Wat wordt de volgende na 10 jaar S2 2.0TDI?

Jessedew

Forumguru
Deze is idd geïmporteerd, had er verder niet naar gekeken, zie het nu pas.ja Het is net wat je wil, mooiere auto is meer betalen, goedkopere auto met veel opties is kiezen voor een hogere km stand. TS wil denk ik een aantal jaar rijden en zit nu al op 3ton, vandaar dat ik even snel keek naar aanbod met lagere km stand. Maar is persoonlijk uiteraard. Heb zelf 6 jaar zonder grote problemen met de O3 gereden van 135 tot 200 duizend.

VAG-man

Forumguru
Zijn er ook bepaalde opties die je op de auto wenst @Eltjo? Misschien is er een optie die op de O3 nog niet bestond of zeldzaam was. Dan kom je toch uit op een O4 of misschien een S3.

Eltjo

Forumguru
Tja, opties ... ik heb nu een Elegance en dan merk je dat de O3FL 2019 die ik reed b.v. geen mogelijkheid heeft om de stoel te kantelen en hier en daar wat opties mist. Maar ja, sommige opties gaf ik toen nuchter redenerend ook niet om (stoelwarming en rolgordijnen op de achterbank, elektrisch bedienbare klep, verouderd soms sloom navi-systeem - Android met TomTom app werkt prima).
Veel beter xenon-licht is fijn als je echt in het donker rijd, in NL weinig echte meerwaarde. Ik verwacht sowieso dat verlichting nu velen malen beter is dan de halogeen van mijn 2003 Passat, bovendien kan je nog andere lampen monteren.
Een handgreep achteruitrijcamera (verbonden met Android navi) heb ik naast de bestaande sensoren in de S2 ingebouwd en gebruik hem bij het laatste stukje inparkeren - de S2 is lang.
Het is heel makkelijk om je te laten verleiden door allerlei opties die stuk kunnen, maar die je in de praktijk te weinig gebruikt.

Ik denk dat het belangrijkste is dat ik geen dode hoek voor mijn neus heb zitten in de vorm van een te lage spiegel. In een vreemde auto moet ik ook bewust
bij b.v. elke zijstraat bukkend onder de spiegel doorkijken; hele auto's verdwijnen daarachter. Ronduit link.

Of een goede oplossing daarvoor zoals ik destijds €120 uitgaf voor een blok plastic: de spiegelverhoger.
Bij de O3FL zit de spiegel een stuk dichter tegen het dak dan bij de O4 of S3. Maar ik heb ik ze nog niet gereden of gezeten om dat daadwerkelijk te testen.

Mbt de verwachtte minder lange levensduur van een benzinemotor en DSG tov diesel en handbak idd liever met minder km's.

Tja, er staat nu op MP onder de 20 Mille een S3 2019 met 2.0TSI met 120 dkm (bestaat dus ook nog) maar ook een zwarte O3FL 2019 sedan met 1.5 TSI met 55 dkm. Gemakkelijker zet ik tijdens de verkiezingen een rood kruisje...

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Eltjo

Ik denk dat jij echt veel gelukkiger gaat worden van een 2.0 S3, je bent nu eenmaal gewend aan wat meer power. Ik kachel nu zelf rond in een Nissan met 100 pk fzo en dat is echt afzien :( S3 is ook een heel wat ruimere auto dan een O3.

Eltjo

Forumguru
Power: nodig NEE. Fijn JA!
Coca-Cola prima, maar Lidl cola smaakt me voor minder dan de helft beter (of in B een kwart).
En ik wil graag lang doen met mijn spullen als ik tevreden ben.
En zo is het lastig een prettige voor mezelf verantwoorde balans te vinden :-) ;) zonder ergens spijt van te krijgen.

Laatst bewerkt:

Jessedew

Forumguru
Zit weinig anders op dan eens een O3 te ervaren, dan weet je of de auto uberhaupt kans maakt. Bij twijfel kan je dan altijd gewoon voor een S3 kiezen. Succes met de zoektocht uiteraard.

Bovenaan Onderaan