bert44
Senior Member
Ik denk om te kijken of zijn schoonmoeder erin past tussen de 6 plankjes houtEn natuurlijk zijn we benieuwd naar het waarom achter deze vraag..!

Maar zou het gewicht niet de bepalende factor zijn

Ik denk om te kijken of zijn schoonmoeder erin past tussen de 6 plankjes houtEn natuurlijk zijn we benieuwd naar het waarom achter deze vraag..!
Weet niet meer wat het geworden w
Nee, dat niet. Vliegvissen, toen nog meestal in de polder.Een boot op wielen?
Die liters geven inderdaad een slechte weergave. Die rekenen ze maar tot de hoogte van de hoedenplank, daarom verschillen een sedan en break (combi) meestal niet zoveel in liters. Ik reed voordien met een Citroen grand C4 spacetourer, daar lijken het aantal liters dan niet zo impressionant, maar da's eigenlijk wel een veel grotere koffer dan andere wagens (vooral in de hoogte dan).
Evengoed tellen die liters ook alles mee onder de 'vloer' van de koffer. Zo heeft een Superb iV 'zogezegd' 150l minder kofferruimte dan de reguliere Superb, maar die 150l bevinden zich volledig onder de vloer (ingenomen door tank/batterijpakket), dus voor mij is dat in de praktijk niet zo'n verschil. (in tegenstelling tot mijn buurman zijn Mercedes C300de, waar er een grote 'bult' zit in de koffer)
Als ik me niet vergis heb je bij de gewone Superb een 'variabele' laadvloer in de koffer, dus met een hoge en lage positie. Wat mij betreft is de hoge positie daarbij dan de 'standaard' positie die ik (en de meeste anderen?) quasi steeds zal gebruiken (zeker/ook met neergeklapte achterbank!), omwille van veel praktischer zoals je ook aanhaalt.Het zit zeker onder de vloer bij de iV, maar de hele vloer is dus wel hoger dan bij de normale Superb. Het voordeel van de IV is dat je vloer volledig vlak is en je spullen zo de auto in kan schuiven en je blij de normale Superb dus een randje hebt. Over de volledige kofferbak ben je bij de iV dus wel ruimte kwijt. Nu zou ik mij daar weinig zorgen over maken bij deze auto.