Wat vinden jullie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
De APK vervalt dus met een paar dagen en wordt vernieuwd. Dat is dus zijn eerste jaar dat hij voor keuring moet als ik me niet vergis.

Grote kans dat het een handelaar is die hem dus sinds november op naam heeft staan.

http://www.autoromviel.nl/html/home.html Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit. Zie Bovag, NAP en erkend ANWB garage bedrijf. Ik zou zeggen ga er langs, maar een praatje, kijk goed rond en maak een proefrit.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is bij mijn weten in België niet mogelijk . Iedere persoon heeft zijn eigen nummerplaat en niet de wagen. In frankrijk is het ook de wagen die zijn nummerplaat heeft . Hier in België willen ze dat ook veranderen naar het systeem dat een nummerplaat bij een wagen hoort gelijk in frankrijk en blijkbaar nederland ook.

In nederland hoort het kenteken bij de auto, daar kan je ook de leeftijd aan afzien. We zitten nu op 43-ZG-BZ.
 

Gieliovd

Forumguru
http://www.autoromviel.nl/html/home.html Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit. Zie Bovag, NAP en erkend ANWB garage bedrijf. Ik zou zeggen ga er langs, maar een praatje, kijk goed rond en maak een proefrit.
Na nadere inspectie ziet het er allemaal prima uit ja. Gewoon een goed uitziend bedrijf met heel wat auto's. Ze bieden garantie, verschillende erkenningen...

De omschrijving is ook aangepast, er staat geen 4x4 enzo meer.

Als de KM stand klopt (NAP) en hij ziet er goed uit, de prijs staat je aan... nou dan ga je toch gewoon kijken?
 

cvegreen

Forumguru
Wel leuk dat je via de nummerplaat op voorhand al het een en het ander kan vinden . Hier in Belgie is dat dus onmogelijk , enkel een ingevuld onderhoudsboekje dat normaal gezien bij iedere auto zit . De meeste zijn dan nog eens onvoldoende ingevuld , mijn fabia heeft echter een vrij goed ingevuld onderhoudsboekje. Of het compleet is , kan je onmogelijk weten , als ze bv iets vervangen hebben en het er niet ingeschreven hebben is het systeem al naar de vaantjes .
 

!Škoda!

Actief lid
Dat is bij mijn weten in België niet mogelijk . Iedere persoon heeft zijn eigen nummerplaat en niet de wagen. In frankrijk is het ook de wagen die zijn nummerplaat heeft . Hier in België willen ze dat ook veranderen naar het systeem dat een nummerplaat bij een wagen hoort gelijk in frankrijk en blijkbaar nederland ook.​

Hier heb je niet helemaal gelijk: In Frankrijk hoort een kentekenplaat bij de auto in een arrondissement. Verhuis je echter naar een ander arrondissement, moet je een nieuw kenteken aanvragen. Je kunt een (hoge) boete krijgen als e dat niet doet. het oude kenteken wordt na een periode (een half jaar of zo) weer vrijgegeven en kan dan aan een andere auto worden toegekend.
 

cvegreen

Forumguru
Hier heb je niet helemaal gelijk: In Frankrijk hoort een kentekenplaat bij de auto in een arrondissement. Verhuis je echter naar een ander arrondissement, moet je een nieuw kenteken aanvragen. Je kunt een (hoge) boete krijgen als e dat niet doet. het oude kenteken wordt na een periode (een half jaar of zo) weer vrijgegeven en kan dan aan een andere auto worden toegekend.

Ja dat is inderdaad juist , in frankrijk is het de wagen die een nummerplaat heeft , maar hoe dat juist zit als je verhuist en zo in een ander arrondissement terecht komt wist ik niet . Dat weet ik nu ook weer se . Heb hier al veel bij geleerd.
 

neoproject

Actief lid
die is nog duurder dan de originele aankoopprijs in België.
Ik heb een fabia 1.4TDI hatchback voor 12000 of 13000euro nieuw gekocht.
Ik heb dezelfde opties alleen geen velgen. Een combi koste iets meer maar geen 7000euro iig :)

Ik zou zeggen veel te duur voor een tweedehandse wagen, tenzij de nieuwprijs in nederland zoveel hoger ligt.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik vond deze. Wat vinden jullie hiervan? Is die te duur? Is namelijk precies wat we zoeken, maar we vinden 'm toch wel erg duur.

http://www.zomoto.nl/Advertisement.aspx?objectId=2219205

Bedankt weer!!!

Niet verkeerd, ik zie zelfs stoelverwarming. Trouwens een Equipe Plus is een hele mooie complete uitvoering. Maar het is toch niet de bedoeling om elke keer een advertentie hiet te gaan bespreken? Ga zelf eens kijken zou ik zeggen.
 

cvegreen

Forumguru
Het is wel compleet iets anders dan wat je in je eerste posting zette. Daar wou je een 1.9 TDI , wat je nu voorstelt is een 1.4 TDI . Hij ziet er mooi uit al vind ik dat zijn neus wat hoog staat tegen over andere fabia's . Een normale fabia lijkt iets te duiken met zijn neus en die 1.4 TDI dat jij nu voorsteld staat iet of wat omhoog gericht , mischien een herstelde bijna total loss . Verder ziet het er een mooie wagen uit. Mooie kleur , mooie velgen , veel andere optie's . Hij is ook nog geen jaar oud . Hier in belgie moet je dan nog de volle pot BIV betalen , als hij 1 jaar is scheelt dat meteen een pak . Weet wel niet hoe dat ik Nederland zit hoor . Dus het zelfde geldt als van die eerste , nummerplaat checken , als je dan gaat zien , zeker de motorkap opendoen en goed kijken , desnoods iemand meenemen die wat van carroserie werken kent . De motor starten en diegene die mee is moet dan naar de rookpluim kijken . alle knopjes en hendeltjes proberen enz. Indien een garage ook vragen of hij eens op de brug mag .
 

mister9

Actief lid
Het is wel compleet iets anders dan wat je in je eerste posting zette. Daar wou je een 1.9 TDI , wat je nu voorstelt is een 1.4 TDI . Hij ziet er mooi uit al vind ik dat zijn neus wat hoog staat tegen over andere fabia's . Een normale fabia lijkt iets te duiken met zijn neus en die 1.4 TDI dat jij nu voorsteld staat iet of wat omhoog gericht , mischien een herstelde bijna total loss . Verder ziet het er een mooie wagen uit. Mooie kleur , mooie velgen , veel andere optie's . Hij is ook nog geen jaar oud . Hier in belgie moet je dan nog de volle pot BIV betalen , als hij 1 jaar is scheelt dat meteen een pak . Weet wel niet hoe dat ik Nederland zit hoor . Dus het zelfde geldt als van die eerste , nummerplaat checken , als je dan gaat zien , zeker de motorkap opendoen en goed kijken , desnoods iemand meenemen die wat van carroserie werken kent . De motor starten en diegene die mee is moet dan naar de rookpluim kijken . alle knopjes en hendeltjes proberen enz. Indien een garage ook vragen of hij eens op de brug mag .


Het is een 1.9 tdi hoor. Kijk maar naar de motorinhoud.
 

cvegreen

Forumguru
Het is een 1.9, net gechekt op de RDW:

Motor
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1896 cm3
Vermogen 74 kW

Der staat dat ergens iets fout . Op de site waar dat die wagen te koop aangeboden is staat dat niet . Sorry daarvoor hoor , ik heb afgegaan op wat ik gevonden had op de site waar hij te koop aangeboden was.
 

mister9

Actief lid
Ik ben nog in onderhandeling over de hoogte van bijbetalen bij mijn inruil. De verkoper wil niets toegeven want volgens zijn de modellen uit 2006 een ouder model fabia. Dat is toch niet zo? Ik weet van de "facelift" in 2005, de nieuwe combi komt toch gewoon pas dit jaar??
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou juist denken dat verkoper van dat model afwil omdat er een nieuwe aan zit te komen. De nieuwe combi komt begin dit jaar.
 

EdK

Forumguru
Een dealer zal niet zo gauw toegeven dat hij van een auto afwil !
Maar gewoon laten weten dat je er interesse in hebt voor die en die prijs, vind hij dat te weinig dan gewoon de zaak uitlopen en je telefoonnummer achterlaten !
Wil hij hem echt kwijt en jouw prijs is reeel dan beld hij je echt wel op !!
Dit heet op een nette manier zaken doen !!
 

mister9

Actief lid
Hoe snel gaat het met de waardevermindering als het nieuwe model eenmaal gaat rijden? Keldert de waarde van het huidige model dan als een baksteen naar beneden? Of is skoda een heel waardevast merk, ongeacht het model?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan