Wax auto car care behandeling

Cordoba

Forumguru
De eerste keer is altijd het lastigste, omdat je onzeker bent over hoe het eruit moet zien, en wat de juiste werkmethode is enz. Heb je vóór en ná foto's @Luigi ?

Je zal ook merken dat ie volgende keer veel makkelijker/sneller is te wassen.
 

Altos

Banned
@Luigi de eerste keer gaat nooit in 1 keer goed, een auto is dan ineens best een flinke oppervlakte en je moet aan elk druppeltje denken idd, hoe vaker je met zotg je auto wast, hoe meer routine dat je gaat krijgen.
Nu de auto in de wax staat zal de volgende keer wassen vele malen soepeler gaan.
Nog een tip, je kan de auto al voor 90% droogkrijgen door onder een schuine hoek, een open waterstraal (bijv. Gardena koppeling met 30 cm tuinslang eraan waar de waterstraal uitkomt) over je auto te spoelen waardoor er sheeting onstaat en je alleen de laatste druppels nog moet drogen, droogdoek erover en hoppa, genieten van je relaxt gwassen auto zonder veel moeite (tegenover een niet gewaxte auto)
Blijven oefenen en de meeste "beginnerfouten" zijn niet enstig en leer je van.

Edit: sorry @Cordoba, ik had je post nog niet gezien, we dachten hetzelfde hahaha
 
Alleszins bedankt voor de vele tips!
Eeeuh... Voor en na foto's? :nono: Sorry, dààr heb ik niet aan gedacht. Ik voel het verschil duidelijk, maar zou je 't ook echt kunnen zien op foto? Het is een nieuwe auto, dus heropleven van kleur of zo was niet de bedoeling. Wel gewoon goèd beschermen.
 

Altos

Banned
Ook dat zal wennen vermoed ik, toen ik begon zag ik alleen het verschil in glans, nu ook verschil in diepte, flake pop en helderheid na polijsten...het is maar net hoeveel aandacht je er aan besteed denk ik.

De meeste nieuwe auto's worden snel ff door een poetsbedrijf ontdaan van lijmresten van de transportfolie, door een wasstraat gehaald, en licht gepolijst aangevuld met een spraywaxje.
Ook staan er 9 van de 10 keer al veel swirls op de nieuwe auto.

Ik heb mijn nieuwe F3 een paar weken na ontvangst meteen compleet gepolijst, gecorrigeerd (swirls en marring) en voorzien van een winterbescherming.
Nu kan ik niet wachten tot ik mijn voorjaar wax aan kan brengen, ff licht polijsten en aanbrengen.

Ik hoop dat je je auto blijft verwennen met handwerk en dat de krasstraat je auto niet meer hoeft aan te raken.

Have fun!
 

AlexR

Lid
Waxoyl vraag .

mijn Yeti is voorzien van Waxoyl. Wassen met twee emmer systeem.
Ik gebruik de orginele Waoyl shampoo naar halverweg is het schuim weg.
Hoeveel shampoo moet er in een emmer, ik kan er nergens iets duidelijks over vinden...

Iemand een tip?
Tnx
Alexander
 

Cordoba

Forumguru
Misschien dit testje over Waxoyl lezen?

Voor de goede orde schuim is niets anders dan heel veel lucht en een klein beetje zeep verdund met water. Schuim (foam) heeft eigenlijk alleen nut als je het op een droog oppervlak aanbrengt om vuil los te laten weken. Schuim blijft namelijk lang plakken op een droge ondergrond (anders loopt het er direct af en doet niets). Schuim in je emmer autoshampoo heeft net zoveel nut als het schuim op een afwassopje: totaal niet, het is vooral voor het gevoel dat het schoonmaakt, maar dat gevoel bedriegt.
 

AlexR

Lid
Goed en duidelijk verhaal, een 'gewone' paint sealer dus.
Jammer van de aanschafprijs maar wel een redelijk goed product.
Het zit nu eenmaal op de lak dus blijft mijn vraag

Hoe onderhoud ik mijn Waxoyl?
Ik heb een Waxoyl 3in1 onderhoud pakket en ga daar mee aan de slag.

Blijft alleen de vraag van mijn eerste post. Hoeveel shampoo per liter water?
Heeft iemand hier ERVARING mee. Geen mening of ik denk graag ;)
 

Cordoba

Forumguru
Etiket bij Waxoyl zegt niet zoveel over de werkelijkheid, de fabrikant claimt een bijvoorbeeld standtijd van 3 jaar, maar bij een duurtest van een paar maanden al geen enkel positief effect meer waar te nemen. Dan is die 3 jaar weliswaar met jaarlijkse herbehandeling, maar dan mag het niet na 2 maanden al verdwenen zijn. Ik denk dat een willekeurige autoshampoo met carnauba (wax) een vergelijkbaar effect heeft.
 

hemi24

Forumguru
Het hoeft ook niet zoveel te zeggen over de werkelijkheid, maar er zal ongetwijfeld wel iets over de aanbevolen dosering staan!

Maar wellicht zijn dat ook veel letters en info…

:arghh:
 

AlexR

Lid
Het hoeft ook niet zoveel te zeggen over de werkelijkheid, maar er zal ongetwijfeld wel iets over de aanbevolen dosering staan!

Maar wellicht zijn dat ook veel letters en info…

:arghh:
De aanbevolen dosering staat niet heel duidelijk op de flakon Waxoil after care shampoo.
Er staat alleen 50ml in een emmer warm water.
De eerste wasbeurten heb ik te veel water gebruikt

Na wat experimenteren kom ik uit op 50ml per 8 liter warm water.
Dan krijg ik een afwasmiddel sopje waarmee ik ook de velgen nog goed schoon krijg. :-)
Daarna nog napoetsen met 3in1 en uitpoetsen met de bijgeleverde microfiber doek. En hij glimt weeer als een nieuwe.
De druppels rennen er weer vanaf en platte insecten zijn makkelijker te verwijderen.

Ik ben hier blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan