veeeel te duur).

Grts
 

Rallye

Forumguru
Wat bedoel je met “webradio”? Is dat Skoda Connect? Heb je een verwijzing naar deze extra?
 

Derooke

Forumguru
Als ik op fm druk kan je kiezen dab / fm / media en webradio (zijn allemaal zenders met een bepaalde thema bvb 90s enz) let wel dit is een facelift model en neen geen connect
 

Rallye

Forumguru
Hier staat iets over internetradio: https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/new-infotainment. Hier ook: https://www.briskoda.net/forums/topic/487572-skoda-connect-and-internet-radio/

“Latest reply from Skoda UK technical support: the dataplan allowance on your built-in ESim card only supports Skoda Connect and not web radio. You will need to use your phone's data allowance to listen to web radio. When I asked how I could update my maps then he had no answer.”

Lijkt er toch op dat als je geen tegoed op je e-sim hebt, je geen internetradio hebt.
 

Derooke

Forumguru
En als je de esim niet gebruikt. Kan je dan gewoon de Verkeerinfo enz nog ontvangen via data? Want ik heb wel connect enz(voorverwarmen enz) zal dit dan nog werken (begrijp ook niet waarom dit eigenlijk niet allebei kan werken terzelfdertijd)
 

Rallye

Forumguru
Via de data op je eigen telefoon? Dat denk ik wel.

Wat zou kunnen (maar jij kunt het uitproberen) is dat de e-sim voor bepaalde zaken wel werkt (kleine opdrachten ontvangen/terugmelden) en het tegoed alleen voor de grotere zaken is, zoals webradio. Wel vreemd dat jouw radio het tot 1 januari het wel deed met die e-sim en webradio. Misschien toch een probeer-tegoed gehad?
 

EdK

Forumguru
Kan je dan gewoon de Verkeerinfo enz nog ontvangen
Als je in die unit ook nog een TMC ontvanger hebt zitten dan zou de verkeers info via deze module moeten binnenkomen....
Zit deze er niet meer in dan is de kans zeer groot dat het via de e-sim komt en dus nu deze info niet ontvangt.
En nu maar afwachten wat zo'n e-sim abbo per jaar gaat kosten......
 

DommelBelgium

Forumguru
Ik heb sinds een paar dagen ook geen verbinding meer via esim (sinds 3/3 of 4/3), het wereldbolletje bovenaan scherm is grijs (dus niet actief) en de connectie met de app lukt ook niet meer. Ik heb ook een iV ...
Eens naar de garage bellen of ze weten of er een 'bovenliggend' probleem is (want ik heb niets gewijzigd)
 

Derooke

Forumguru
Helaas geven ze de e sim niet vrij om het bij een andere provider te doen. (Anders direct ).

Verbinding e sim hier is geen probleem.
 

DommelBelgium

Forumguru
esim werkt nog steeds, hehe ... webradio NIET, die blijft zoeken ... (al moet ik toegeven dat ik daar voorheen eigenlijk nog nooit op geklikt had, maar nu jij erover begon ... ;) ...)

Maar eh vraagje : kunnen jullie eigenlijk een willekeurige phone in de wagen verbinden met de WiFi van de wagen en daarmee dan surfen via de verbinding van Skoda ?? Is mij nog niet gelukt en ik ging er altijd van uit dat dit 't eerste jaar mee inbegrepen was ... (of heb ik dat nu geheel verkeerd begrepen/onthouden ?).
 

coppe218

Senior Member
Wat ik heb begrepen heb je voor de hotspot inderdaad een tegoed van Cubic telecom nodig. Hoe het zit met webradio weet ik niet. connect functies en verkeersinformatie zitten via een andere e-sim en waar je voor een jaar mij betaald hebt bij aankoop. Daarna zul je dit ook moeten verlengen tegen eigen kosten.
 

Derooke

Forumguru
Wifi data enz functie is extra te kopen (veeeel te duur) helaas is Skoda daar echt veel te onduidelijk over. Alleen de app en kaartupdates via e sim is inbegrepen zover ik begreep maar aangezien er licentie tot 2030 staat dacht ik dat dit ook was inbegrepen (webradio)
 
Iemand alleens geprobeerd te bellen met deze organisatie van de e-sim ;) ik al een aantal maal en niet mogelijk contact te krijgen. Drie maal op verschillende dagen proberen te bellen met telkens 0 resultaat.
 

Alpha

Donateur
Hier vanochtend ook een eSIM die opeens dienst weigerde. Vanalles geprobeerd auto uit gezet en na een tijdje weer aan, amundsen aan de WiFi gehangen en een paar keer hard gereboot,

Niks nada noppes... vanmiddag nog een rit gemaakt. Weer niks...

Uiteindelijk contact gezocht met Skoda op Twitter (reageren wel super snel daar!). Medewerker helpt me verder. Ik ga nog eens terug naar de auto en opeens is ie online en werkt alles weer.

Issue begon toen t wereldbolletje grijs bleef en de melding kwam dat eSIM Datavoorziening niet beschikbaar was. Weer app deed niks meer en de store startte niet meer op.

Nu werkt alles dus weer. Very raar...
 

lsmv

Lid
Is webradio alleen beschikbaar via één van de Connect diensten? Met andere woorden, moet je daar een apart abonnement voor nemen? In mijn Columbus zie ik bij de mogelijke bronnen in mijn radio nl. ‘Fm/dab’, ‘Bluetooth’ en ‘media’, maar dus geen webradio. De handleiding zegt er niks over, en de topics op dit forum geven wisselende informatie.
 
Bovenaan Onderaan